0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آزادی یا مرگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب آزادی یا مرگ

درباره آزادی یا مرگ

نقد و بررسی کتاب آزادی یا مرگ

آزادی یا مرگ رمانی حماسی-تاریخی از نیکوس کازانتزاکیس، نویسنده برجسته یونانی است که در سال 1953 منتشر شد. نام اصلی این اثر کاپیتان میکالس است که در ترجمه با عنوان مرگ یا آزادی شناخته می‌شود. این رمان، که به عنوان یکی از شاهکارهای ادبیات یونان شناخته می‌شود، داستانی پرشور و جسورانه را روایت می‌کند که در آن مفاهیمی عمیق و فلسفی مانند آزادی، ایمان، عشق و مرگ به چالش کشیده می‌شوند. در طول داستان، شاهد نبردهای خونین، فداکاری‌های بزرگ و عشق‌های ممنوعه هستیم. کازانتزاکیس با ظرافتی مثال‌زدنی، شخصیت‌های داستان را به تصویر می‌کشد و خواننده را به اعماق تفکر و تأمل در مفاهیم عمیق انسانی رهنمون می‌شود. کتاب آزادی یا مرگ به دلیل پرداختن به مضامین فلسفی و تاریخی عمیق، مورد تحسین بسیاری از منتقدان و خوانندگان قرار گرفته است. این اثر به زبان‌های مختلف ترجمه شده و در سراسر جهان به عنوان یکی از رمان‌های برجسته ادبیات معاصر شناخته می‌شود. کتاب آزادی یا مرگ برای علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و رمان‌های تاریخی دارای مفاهیم عمیق فلسفی مناسب خواهد بود. همچنین مطالعه این رمان موجب آشنایی بیشتر و عمیق‌تر با تاریخ یونان و مبارزات مردم این کشور علیه ظلم و ستم است. اگر شما هم به خواندن داستان و رمان خارجی حوزه تاریخی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی داستان و رمان خارجی فیدیبو سر بزنید.


نیکوس کازانتزاکیس، نویسنده‌ای در جستجوی معن

نیکوس کازانتزاکیس (1883-1957)، نویسنده، شاعر، مترجم و جهانگرد یونانی، یکی از برجسته‌ترین چهره‌های ادبیات مدرن یونان است. او که به واسطه رمان مشهور زوربای یونانی به شهرت جهانی رسید، در طول زندگی پربار خود، آثاری ماندگار در زمینه‌های مختلف ادبی خلق کرد. برخی از مشهورترین آثار کازانتزاکیس عبارتند از : رمان سرگشته راه حق، گزارش به خاک یونان و مسیح باز مصلوب.

جهت مشاهده سایر آثار نیکوس کازانتزاکیس کلیک کنید.


چرا کتاب آزادی یا مرگ را بخوانیم

در رمان آزادی یا مرگ، مفهوم محوری رمان، آزادی است. شخصیت‌های داستان جان خود را در راه آزادی فدا می‌کنند. آنها معتقدند که زندگی بدون آزادی هیچ ارزشی ندارد. مرگ هم در این رمان نه به عنوان پایانی غم انگیز، بلکه به عنوان رهایی از ظلم و ستم و راهی برای رسیدن به آزادی و جاودانگی تلقی می‌شود. انسان در رمان آزادی یا مرگ دائما در حال انتخاب است. مبارزان یونانی باید بین تسلیم شدن به ظلم و ستم و یا جنگیدن برای آزادی خود یکی را انتخاب کنند. کازانتزاکیس در خلق شخصیت‌های داستان خود، ظرافتی مثال‌زدنی به کار برده است. شخصیت‌های رمان آزادی یا مرگ، انسان‌هایی واقعی و ملموس هستند که با چالش‌ها و تناقضات درونی خود دست و پنجه نرم می‌کنند. نویسنده با قلمی توانمند، صحنه‌های جنگ، نبرد و طبیعت را به تصویر می‌کشد و خواننده را غرق در فضای داستان می‌کند و با لحن حماسی و پرشور خود، خواننده را با خود به سفری پرماجرا و هیجان‌انگیز می‌برد. این رمان در بستر تاریخی یونان تحت سلطه عثمانی روایت می‌شود و خواننده را با تاریخ و فرهنگ این کشور هم آشنا خواهد کرد.


در بخشی از کتاب آزادی یا مرگ می‌خوانیم

«ساعتی بود که سه خواهر سه قلو یعنی سه لعبتان پشت در خانه خود فشرده به هم گوش ایستاده بودند ایشان سه سوراخ در در تعبیه کرده بودند. هر سه پوزۀ خود را به در می چسباندند و با حرص و ولع تمام به رهگذران می‌نگریستند و دربارۀ معایب و محسنات هر یک وراجی می‌کردند هر سه خواهر پا به سن گذاشته بودند و چون با گیسوان و ابروان و مژگان یکدست سفید و با چشمان سرخ خرگوشی از مادر زائیده شده بودند هرگز به هنگام روز از خانه بیرون نمی آمدند نور خورشید چشم ایشان را خیره میکرد بناچار با بی صبری تمام منتظر شب می‌ماندند تا در پشت سوراخ‌های در به کمین بایستند و به عبور مردم بنگرند هیچ کس از زبان بد ایشان در امان نبود. کوچهٔ ایشان محل گذر بود خانه ایشان در کنج کوچه ای بود که محلهٔ ترک‌ها به آنجا ختم می‌شد و خانه های مسیحیان از آنجا آغاز می‌گردید ایشان تمام عابران را می‌دیدند و به هر یک لقبی می‌دادند که دیگر هیچ وقت از سر آن عابر نمی افتاد هم ایشان بودند که به پهلوان میکلس لقب پهلوان «گراز داده بودند و نیز هم آنها بودند که برادر معلم پیشهٔ او را چس گرگ» نامیده بودند.»


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب آزادی یا مرگ

اگر شما هم به خواندن رمان و داستان‌های خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     دزیره نویسنده آن ماری سلینکو انتشارات مجید

·     شرلی نویسنده شارلوت برونته انتشارات نی

·     خدمتکار نویسنده کاترین استاکت انتشارات البرز


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۸۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
738 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۴:۳۶:۰۰
نویسندهنیکوس کازانتزاکیس
مترجممحمد قاضی
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Freedom or Death
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
10 دلار
قیمت چاپی
516,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۸۷ کیلوبایت
۷۳۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
258,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آزادی یا مرگ
آزادی یا مرگ
نیکوس کازانتزاکیس
انتشارات خوارزمی
0
(بدون نظر)
258,000
تومان