0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نئوهاوکینگ ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب نئوهاوکینگ ها

سازش با سوراخ های جوراب مورچه
درباره نئوهاوکینگ ها

کتاب نئوهاوکینگ‌ها درباره این است که نویسنده در داستان از بروز یک مشکل جسمی در بدنش صحبت می‌کند و بعد تلاش می‌کند تا بر این مشکل در ذهن خود غلبه کند. کم کم این نویسنده – مریم حسینیان- به مسیری می‌رود که دهه‌ها پیش کسی مانند استیون هاوکینگ رفته است. در واقع، کتاب نئوهاوکینگ‌ها درباره این ایده بلندپروازانه است که انسان‌ها بتوانند بر نقص‌های جسمی اساسی خود غلبه کنند و ذهن بتواند فراتر از جسم، کار کند و تاثیر بگذارد. فضای کتاب نئوهاوکینگ‌ها با امید و امیدواری آمیخته است ولی نویسنده تلاش می‌کند که این کار را به تاثیرگذارترین شکل ممکن انجام دهد و از کلی گویی و شعارزدگی دور شود. کتاب نئوهاوکینگ‌ها توسط نشر چشمه منتشر شده است.


درباره نویسنده

مریم حسینیان در سال 1354 در خراسان به دنیا آمد. او وارد انجمن ادبیات داستانی خراسان شد و نوشتن را آغاز کرد. او سال‌های سال در ادبیات فعالیت کرده و آثار متعددی را نیز به چاپ رسانده است. او اگرچه در ابتدا وارد دانشگاه فردوسی مشهد شد تا لیسانس خود را در رشته مهندسی خاک دریافت کند اما با گذشت زمان، مطمئن شد که قصد دارد به عنوان یک نویسنده حرفه‌ای فعالیت کند و در نتیجه، دوباره کنکور داد و لیسانس خود را در رشته ادبیات فارسی دریافت کرد. از جمله کارهای چاپ شده از او، عبارتند از:

کتاب ما اینجا داریم می‌میریم

کتاب بانو گوزن

کتاب بهار برایم کاموا بیار



چرا باید کتاب نئو هاوکینگ را مطالعه کنیم؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رمان نئوهاوکینگ، نگاه ویژه این کتاب نسبت به مساله و پدیده نقص جسمانی است. انسان‌ها همیشه با این سوال مواجه‌اند که آیا نقص جسمانی باعث بروز انواع مشکلات روحی و روانی می‌شود؟ آیا کسی که مشکلی جسمانی دارد، هیچگاه نمی‌تواند در زندگی فرد موفقی باشد؟ کتاب نئوهاوکینگ‌ها تلاش دارد استیون هاوکینگ را به عنوان کسی مطرح کند و مثال بزند که توانسته بر یکی از بزرگ‌ترین نقص‌های جسمانی غلبه کند و همچنان یک دانشمند اثرگذار در دنیا محسوب می‌شود. ویژگی دیگری که این رمان را حسابی خواندنی کرده و باعث می‌شود خواننده حسابی درگیر داستان آن شود، خوش خوان بودن و توصیفات جالبی است که از موقعیت‌ها ارائه می‌کند. شما با مطالعه این کتاب به خوبی حس و حال شخصیت‌ها را درک می‌کنید و می‌توانید فضا سازی آن را با پوست و گوشت و استخوان خود لمس کنید.



بخشی از کتاب نئوهاوکینگ‌ها

این ماجرا اول و آخری ندارد. درست از میانه شروع می‌شود. مثل همین حالا که فهمیده‌ام دو کیست آب دار در حفره شکم وجود دارد. رادیولوژیست قبلا مهربان‌تر بود. ولی امروز او هم دارد دعوا می‌کند. به منشی‌اش بلند می‌گوید از این به بعد سونوگرافی لگن و شکم را بدون توضیح و نسخه دقیق نمی‌پذیرم. گیج شده‌ام. با جواب سونوگرافی از پله‌ها بالا می‌آیم. نفس عمیق می‌کشم.




پیشنهادهایی برای علاقه مندان کتاب نئوهاوکینگ‌ها

چنانچه از رمان نئوهاوکینگ‌ها لذت برده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که این آثار را نیز مطالعه کنید:


سمفونی مردگان

رمان سمفونی مردگان در لیست مهم‌ترین رمان‌های ایرانی و فارسی زبان جای دارد و حتی عباس معروفی، با نوشتن این رمان در ادبیات ایران جاودانه شده است.


کتاب کلیدر

محمود دولت آبادی با خلق کلیدر، دنیایی داستانی را به وجود آورده است که می‌توانید بیش از یک سال زمان صرف خواندن این دنیای داستانی کنید و از آن لذت ببرید.

کتاب همنوایی ارکستر شبانه‌ی چوب‌ها

رضا قاسمی در این کتاب فضایی منحصر به فرد را به تصویر می‌کشد و داستان چند مهاجر را روایت می‌کند که با یکدیگر ارتباط برقرار کرده‌اند.




دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۴ مگابایت
تعداد صفحات
177 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۴:۰۰
نویسندهمریم حسینیان
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
98,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۴ مگابایت
۱۷۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.9
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
تلخ ☕️ (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
91 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

✍✍✍ #معرفی_کتاب کتاب داستانی که بر اساس واقعیت نوشته شده است. راوی که دو سال و اندی با بیماری منحوس و وحشتناک سرطان دست و پا می زند. نویسنده، عنوان نئوهاوکینگ را را برای خود انتخاب می کند. از رنج ها، اندوه، غم ها، نفرت، خشم می نویسد و در همان حال از خنده ها، خوشی های زندگی و امیدها دوران بیماری می گوید. همه شخصیت های داستان در کنار نویسنده بیمار به صورت فیزیکی حضور دارند: مهدی خان یزادنی خرم عزیز، امیر حسین، استاد رضاکیانیان، گلاره عباسی، زهرا خانم، سجاد افشاریان، دکتر ن، دکتر ف، برادر و خواهران، سحر دولت شاهی و خیلی های دیگر ولی یک شخصیت برجسته و متمایز از همه در درون ذهن و تخیلات نویسنده حضور پیدا می کند، حضوری متفاوت از همه : دانشمند و کیهان شناس بزرگ «استیون هاوکینگ» ‌ از نویسنده قبلا رمان های « بهار برایم کاموا بیاور، بانو گوزن، در این جا می میریم» چاپ شده است ولی این بار یک اثر متفاوت خلق کرده است. آیا می خواهید بدانید چرا عنوان کتاب «نئوهاوکینگ» است؟ آیا می خواهید بدانید که نویسنده در هنگامی که سوار بر قطار هاوکینگ می شود، پیرنگ داستان چگونه پیش می رود؟ آیا در این نوع بیماری کائنات و متافیزیک می توانند یاری برسانند؟ کتاب با نثر جذاب و گیرا که ما را به سفر سیاه چاله ها می برد. نویسنده گاهی گریزی می زند به دوران گذشته و خاطرات. گاهی شور زندگی و گاهی اوقات تلخ را رغم می زند. پیشنهاد می کنم کتاب را بخوانید. چند جمله از متن کتاب: «هنر و ادبیات بهتر رنج رو به آدم نشون ميدند.» «نئوهاوکینگ ها اندوهی به قدرت فروپاشی ستاره ای عظیم در قلب شان حس می کنند. با پرسشی فلسفی و بی پاسخ «چرا من»؟!» نوشت : خاطرم است زمانی که نویسنده «خانم حسینیان عزیز» دچار بیماری شدند، همسرش یعنی مهدی خان یزادنی خرم عزیز مطلبی را در اینستاگرام نوشتند و از خواندن متن متوجه غم و رنج نویسنده شد و با او اَشک ریخت. #نئوهاوکینگ_ها #ادبیات #کتاب

5

کتب های خانم مریم حسینیان بسیار زیبا و قلم توانمندی و بسیار چیره دست هستند و میتونین این مسئله رو با خوندن کتاب بهار برایم کاموا بیاور و بررسی اقای محمد تقوی کاملا متوجه بشید ... این کتاب رو هم به نظرم میتونیم از کتاب های زیبای خانم حسینیان بدونیم و البته طوری که من شنیدم کتاب درباره مشکلات و مسائلی که برای خود سر کار خانم اتفاق افتاده بود نوشته شده و زیبایی کتاب چندین برابر میشه به نظرم حتما بخونید ارزشش رو داره

5

نان‌فیکشنی درباره‌ی رنج و زندگی

5

لذت بردم

4.9
(14)
آموزنده 🦉 (1)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نئوهاوکینگ ها
نئوهاوکینگ ها
سازش با سوراخ های جوراب مورچه
نشر چشمه
4.9
(14)
آموزنده 🦉 (1)
60,000
تومان