best seller

پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز، آپریل ۲۰۲۲

رسیدن به موفقیت در دنیای ادبیات کار دشواری است. این روزها نویسنده‌ها دیگر تنها برای به دست آوردن یک جایزه ادبی مانند بوکر، پولیتزر ادگار آلن پو یا حتی نوبل ادبیات تلاش نمی‌کنند، نویسندگی به یک شغل حرفه‌ای تبدیل‌شده است و بسیاری از آن‌هایی که قلم به دست می‌گیرند می‌خواهند به محبوب ترین نویسنده‌ی ژانر خودشان تبدیل شوند، طرفداران زیادی پیدا کنند و البته درآمد قابل‌توجهی هم داشته باشند. به دست آوردن همه‌ی این‌ها علاوه بر هنر نویسندگی نیاز به ارتباطات مناسب دارد و تا حد زیادی به هنر بازاریابی و مارکتینگ ناشر وابسته است.

این روزها، یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن جایگاهی شایسته در میان کتاب های جهان راه یافتن به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است. فرقی نمی‌کند یک کتاب علمی تخیلی باشد، یک داستان جنایی یا کتاب روانشناسی، کتابی که بتواند چند هفته در صدر این فهرست باشد شانس زیادی برای ترجمه شدن به زبان‌های مختلف پیدا خواهد کرد. واقعیت این است که این روزها محبوبیت و پول در دنیای ادبیات به‌سختی به دست می‌آیند و داشتن رتبه‌ی یک نیویورک تایمز می‌تواند مسیر نویسنده را برای رسیدن به این مزایا هموار و هموارتر کند.

فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز از کجا آمده است؟

برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید به نیمه‌ی اول قرن بیستم برگردیم. روزنامه‌ی پرفروش و قدیمی نیویورک تایمز که تاکنون برنده‌ی بیش از ۱۲۵ جایزه‌ پولیتزر در حوزه‌های مختلف شده است، در سال ۱۹۳۱ دست‌به‌کار تازه‌ای زد. این ناشر فهرستی از ۵ کتاب داستانی و چهارکتاب غیرداستانی پرفروش در این شهر را منتشر کرد. اطلاعات این مقاله با پرس‌وجوی میدانی از کتاب‌فروشی‌های منطقه به‌دست‌آمده بود. در سال ۱۹۴۲ این فهرست دیگر به نیویورک محدود نبود و اطلاعات ۲۲ شهر دیگر هم به این فهرست اضافه شدند. در نیمه‌ی قرن بیستم دیگر این فهرست به یک فهرست ملی معتبر تبدیل‌شده بود و هر نویسنده‌ای می‌خواست عنوان کتابش به لیست پرفروش ترین کتابهای نیویورک تایمز راه پیدا کند.

این روزها آمار کتاب‌های چاپی و الکترونیکی در کنار هم در نیویورک تایمز بررسی می‌شود، داده‌ها از منابع بسیار متعددی به دست می‌آیند و ناشران برای به دست آوردن جایگاه مناسب در این فهرست مبارزه می‌کنند. روز انتشار کتاب شما و تشویق طرفداران به خرید آن در همان روز خاص می‌تواند بسیار مؤثر باشد. حتی گزارش‌هایی وجود دارد که ناشران دست به خرید گسترده‌ی کتاب‌های خود می‌زنند تا جایگاهی در این لیست برای خودشان دست و پا کنند.

پرفروش‌ترین کتاب‌ های نیویورک تایمز که در ایران هم شناخته شده‌اند

این روزها روی بسیاری از کتاب‌هایی که در کتابفروشی‌های داخل کشور می‌بینید علامتی تحت عنوان «کتاب پرفروش نیویورک تایمز» دیده می‌شود. بسیاری از این کتاب‌ها تنها یک یا چندهفته‌ای را در پله‌های بالایی این فهرست گذرانده‌اند اما تعدادی از آن‌ها جایگاهشان را برای مدت‌ها حفظ کرده‌اند.
یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز در ایران کتاب شدن اثر میشل اوباما، همسر باراک اوباما و بانوی اول آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ است. این کتاب یکی از زندگی‌نامه‌هایی است در سال ۲۰۱۸ برای هفته‌ها در صدر این فهرست بود و به کتابی الهام‌بخش در دنیا تبدیل شد. مردی به نام اوه یکی دیگر از نام‌هایی است که برای هفته‌ها بالای این فهرست جا خوش کرده بود. این کتاب اولین بار در سال ۲۰۱۲ به سوئدی منتشر شد و یک سال بعد به انگلیسی ترجمه شد. مردی به نام اوه ۱۸ ماه پس از چاپ شدن در آمریکا به صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز راه پیدا کرد و برای ۴۲ هفته جایش را با کسی تقسیم نکرد.
کتابی دیگری که برای دو ماه متوالی در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیوریورک تایمز بود و توانست به فروش خیره‌کننده‌ای برسد کتاب عادت‌های اتمی اثر جیمز کلیر است. این کتاب خودیاری تاکنون به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است و افراد زیادی در دنیا معتقدند توانسته‌ است به بهبود شرایط زندگی آن‌ها کمک کند.

آخرین کتابی که در اینجا از آن صحبت می‌کنیم، خودت باش دختر اثر ریچل هالیس است. انتشار این کتاب در سال ۲۰۱۸ سروصداهای زیادی در آمریکا به پا کرد و خیلی زود هم پایش به فهرست‌های بزرگ و مشهور باز شد. خودت باش دختر، درنهایت به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال نیویورک تایمز در دسته‌های کتاب‌های مشاوره، روش‌ها و متفرقه شناخته شد.

دستی در حال برداشتن کتابی از کتابخانه

این روزها چه کتاب‌هایی در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارند؟

فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز فهرست پویایی است و همیشه می‌توانید ترکیبی از نام‌های جدید و قدیمی را در کنار هم، در این فهرست ببینید. در ادامه به آخرین لیستی که در میانه آپریل ۲۰۲۲ منتشر شده است اشاره می‌کنیم، بعضی از این کتاب‌ها همین‌الان در بازار ایران در دسترس هستند و برای تعدادی هم باید منتظر بمانید. به کمک این فهرست می‌توانید برای مطالعه در ماه‌های آینده برنامه‌ریزی کنید:

۱.      با ما تمام می‌شود اثر کالین هوور

جلد کتاب با ما تمام می‌شودکالین هوور نویسنده‌ای است که بیشتر از ده سال است کتاب‌هایش در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز در رفت و آمد هستند. کتاب با ما تمام می‌شود از این نویسنده سال ۲۰۱۶ منتشر شد و از آن زمان تاکنون ۴۳ هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده است.
داستان این کتاب یک داستان عاشقانه‌ی پیچیده است که از ختم پدر دختر جوان بیست و سه ساله‌‌ای به نام لیلی آغاز می‌شود. او برای پشت سر گذاشتن فشار روانی واردشده به خودش در ختم بالای پشت بام می‌رود و آنجا با مردی به نام رایل آشنا می‌شود. رابطه‌ی عاشقانه‌ی جذابی بین این دو نفر شکل می‌گیرد و به نظر می‌رسد روزهای خوش فرارسیده است اما همه‌چیز به همین سادگی نیست و سایه‌هایی از گذشته بازمی‌گردند و همه‌چیز به هم می‌ریزد. این داستان نفس‌گیر و پرفرازونشیب تاکنون به چندین زبان مختلف برگردانده شده است.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/82202-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]با ما تمام می شود[/button]

۲. جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند اثر دلیا اوئنز

جلد کتاب جایی که خرچنگ ها آواز می‌خوانندجایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند داستانی خواندنی است که دلیا اوئنز در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد. داستانی که سروصدای زیادی به پا کرد و برای هفته‌ها در فهرست پرفروش‎ترین‌های نیویورک‌تایمز باقی ماند. این کتاب خواندنی تاکنون به زبان‌های زیادی برگردانده شده و میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر دنیا فروخته‌شده است.

جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند داستانی جنایی است. شخصیت اصلی داستان دختری به نام کیا است که در ایالت کارولینای شمالی در شهری خیالی نزدیک مرداب زندگی می‌کند. به خاطر سوء رفتار پدرش اعضای خانواده آنجا را ترک کرده‌اند و پدرش هم ناپدیدشده است. کیا به‌تنهایی زندگی‌اش را اداره می‌کند. او در جوانی درگیر روابط عشقی می‌شود و تلاش می‌کند سال‌های سخت کودکی و نوجوانی‌اش را فراموش کند و پشت سر بگذارد اما روزگار برای او غافلگیری دیگری کنار گذاشته است. جیس اندرز ورزشکاری که سر از منطقه‌ی آن‌ها درآورده است و مدتی با او دوستی و رابطه‌ای داشته کشته می‌شود مرگی که به نظر قتل می‌رسد و پای کیا هم به دلایلی به پرونده باز می‌شود.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/96185-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DA%86%D9%86%DA%AF-%D8%A2%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]جایی که خرچنگ ها آواز می‌خوانند[/button]

۳. دریای آرامش اثر امیلی سنت جان مندل

دریای آرامش که نام اصلی آن sea of tranquility است کتابی نوشته‌ی امیلی سنت جان مندل است که آپریل ۲۰۲۲ منتشر شد. این داستان در ژانر علمی تخیلی نوشته‌شده و در همین زمان بسیار اندکی که از انتشارش گذشته توانسته نظرات زیادی را به خود جلب کند. خیلی طول نخواهد کشید که این کتاب هم مانند سایر کتاب‌های این نویسنده مانند ایستگاه یازده و هتل شیشه‌ای به ویترین کتاب‌ فروشی‌های سراسر دنیا برسد.

داستان دریای آرامش در جایی بین فانتزی و واقعیت اتفاق می‌افتد. ماجرای کتاب مربوط به دو زمان مختلف است، جایی در اوایل قرن بیستم و جایی در آینده که سیصد سال با تاریخ ابتدای داستان تفاوت دارد.

در ابتدای داستان در سال ۱۹۱۲ ادوین سنت اندرو، پسرک ۱۸ ساله‌ای است که هنگام عبور از دریای آتلانتیک به دلایلی طردشده و وارد جنگلی متروک می‌شود. او آنجا صدای ویولنی را می‌شنود که در یک ترمینال کشتی هوایی طنین‌انداز شده است، تجربه‌ای شوک‌آور.

دو قرن بعد الیو لیولین، زن نویسنده‌ای که ساکن یک مستعمره در کره‌ی ماه است، کتابی درباره‌ی یک پاندمی نوشته و برای برگزاری تور آن روی زمین آمده است. او در جایی از کتابش از یک نوارنده‌ی ویولن می‌نویسد که با نواختن در حال تغییر دادن کریدور پژواک یک کشتی هوایی است و درختان جنگلی اطرافش سر در میاورند. به نظر می‌رسد پازل زمانی جهان به شکلی به‌هم‌خورده است؛ اما چگونه و چرا؟ این همان سؤالی است که برای پیدا کردن جوابش باید دریای آرامش را بخوانید.

۴.     زنی به نام وریتی اثر کالین هوور

جلد کتاب وریتیکالین هوور در طی سال‌های اخیر موفقیت‌های زیادی را به دست آورده است، کتاب وریتی یکی از موفق‌ترین آثار این نویسنده است. این کتاب خواندنی از سال ۲۰۱۸ تا امروز همچنان یکی از پرفروش‎‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است و هر روز به تعداد خوانندگانش در سراسر دنیا افزوده می‌شود.

این کتاب یک کتاب معمولی نیست، تریلری است که به‌سختی می‌توانید زمین بگذارید. داستان کتاب از زبان زنی به نام لوون اشلی روایت می‌شود. زن نویسنده‌ی تازه‌کاری که مادرش را چند روز قبل ازدست‌داده و نیاز شدیدی به شغل دارد. او به یک قرار کاری دعوت می‌شود و آنجا مردی به نام جرمی رو به رویش قرار می‌گیرد. مردی که همسر یک نویسنده‌ی زن بسیار مشهور به نام وریتی کرافورد است که در کما به سر می‌برد. اشلی به خانه‌ی کرافوردها می‌رود، خانه‌ای که دو دختر نویسنده هم در آن مرده‌اند تا آنجا کتاب نیمه‌تمام را تمام کند اما اتفاقات عجیبی رخ می‌دهند که مسیر ماجرا را تغییر می‌دهند. این داستان سرشار از هیجان، جذابیت و از همه بیشتر دلهره است. کالین هوور غیر قابل پیش‌بینی می‌نویسد و به همین روش مخاطب را تا هرجایی که بخواهد با خودش می‌برد.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/93029-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B2%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AA%DB%8C” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]زنی به نام وریتی[/button]

۵. بدو، رز، بدو اثر دالی پارتن

نام دالی پارتن برای اهالی موسیقی و علاقه‌مندان به موسیقی آمریکایی آشناست. این سوپراستار موسیقی قدیمی موزیک کانتری در مارس ۲۰۲۲ اتوبیوگرافی خود را منتشر کرد. او که روزگار پر و فراز و نشیبی را در زندگی خود و عالم موسیقی گذرانده است در کتاب بدو رز، بدو از دختر جوان آهنگسازی حرف می‌زند که برای به دست آوردن چیزی که خواسته تا آخرین لحظات جنگیده است. این رمان در مدت‌زمان بسیار کمی با استقبال مخاطبان مواجه شد و در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

دالی پارتن در موازات انتشار کتاب زندگی‌نامه‌اش، آلبوم موسیقی بدو رز، بدو را هم منتشر کرد که محتوای موسیقی‌اش بازتاب کتاب اوست. این آلبوم موسیقی ۱۲ آهنگ اصلی دارد. پارتن در این کتاب و آلبوم از رها کردن گذشته و به دست آوردن آینده حرف می‌زند…

۶. ویسکانتی که عاشق من بود اثر جولیا کوئین

ویسکانتی که عاشق من بود دومین جلد از مجموعه‌ی معروف بریجرتون‌ها است. جولیا کوئین این کتاب را در سال ۲۰۰۰ نوشت اما این روزها با ساخته و دیده شدن سریال بریجرتون از سمت شرکت نتفلکیس دوباره موردتوجه قرارگرفته است. داستان این کتاب یک عاشقانه‌ی تاریخی است که در قرن هجدهم میلادی اتفاق می‌افتد. در جلد دوم کتاب تمرکز داستان روی آنتونی بریجرتون است. مشهورترین مجرد شهر نظر زنان جوان و خانواده‌هایشان را جلب کرده است اما همه فکر می‌کنند او هرگز به ازدواج تن نمی‌دهد. در این بین آنتونی همسر آینده‌اش را انتخاب کرده است، کالین. نامزدی بین این دو نفر اتفاق می‌افتد اما موانع مختلفی بر سر راهشان قرار دارد، از جمله کیت، خواهر بزرگتر کالین که می‌خواهد از خواهرش در برابر مردی که فکر می‌کند برایش مناسب نیست محافظت کند، اما همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود و همه‌چیز پیچیده‌تر می‌شود.

۷. هفت همسر اولین هوگو اثر تیلور جنکینز

هفت همسر اولین هوگو کتابی است که پس از انتشار در سال ۲۰۱۷ توانست سروصدای زیادی را به پا کند و نامزد بهترین رمان historical fiction از نگاه خوانندگان گودریدز شد. این داستان، ماجرای تخیلی زن بازیگری به اولین هوگو است که در سن ۷۹ سالگی تصمیم می‌گیرد داستان زندگی خود و تبدیل‌شدنش به یک بازیگر مشهور را در قالب یک مصاحبه‌ی طولانی با یک روزنامه‌نگار نه‌چندان حرفه‌ای به نام مانیک گرنت در میان بگذارد. بر اساس گفته‌های تیلور جنکینز، او شخصیت داستانش را از روی سه بازیگر مشهور آمریکایی، الیزابت تیلور، اوا گاردنر و ریتا هورث الهام گرفته است و در زنی به نام اولین هوگو که ۷ بار ازدواج‌کرده، چندین رابطه‌ی عاشقانه‌ی عجیب را پشت سر گذاشته و کارنامه‌ی کاری درخشانی دارد بازتاب داده است. در روند مصاحبه‌های میان هوگو و گرنت رازهای زیادی آشکار می‌شود و داستان از قالب یک خاطره گویی خارج می‌شود. این داستان غم‌انگیز از آن کتاب‌هایی است که اگر خواندنش را شروع کنید، زمین گذاشتنش ساده نخواهد بود.

۸. من و دوک اثر جولیا کوئین

من و دوک اولین جلد از مجموعه کتاب بریجرتون است که همراه با کتاب ویسکانتی که عاشق من بود در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد. همین موضوع شاید نشان‌دهنده‌ی توانمندی فوق‌العاده‌ی جولیا کوئین در خلق یک عاشقانه‌ی تاریخی است. در داستان جلد اول، تمرکز داستان روی دختر بزرگ خانواده‌ی بریجرتون یعنی دافنه است. دختری دوست‌داشتنی و جذاب که نظرات زیادی را به خود جلب کرده است.
ماجرای داستان از جایی شروع می‌شود که سایمون باست، دوک هیستینگز که هنوز مجرد است و تمام مادران لندنی او را گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای دخترانشان می‌دانند تصمیم می‌گیرد برای رهایی از دست آن‌ها به دروغ با دافنه نامزد کند. این یک بازی دو سر برد است و باعث می‌شود دافنه هم خواستگاران زیادی پیدا کند؛ اما همه‌چیز به همین سادگی پیش نمی‌رود دافنه و سایمون بیش از آنکه بخواهند و انتظار داشته باشند دروغشان را باور کرده‌اند.

۹. عشق زشت اثر کالین هوور

کالین هوور یکی از نویسنده‌های مشهور سال‌های اخیر است که تقریباً تمام داستان‌هایش به لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز راه پیدا کرده‌اند. کتاب عشق زشت از این نویسنده در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و توانست نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند و به زبان‌های زیادی هم برگردانده شد.
داستان کتاب عشق زشت، یک داستان عاشقانه است. از آن‌ عشق‌های عجیب و غریبی که در یک لحظه شکل می‌گیرد و به شکلی پیش می‌رود که انگار دو نفر برای هم ساخته‌شده است. تیت و مایلز از آن دسته شخصیت‌هایی هستند که برای عشق و عاشقی وقت و برنامه ندارند اما این رابطه‌ ناخواسته بین آن‌ها شکل می‌گیرد. رابطه‌ای که در آن مایلز از تیت خواسته است چیزی از گذشته‌اش نپرسد و به آینده‌ای مشترک هم دل نبندد اما همه‌چیز به این سادگی پیش نمی‌رود. این داستان را می‌توان تعریفی متفاوت از عشق دانست، تعریفی که می‌تواند ذهن و قلب را قلقلک دهد.

۱۰.  چه اتفاقی برای بنت‌ها افتاد؟ اثر لیزا اسکاتولاین

رمان جدید لیزا اسکاتولاین یک کتاب خاص و پرهیجان است و با اینکه چندهفته‌ای بیشتر از انتشارش نگذشته است توانسته است نظرهای زیادی را به خود جلب کند و به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز راه پیدا کند.
داستان کتاب، داستان خانواده‌ی بنت است، یک خانواده‌ی معمولی که روند زندگی‌شان براثر یک حادثه‌ی غیرمعمولی از ریل خارج می‌شود. جیسون بنت پدر این خانواده است. شبی که او و خانواده‌اش به خانه برمی‌گشتند، سرنشینان ناشناس یک کامیون ماشین آن‌ها را هدف سرقت قرار می‌دهند، در ادامه پای FBI به زندگی این خانواده باز می‌شود و آن‌ها می‌فهمند مهاجمان آن شب قاچاقچیان مواد مخدر بوده‌اند. خانواده‌ی بنت برای حفاظت از جانشان وارد برنامه‌ی حفاظت از شهود می‌شوند اما همه‌چیز از اینجا به بعد پیچیده‌تر هم می‌شود. بنت‌ها آدم‌های معمولی هستند، شرایط برنامه‌ی حفاظت از شهود برای آن‌ها غیرقابل‌تحمل است و آن‌ها را دچار مشکلات جدی در روابطشان با یکدیگر می‌کند. اینجا همان‌جایی است که جیسون بنت برای حمایت از خانواده‌اش دست‌به‌کار می‌شود، همان‌جایی که لیزا اسکاتولاین می‌گوید:‌ گاهی عدالت نمایشی یک‌نفره است.

۱۱.  آپارتمان پاریس اثر لوسی فولی

لوسی فولی، نویسنده‌ی جوان بریتانیایی در ایران با کتاب فهرست مهمان در ایران شناخته‌شده است. این بار او با کتاب دیگری آمده است و از رازهای تازه‌ای حرف می‌زند، رازهایی که پای کتابش را به فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز باز کرده‌اند.
داستان کتاب آپارتمان پاریس، ماجرای اهالی یک آپارتمان است که هرکدام چیزی برای پنهان کردند. داستان با ورود جس به این آپارتمان شکل می‌گیرد. او در شرایطی که نیاز به شروعی دوباره دارد و شغلش را هم به شکل بدی از دست داده به پاریس می‌آید تا کمی کنار برادر ناتنی‌اش بن بماند اما زمانی که به آپارتمانش می‌رسد خبری از او نیست. زمانی که غیبت بن طول می‌کشد، جس تلاش می‌کند بفهمد اوضاع در اطراف بن چگونه است و در خانه‌ی او چه می‌گذرد، سؤالی که پرسیدنش او را به جواب‌های ناخوشایندی می‌رساند. فرقی نمی‌کند درباره‌ی پسر خوب یکی از طبقات حرف می‌زنیم، الکلی ساکن ساختمان یا دربان، همه‌ی آن‌ها چیزهایی می‌دانند که نمی‌گویند.

۱۲.  خانه‌ی آبنبات اثر جنیفر اگان

جنیفر اگان نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است. او جایزه‌ی پولیتزر را در سال ۲۰۱۱ برای رمان جوخه‌ی زمان به دست آورد. رمانی که درباره‌ی معنا و اصالت در دنیای جدید، جایی که نه خاطرات و نه‌ هویت افراد دیگر چندان خصوصی به‌حساب نمی‌آید، نوشته‌شده است. اگان پس از یازده سال او دنباله‌ی رمان جذابش را نوشته است. خانه‌ی آبنبات که با همان شخصیت‌های جوخه‌ی زمان بازگشته است خیلی زود راهش را به فهرست پرفروش‎‌ترین‌های نیویورک تایمز پیدا کرد.
داستان کتاب جایی آغاز می‌شود که بیکس بوتون توانسته است شرکتش ماندالا را به یکی از ابرقدرت‌های دنیای فناوری تبدیل کند. این شرکت مشغول کار روی یک ایده‌ی جدید است، ایده‌ی دسترسی بیرونی به خاطره‌ها و به اشتراک‌گذاری آن‌ها. این موضوع هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما نه برای همه. کتاب اگان کتابی جسورانه است، کتابی که تلاش کرده کمی جلوتر را نگاه کند و آینده را به تصویر بکشد، خانه آبنبات تصویری جذاب و درعین‌حال رعب‌آور از آینده است.

۱۳.  نه نوامبر اثر کالین هوور

حتی اگر تا پیش از خواندن این مطلب نام هوور را نشنیده بودید با دیدن نام چهارکتاب از این نویسنده در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز احتمالاً می‌توانید حدس بزنید با یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان عصر حاضر طرف هستید. رمان ۹ نوامبر از این نویسنده سال ۲۰۱۵ منتشر شد و تا امروز به زبان‌های مختلفی در سراسر دنیا برگردانده شده است.
داستان کتاب نه نوامبر، داستان یک آشنایی عجیب است. فالون دختری که روزهای سخت زیادی را پشت سر گذاشته قصد دارد برای شروع یک زندگی جدید از لس آنجلس به نیویورک برود. او آخرین قرارش را با پدرش که با او رابطه‌ی چندان خوبی ندارد می‌گذارد اما در همان رستوران با پسری نویسنده به نام بن آشنا می‌شود که ادعا می‌کند دوست پسرش است. در عرض چند دقیقه نوعی ارتباط میان آ‌ن‌ها شکل می‌گیرند و آن‌ها ساعت‌های پایانی حضور دخترک در لس آنجلس را کنار هم می‌گذرانند. داستان پرفرازونشیب زندگی فالون به ایده‌ای برای نوشتن رمان جدید بن تبدیل می‌شود. این دو نفر در سال‌های بعد در همان تاریخ باهم ملاقات می‌کنند تا اینکه روزی فالون تصمیم می‌گیرد سؤالاتی از بن بپرسد، چیزهایی که می‌توانند رابطه‌ی آن‌ها را تغییر دهند.

۱۴.  پیشنهادی از یک جنتلمن اثر جولیا کوئین

جلد سوم از مجموعه کتاب بریجرتون هم در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز جا دارد. این کتاب که اولین بار در سال ۲۰۰۱ منتشر شد روی داستان عاشقانه‌ی زندگی یکی دیگر از بریجرتون‌ها تمرکز کرده است؛ بندیکت بریجرتون.
این بار دختر داستان، سوفی بکت است. دختری از یک خانواده‌ی اشراف‌زاده که پدرش مقام ارل دارد اما نامادری‌اش طوری اوضاع را ترتیب داده است که او مانند یک خدمتکار زندگی می‌کند. داستان زندگی سوفی شبیه سیندرلا است و همین است که او زمانی که در سالن رقص همراه بندیکت می‌رقصد منتظر است جادو در نیمه‌شب باطل شود؛ اما آیا این سرنوشت رابطه‌ی این دو نفر است یا اتفاق دیگری در راه است؟

2 Responses

  1. من عاشق کتابم و کتاب هایی ک اینجا درموردش صحبت شد عالین و جز پرفروش ها ولی به نظر من چند تا کتاب از قلم افتاد مثل سنگ کاغذ قیچی و یا راهنمای کشف قتل از یه دختر خوب همچنین هر دو درنهایت میمیرند و یادختر مهتاب همچنین دختری ک به اعماق دریا افتاد و تاج دوقلوها …نیمه یتاریک وجود .پسرک موش کور و روباه و اسب.باشگاه ۵صبحی و……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری