0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصه های آشوب

معرفی، خرید و دانلود کتاب قصه های آشوب

مجموعه داستان
نویسنده:
جوزف کنراد
ناشر:
نشر نی
درباره قصه های آشوب

داستان‌های کوتاه بخش مهمی از دنیای ادبیات را تشکیل می‌دهند. یکی از مجموعه داستان‌های کوتاه بسیار خوبی که در نقاط مختلف دنیا منتشر شده و طرفداران بسیار زیادی دارد مجموعه داستان قصه‌های آشوب اثر جوزف کنراد است. این کتاب با عنوان اصلی tales if unrest  در سال ۱۸۹۸ منتشر شده است و پس از آن به نقاط مختلف دنیا راه پیدا کرده است. داستان‌های این مجموعه، احمق‌ها، پاسگاه پیشرفت، مرداب، کاراین و بازگشت نام دارند که همه‌ی‌ آن‌ها به جز بازگشت قبل از انتشار در قالب یک کتاب واحد در قالب داستان‌های سریالی در نشریات منتشر شده بودند. هر کدام از این داستان‌ها، روایت وقایعی است که در نقاط مختلف اتفاق افتاده‎اند و کنراد آن‌ها را به کمک قلم توانمند خود به شکل داستانی تأثیرگذار درآورده است. شاید جالب باشد بدانید که انتشار این مجموعه کنراد را به نویسنده‌ای با جایگاه و موفقیت قابل‌توجه تبدیل کرد و باعث شد کم‌کم شناخته شود. او پس از این کتاب داستا‌ن‌های استادانه‌ی دیگری هم خلق کرد که باعث شد شهرت بیشتری به دست آورد.

کتاب قصه‌های آشوب اثر جوزف کنراد به فارسی هم برگردانده شده است و در بازار کتاب ایران موجود است. مترجم این اثر نیما حضرتی است و انتشارات قطره چاپش را برعهده داشته است. اگر اهل خواندن کتاب الکترونیک هستید، نسخه الکترونیکی این اثر در فیدیبو موجود است و می‌توانید آن را در همین صفحه از دسته‌بندی داستان و رمان دانلود کنید و بخوانید.

جوزف کنراد کیست؟

نویسنده‌ای که او را با نام Joseph Konrad می‌شناسیم، نویسنده‌ی اکراینی بریتانیایی قرن نوزدهم و بیستم است. او در سال ۱۸۵۷ به دنیا آمد و در سال ۱۹۲۴ در گذشت. جالب است بدانید او تا بیست‌سالگی نمی‌توانست انگلیسی را روان صحبت کند؛ اما تمام آثارش به زبان انگلیسی است.

بعضی از منتقدان کنراد را امپرسیونیست ادبی و برخی دیگر مدرنیست اولیه می‌دانند هر چند رئالیسم قرن نوزدهمی بیشتر از هر چیزی در کتاب‌های این نویسنده دیده می‌شود. او ضدقهرمان‌های زیادی در کتاب‌هایش دارد و روایتگر بسیار خوبی هم هست. یکی از مشخصه‌های داستان‌های کنراد این است که گویی او آینده‌ی جهانی که در آن می‌زیسته است را پیش‌بینی کرده است. از جوزف کنراد کتاب‌های زیادی باقی‌مانده است که به تعدادی از آن‌ها که به فارسی برگردانده شده‌اند اشاره می‌کنیم:

·      کاکاسیاه کشتی نارسیسوس گروه انتشاراتی ققنوس

·      قلب تاریکی انتشارات علمی و فرهنگی

·      طوفان دریا گروه انتشاراتی ققنوس

چرا باید کتاب قصه‌های آشوب را خواند؟

قصه‌های آشوب یک اثر معمولی نیست، این کتاب که در پایان قرن نوزدهم منتشر شده است بخشی از تاریخ‌ادبیات به‌حساب می‌آید و چیزهای زیادی از سبک ادبی نویسنده و هم‌عصرانش گرفته تا شرایط و اوضاع‌واحوال و... را با خواننده در میان می‌گذارد و به او درک بهتری از فضایی که کنراد در آن شکل‌گرفته و زیسته است می‌دهد. خواندن کتاب قصه‌های آشوب برای هر علاقه‌مند به ادبیاتی ضروری است.

در بخشی از کتاب قصه‌های آشوب می‌خوانیم

بر چنین صحنه‌ای بود که کارائین، با لباس‌هایی فاخر و درخور نقشش، با وقاری بی‌مانند، آرام می‌خرامید. چنان حضور پررنگ و قدرتمندی داشت که به طرز غریبی هر لحظه انتظار داشتی زیر پرتوهای رنگین و مرتعش آن آفتاب شگفت‌انگیز اتفاقی خارق‌العاده روی دهد... حرکتی قهرمانانه، انفجاری از رقص و آواز. کارائین چنان ظاهر پر زرق‌وبرقی داشت که خاطرمان را می‌آشفت، چون نمی‌شد فهمید در پس این ظاهر چه خلئی نهفته است که پنهان‌کردن آن ارزش این همه زحمت را دارد. نقاب بر چهره نمی‌‌گذاشت... سرشار از زندگی بود و نقاب چیز بی‌جانی بیش نیست. او سرتاسر زندگی‌اش، درست مثل بازیگرها، گرم نقش بازی‌کردن بود و به طرزی اغراق‌آمیز چهره‌ی واقعی خود را از دید دیگران پنهان نگه می‌داشت. کوچکترین حرکاتش را با آمادگی قبلی و بدون معطلی انجام می‌داد. خطابه‌هایش باشکوه بود، جملاتش رنگ و بوی کنایه داشت و مثل نقش و نگاره‌های عربی پر بود از رمز و راز و پیچ و تاب. مردمش همان احترامی را به او می‌گذاشتند که مردم بی‌خیال غربی به شاهان نشسته بر تخت خود می‌گذارند. او برای بهره‌مندی از این تجلیل‌ها و بیعت‌ها مجبور بود با سختی بسیار مدام وجهه‌ای را حفظ کند که نمونه‌اش را تنها می‌شد در نور صفحه نمایش دید.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب قصه‌های آشوب

کتاب قصه‌های آشوب کتاب جالب و خواندنی است که می‌تواند لحظات بسیار خوبی را برای خواننده بسازد. اگر از این کتاب خوب لذت برده‌اید، در ادامه تعدادی از کتاب‌های خوبی که می‌توانید بخوانید را معرفی می‌کنیم:

·      عقاید یک دلقک اثر هانریش بل انتشارات مجید

·      همه جا پای پول در میان است اثر جورج اورول انتشارات مجید

·      جنایت و مکافات اثر فئودور داستایوسکی انتشارات نگاه 


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۹ مگابایت
تعداد صفحات
232 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۴:۰۰
نویسندهجوزف کنراد
مترجمنیما حضرتی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Tales of unrest
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۲/۰۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
98,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۹ مگابایت
۲۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
81,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قصه های آشوب
قصه های آشوب
مجموعه داستان
نشر نی
5
(2)
81,000
تومان