0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ابله

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ابله

درباره ابله

اگر در یک جامعه‌‌ی فاسد زندگی کنید و در دو راهی صداقت و دروغ قرار بگیرید، چه می‌کنید؟ کتاب صوتی ابله با داستان زندگی عاشقانه و پر از دردسر شاهزاده میشکین ما را در دل سرزمین و جامعه‌ای می‌برد که در آن صداقت و درستکاری جایی ندارد که هیج، بلکه باعث دردسر نیز می‌شود .

از نظر بسیاری از صاحب نظران، داستایوفسکی در رمان بی نظیر ابله با عنوان انگلیسی The Idiot داستان زندگی و شخصیت خود را به نوعی به تصویر کشیده است. او در این رمان شرح مثلث عشقی شاهزاده میشکین بی‌نوا را تعریف می‌کند که با رفتارهای ابلهانه و ساده‌دلانه خود و دیگران را به دردسر می‌اندازد. میشکین به صرع مبتلاست و پس از مداوا در سوئیس به منزل یکی از اقوام خود به نام ژنرال پانچین می‌رود و در مدت اقامتش وارد ماجراهای عشق و فریب و دروغ با اعضای خانواده‌ی پانچین می‌شود. این کتاب صوتی با ترجمه‌ی پرویز شهدی و گویندگی محمدرضا علی ‌اکبری توسط استودیو نوار در اختیار علاقه‌مندان این شاهکار ادبی قرار گرفته است. شما می‌توانید با مراجعه به دسته بندی داستان و رمان، دیگر شاهکارهای ادبی جهان را در فیدیبو بخوانید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

با فئودور داستایوفسکی بیشتر آشنا شویم:

غیر ممکن است که تا به حال نام فئودور داستایوفسکی Fyodor Dostoyevsky نویسنده‌ی بی‌نظیر و مشهور روسی را نشنیده باشید. داستایوفسکی به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان جهان آثاری روانشناختی و متفاوت را در ادبیات جهان به یادگار گذاشته است که هر کدام از کتاب‌های او را می‌توان تا ساعت‌ها مورد بررسی و نقد قرار داد. او در سال 1821 در مسکو به دنیا آمد و در طول زندگی خود تجربیات بسیار متفاوتی را از سر گذراند. از تبعید و زندانی شدن گرفته تا بیماری صرع و قمار و حکم اعدام. این تجربیات متفاوت تاثیر شگرفی بر آثار و افکار او گذاشته است. داستایوفسکی اولین رمان خود را با نام بیچارگان در سال 1840 منتشر کرد که پس از آن توانست به محافل ادبی سن پترزبورگ وارد شود. او در سال 1881 در اثر خون‌ریزی ریه جان خود را از دست داد اما آثار بی‌مانندش در تمام جهان باعث شد تا یاد و نامش همواره در میان افراد جاودان باقی بماند. شما می‌توانید دیگر آثار این نویسنده‌ی بزرگ را در زیر مشاهده کنید:

چرا باید کتاب صوتی ابله را گوش کنیم

در پهنه‌ی بی انتهای ادبیات هرروزه تعداد بسیار زیادی رمان و داستان به چاپ می‌رسد که هر کدام ماجرایی نو را روایت می‌کنند اما هیچ کدام نمی‌توانند جایگزین بهترین آثار ادبی بزرگ جهان شوند. این شاهکارهای ادبی همیشه مرجع خوبی برای رمان نویسان جوان بوده است زیرا با گذر زمان هیچگاه تکراری و خسته کننده نشده‌اند و هنوز هم در لیست پرفروش‌ترین آثار جهان قرار می‌گیرند. جدای از اینکه رمان صوتی ابله در لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرد، داستایوفسکی نیز از بهترین نویسندگان جهان است. او با توانایی بی‌مانند خود دریچه‌ای نو از دنیای قصه‌ها را برای ما باز کرده است و خوانندگان امکان ندارد آثار این نویسنده‌ی بزرگ را فراموش کنند. رمان ابله در واقع مانیفستی از داستایوفسکی است که تلاش می‌کند تا عقایدش را در آن بیان کرده و اخلاق و دین را به چالش بکشد اما این تصمیم او به همین جا ختم نمی‌شود بلکه پس از نوشتن ابله، برادران کارامازوف را به رشته تحریر در می‌آورد و در آن اخلاقیات و دین را با شدت بیشتری به چالش می‌کشد. شما با خواندن کتاب ابله دید وسیع‌تری نسبت به عقاید فئودور داستایوفسکی و شرایط جامعه‌ی روسیه قرن 19 میلادی به دست می‌آورید.

در بخشی از کتاب صوتی ابله می‌شنویم:

نزدیک ساعت نه صبح روزی در اواخر ماه نوامبر، که یخ‌ها داشتند آب می‌شدند، قطار ورشو به سرعت داشت به پترزبورگ نزدیک می‌شد. رطوبت هوا و مه چنان غلیظ بود که خورشید به دشواری می‌توانست خودی نشان دهد. از پنجره‌های واگن‌ها به دشواری می‌شد تا ده قدمی ریل‌ها را چه در طرف چپ و چه در طرف راست، تشخیص داد.

 سه دختر پانچین دوشیزگانی شکوفا و درشت جثه بودند. با ظاهری زیبا، شانه‌های پهن، سینه‌ی فراخ بانوانی کم‌وبیش به همان نیرومندی یک مرد. البته با این سلامتی و این نیروی جسمانی نسبت به غذاهای لذیذ علاقه‌ی زیادی نشان می‌دادند و به هیچ وجه هم درصدد پنهان کردن این علاقه نبودند. مادرشان الیزابت پروکوفیونا گاه از این خوش اشتهایی و علاقه‌شان به خوردن غذاهای لذیذ حیرت می‌کرد.

ناگهان صدای همهمه‌ی جمعیتی توی سرسرا به گوش رسید. از اتاق نشیمن اینطور به نظر می‌آمد که چندین نفر وارد سرسرا شده‌اند و عده‌ای دیگر هم پشت سرشان دارند می‌آیند. از در آپارتمان که باز مانده بود، چندیدن صدا توی سرسرا و پله‌ها شنیده می‌شد. ظاهرا دیدارکنندگان عجیبی توی سرسرا و راه پله بودند. همه با دودلی یکدیگر را برانداز می‌کردند. کانیا دوید توی اتاق پذیرایی اما هم‌اکنون چندین نفر وارد آن شده بودند.

حادثه‌ی باغ مادر و دخترهایش را به شدت ترسانده بود. همسر ژنرال در آن حالت آشفتگی و نگرانی که داشت در حالیکه دخترهایش در پی او می‌آمدند، عملا تمام فاصله‌ای را که میان ایستگاه راه‌آهن و خانه‌شان وجود داشت، دویده بود. به نظر او طی این حادثه خیلی چیزها آشکار شده بودند، به طوریکه به رغم آشفتگی و نگرانی‌هایی که داشت، بعضی فکرهای انکار ناپذیر، رفته رفته در ذهنش شکل می‌گرفتند. وانگهی همه دریافته بودند که حادثه‌ی خاصی روی داده و حتی شاید خوشبختانه بعضی اسرار غیرعادی از پرده بیرون افتاده‌اند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی ابله

روسیه به خاطر ادبیات داستانی غنی و بسیار زیبای خود، در سراسر جهان شناخته شده است و طرفداران زیادی دارد زیرا هر کدام از رمان‌ها و نویسندگان روسی، دارای نوآوری‌های خاصی هستند و با ادبیات کشورهای دیگر قابل قیاس نیستند. اگر شما به دنیای رمان و قصه و مخصوصا ادبیات روسیه علاقه دارید، حتما به عناوین زیر سر بزنید:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۵۰ گیگابایت
مدت زمان
۳۶:۲۳:۱۴
نویسندهفئودور داستایفسکی
مترجمپرویز شهدی
راوی محمدرضا علی اکبری
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۳/۲۶
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۵۰ گیگابایت
۳۶:۲۳:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 82 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (6)
سرگرم‌کننده 🧩 (6)
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
2 ٪
49 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2
سرگرم‌کننده 🧩

کتاب خودش جذابه البته نه برای هرکسی! حس میکنم ادبیات و رمان های روسی حال و هوای خاص خودشونو دارن و اگه تاحالا رمان روسی نخوندین کمی طول میکشه تا به سبکشون و به خصوص به اسم هاشون عادت کنید بعدش باید تصمیم بگیرید از رمان های روسی خوشتون میاد یا نه ولی این کتاب رو من دوس داشتم هرچند وسطاشم ولی باید بگم گویندگی این نسخه بنظر من افتضاحه واقعا نمیفهمم چرا تو نظرات انقدر از گویندگی تعریف شده شما همین نمونه اشو که گوش بدین مشخصه و کاملا حوصله اتون سر میره گوینده کل متن رو یکنواخت خونده توش. من این کتابو از طا ق چه با گویندگی ارمان ساطانزاده تهیه کردم که واقعا قشنگ اجراش کرده حتی بعضی وقتا که شخصیت هارو قاطی میکنم از نوع صحبت کردن شخصیت ها تا حدودی تشخیص میدم اون کیه خلاصه که کتاب رو قطعا با گویندگی ارمان سلطانزاده تهیه کنید قشنگه به شرط اینکه از رمان های روسی خوشتون بیاد اصن نمونه ی ایشون رو گوش کنیدمتوجه تفاوتش با این نسخه میشید. اها اینم در رابطه با خود داستان بگم من کامل گوشش ندادم پس شاید نظر قطعی نتونم بدم ولی تا اینجه که بیش از یک سومش رو گوش دادم بنظرم داستان در مورد شخصی هست که ابله نیست فقط بیش از اندازه صادق است و از این حیث طرف رو ابله میپندارند که البته در طول داستان خواننده هم ممکنه از این میزان از صداقت حرص بخوره و مثلا اگه تو دنیای واقعی شخصیت اصلی داستان دوستش بود بهش مثلا میگفت اخه ابله چرا رفتی فلان چیزو بهش گفتی!!😁🤷🏻‍♂️

5

ابله کتابی که به خوبی یک آدم ابله رو توصیف میکنه و در حالی که در طول داستان بارها معتقد بودم که طرف ابله نیست ولی بعد از تمام شدن کتاب به قطعیت با نظر نویسنده در مورد اسم کتاب موافق بودم و با کلی حرص خوردن بخاطر کارهایی که شخصیت اصلی انجام می‌داد خیلی طول کشید تا کتاب رو تموم کنم، پرحرفی های افراد داخل داستان و اسم‌های مختلف و نسبتهایی که وجود داشت گاهی منو گیج میکرد طوری که چند صفحه به عقب برمیگشتم تا یادم بیاد اون شخص کی بود و چیکاره بود!! خلاصه که خواندن این کتاب حوصله زیادی میخواد، من چون کتاب‌های قبلی (جنایات و مکافات و برادران کارامازوف) رو خونده بودم، همش فکر میکردم قرار اتفاق خاصی بیفته و این انتظار اذیتم میکرد تا اینکه این فکر رو گذاشتم کنار و سعی کردم از کتاب لذت ببرم، نمیدونم کتاب رو دوس داشتم یا نه ولی قطعا خواندنش رو به هرکسی توصیه نمیکنم...

5

راوی که الحق زحمت کشیده بود اما تنظیم و میکس بعضی جاها، جا افتادگی داشت و آدم نمی‌فهمد دقیقا چقدر از متن جا مونده اما داستان الان که تموم شده واقعا حس سنگینی دارم و ناراحتم شخصیت پردازی عجیبی داشت و هنوز برام هضم نشده. در مورد شخصیت ها فکر میکنم اگر بسیاری از شخصیت ها را از داستان حذف کنیم لطمه ای به قصه وارد نمی‌شود اما این ها در واقع برای آن بودند که نویسنده حرف های خودش را در دهان شان بگذارد یا نمایندگی بخشی از جامعه را بکنند در کل قصه ای بود که من رو با خودش همراه کرد و مشتاق ادامه اش بودم پایانش هم اگرچه به ظاهر غیرقابل پیش‌بینی بود اما من چند باری همچین حدسی میزدم که خب همین هم به مدد نشانه های نویسنده بود

5

برای کسانی که به ادبیات روسیه با تمام مختصاتش علاقه‌مند هستند، فوق‌العاده ست. اما سایرین شاید حوصله‌شون از ماجراهای طولانی و گفت‌وگوهای کش‌دار سر بره. من خیلی لذت بردم؛ آمیزه‌ای از عشقی پرشور و تحلیل‌های اجتماعی جالب! اگه خواستید کتاب متنی رو بخرید حتماً یه ترجمه‌ی دیگه انتخاب کنید، مترجم تو جمله‌بندی و استفاده از کنایه‌های فارسی اشکالات فاحشی داره. اجرای راوی واقعاً عالی بود. صدای بعضی شخصیت‌ها اونقدر متفاوت بود که باورکردنی نیست همه‌ش از یه حنجره بیرون میاد. اشکالات خوانششون واقعاً ناچیز بود که ممکنه به خاطر ترجمه باشه.

3

گوینده عالی، داستان ضعیف با یک عالم آدم مریض با ذهن های آشفته و ناپایدار که مدام نظراتشون تغییر می‌کنه. گرچه فکر میکنم دلیل این ضعیف بودن کتاب انتشار اون در پاورقی مجله بوده و احتیاج مالی نویسنده‌اش، وگرنه آثار دیگۀ نویسنده عالی هستن. شاید قمارباز هم به اندازۀ این کتاب ضعیف بود. برای مطالعۀ داستایوفسکی باید جنایت و مکافات خوند، برادران کارامازوف و مرگ ایوان ایلیچ با آن کیفیات دقیق و عمیق روح بشری.

5

رمان که شاهکار بود. و از اجرا و روایت آقای علی اکبری که بی نظیر و فوق العاده بود هر چه بگیم کم گفتیم. دست مریزاد کتاب صوتی ای که راویش بدون دخالت دادن لحن های شخصی و یکنواخت مثل گزارشگران فوتبال که اصلا نمیشه واقعا با صداشون کتاب گوش داد، یک کتاب رو روایت کنه کم پیدا میشه.

2

الان که به اخر کتاب رسیدم ، واقعا لازم نبود این کتاب رو بخونم 😑 متاسفانه جذاب نیست و دوبله خیلی خوب بود و تلاش خیلی زیادی کرد تا کتاب رو خیلی بهتر توصیف کنه ولی روند کتاب طوری بود که راوی ۹۰٪ در حال تعریف کردنه و بعضی وقتا شخصیت ها صحبت میکنن این برای من خیلی خسته کننده بود

5
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲

من کلا ادبیات روسیه را دوست دارم، مدتها بود میخواستم ابله را بخوانم ولی ممکن نشده بود، به نظر من علیرغم طویل بودن داستان اصلا خسته کننده نیست.اجرای عالی راوی و ترجمه عالی جناب شهدی دست بدست هم داده تا براحتی بتوان با کتاب ارتباط برقرار کرد و حتی از شخصیتها تصویرسازی کرد. من که لذت بردم

5

کتاب برای من که طرفدار داستان‌های شخصیت محور هستم (و نه حادثه محور) مثل بقیه کتابهای داستایوفسکی لذت بخش بود. اما اگر بخوام نظرم به درد بقیه بخوره باید بگم نسبت به کتابی مثل جنایت و مکافات، طولانی تره و جاذبه کمتری داره

5

كتاب خواندن مانند بسياري از چيزهاي ديگري كه در زندگي انتخاب ميكنيم كاملا سليقه ايست متاسفانه اين سبك ادبيات و راوي سليقه من نبود خيلي سعي كردم تحمل كنم شايد داستان برايم جذاب شود ولي متاسفانه نمي تواتم ادامه دهم

نمایش 39 نقد دیگر
4.2
(82)
اجرای روان 🎙️ (6)
350,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ابله جلد 1
ابله جلد 1
فئودور داستایفسکی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ابله
ابله
فئودور داستایفسکی
استودیو نوار
4.2
(82)
اجرای روان 🎙️ (6)
350,000
تومان