0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تمدن آزتک

معرفی، خرید و دانلود کتاب تمدن آزتک

درباره تمدن آزتک

کتاب تمدن آزتک نوشته لوئیس واربرتون به بررسی تاریخچه، فرهنگ و ارزش‌های مردم آزتک می‌پردازد. واربرتون به طور دقیق و جامع به ارائه‌ی اطلاعاتی از زندگی روزمره، مذاهب، هنر، معماری و نظام سیاسی و اجتماعی آزتک‌ها پرداخته است. کتاب تمدن آزتک معرفی جامعی از یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین تمدن‌های امریکاست که قبل از ورود اسپانیایی‌ها وجود داشت. موضوع اصلی این کتاب، تاریخ و فرهنگ آزتک‌ها است و به طور خاص در حوزه‌ی تاریخی و فرهنگی مطرح می‌شود. پیام اصلی کتاب تمدن آزتک، نشان‌دهنده توانمندی‌ها، دستاوردها و توسعه‌های فرهنگی آزتک‌ها است. نویسنده این کتاب تلاش می‌کند تا نقاب از چهره واقعی این تمدن بردارد و تصویری دقیق و بی‌طرفانه از آن ارائه دهد.

لوئیس واربرتون به دنبال نشان دادن تاریخ و فرهنگ غنی و پیچیده‌ی آزتک‌ها به جامعه جهانی است، به ویژه در یک زمان که تصویر آن‌ها ممکن است تحت تأثیر تصویرسازی‌های منفی و یا نادرست باشد.

چرا باید این کتاب را بخوانیم

1. آشنایی با تاریخچه یکی از بزرگترین تمدن‌ها: آزتک‌ها یکی از برجسته‌ترین و پیچیده‌ترین تمدن‌های قاره آمریکا بوده‌اند. این کتاب به شما این فرصت را می‌دهد که با تاریخچه‌ی ژرف و جذاب این تمدن آشنا شوید.

2. درک فرهنگ و سنت‌های آزتک‌ها: واربرتون نه تنها در مورد تاریخ آزتک‌ها نوشته، بلکه به تفصیل به فرهنگ، سنت‌ها، مذهب، هنر و زندگی روزمره آن‌ها نیز پرداخته است.

3. نگاهی عمیق به جامعه و نظام سیاسی آزتک‌ها: این کتاب به شما اجازه می‌دهد تا با نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این تمدن آشنا شوید و بفهمید چگونه آن‌ها توانستند یک امپراتوری بزرگ و مستقر بسازند.

4. تصحیح تصویرهای اشتباه: در طول زمان، بسیاری از تصویرهای نادرست و تحقیرآمیز در مورد تمدن‌های بومی مانند آزتک‌ها شکل گرفته است. با خواندن این کتاب، می‌توانید این تصویرها را با داده‌ها و اطلاعات واقعی مقابله کنید.

5. نوشته‌ی یک متخصص: لوئیس واربرتون با تخصص ویژه‌اش در زمینه تمدن‌های بومی آمریکا، اطلاعاتی دقیق و معتبر را ارائه داده است. به همین دلیل، می‌توانید اطمینان کنید که منابع و اطلاعات ارائه شده در این کتاب دقیق و بر پایه تحقیقات علمی است.

6. افزایش دانش عمومی: برای کسانی که علاقه به تاریخ، فرهنگ و تمدن‌های مختلف دارند، این کتاب می‌تواند منبعی جذاب و آموزنده باشد.

در نهایت، کتاب تمدن آزتک نوشته لوئیس واربرتون، با توجه به عمق و جامعیت مطالبش، برای هر فردی که به دنبال فهم بهتری از جوانب مختلف یکی از بزرگترین تمدن‌های جهان است، می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

آزتک‌های توانمند. نام آن‌ها یادآور ماسک‌های پوشیده از گوهر، گاه‌شمارهای سنگی عظیم و سرآذین‌های درهم‌بافته از پَر است. این نام بازتاب افسانه‌هایی است درباره کاخ‌های مجلل پر از طلا، امپراتوری پهناور و پیوسته درحال‌جنگ, و خدایان تشنه خون که خواهان قربانی کردن انسان‌ها بودند. اما گاهی حقیقت شگفت‌انگیزتر از افسانه است و تمدن آزتک‌ها از جمله چنین حقایقی در تاریخ است. آزتک‌ها هنگامی که وارد دره مکزیک شدند تهیدست و سربار بودند, اما در کوتاه‌مدت توانستند بر بسیاری از موانع چیره شوند و امپراتوری‌ای برپا کنند که زیباترین شهر قاره آمریکا را در خود داشت و در همان حال تمدنی پدید آوردند که یکی از شگفت‌انگیزترین تمدن‌هایی است که جهان تاکنون شناخته است.

به هر روی این تمدن فقط برخاسته از میان آزتک‌ها نبود. آن‌ها مردمانی بودند که سریع می‌آموختند و بسیار از فرهنگ دیگر وام می‌گرفتند. در واقع آزتک‌ها اسفنج‌وار می‌توانستند جنبه‌های گوناگون تمدن دیگران را جذب کنند. آن‌ها خدایان و رسم‌ها، زبان و فلسفه، تاریخ و نیاکان, صنعت و کشاورزی را از دیگران گرفتند و نیک‌بختی نیز با آن‌ها همراه بود, زیرا حتی در آن زمان هم مکزیک میراث فرهنگی غنی‌ای داشت که آزتک‌ها توانستند از آن بهره گیرند. مدت‌ها پیش از ورود آزتک‌ها، تمدن‌های پرتکاپو یکی پس از دیگری شکوفا شد و از میان رفت. اما هر یک از آن‌ها میراثی به جا گذاشت که شالوده تمدن بعدی قرار گرفت.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب تمدن آزتک نوشته لوئیس واربرتون

اگر به مطالعه کتاب‌های حوزه تاریخ جهان علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم، خواندن آثار زیر را از دست ندهید:

·      کتاب تاریخ قرن بیستم

·      کتاب صلحی که همه ی صلح ها را بر باد داد

·      کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد

·      کتاب مهاتما گاندی و مارتین لوترکینگ

·      کتاب تاریخ جهان

 

 

 

 



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
11.۲۶ مگابایت
تعداد صفحات
143 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۶:۰۰
نویسندهلوئیس واربرتون
مترجمسیما مولایی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Aztec Civilization (World History Series)
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۲/۱۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۱.۲۶ مگابایت
۱۴۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(2)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تمدن آزتک
تمدن آزتک
لوئیس واربرتون
گروه انتشاراتی ققنوس
4
(2)
59,000
تومان