0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
لوی استروس

معرفی، خرید و دانلود کتاب لوی استروس

نویسنده:
ادموند لیچ
درباره لوی استروس

نقد و بررسی کتاب لوی استروس

کتاب لوی استروس نوشته ادموند لیچ، انسان‌شناس برجسته بریتانیایی، به عنوان یکی از جامع‌ترین و در عین‌حال قابل فهم‌ترین منابع برای شناخت اندیشه‌های کلود لوی استروس، پدر انسان‌شناسی ساختاری، شناخته می‌شود. این کتاب به سرعت به اثری مرجع در میان دانشجویان و علاقه‌مندان به انسان‌شناسی و سایر رشته‌های علوم انسانی تبدیل شد و تا به امروز نیز جایگاه خود را حفظ کرده است. این کتاب به طور کامل به بررسی زندگی، اندیشه‌ها و آثار لوی استروس می‌پردازد و خواننده را با تمام ابعاد فکری این متفکر برجسته آشنا می‌کند و نویسنده با زبانی ساده و قابل فهم، مفاهیم پیچیده و گاه مبهم انسان‌شناسی ساختاری را به خواننده توضیح می‌دهد. لیچ در کنار ارائه دیدگاهی جامع از اندیشه‌های لوی استروس، به نقد برخی از نظرات او نیز می‌پردازد و این امر موجب درک عمیق‌تر و نقادانه‌تر این نظرات خواهد شد و همچنین مطالعه این کتاب به درک عمیق‌تری از انسان و فرهنگ انسانیت کمک شایانی خواهد کرد. کتاب لوی استروس برای طیف وسیعی از مخاطبان، از جمله دانشجویان و علاقه‌مندان به انسان‌شناسی، فلسفه، علوم اجتماعی و ادبیات مناسب است. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفه و عرفان حوزه مبانی فلسفه علاقه دارید حتما به دسته‌بندی مبانی فلسفه فیدیبو سر بزنید.


ادموند لیچ، انسان‌شناسی برجسته و منتقد

ادموند لیچ ۱۹۱۰-۱۹۸۹ انسان‌شناس برجسته بریتانیایی بود که به واسطه تحقیقات میدانی خود در میان جوامع بومی بورما و برزیل و همچنین با نقدهایی بر نظریه‌های کلود لوی استروس به شهرت جهانی رسید. لیچ  از نظریه‌های لوی استروس در زمینه ساختارگرایی و خویشاوندی تاثیر پذیرفت، اما در عین حال نقدهایی را نیز بر برخی از این نظریه‌ها را ارائه کرد.


چرا کتاب لوی استروس را بخوانیم

کتاب لوی استروس موجب آشنایی با اندیشه‌های بنیادی و تاثیرگذار لوی استروس، انسان‌شناس فرانسوی، به عنوان یکی از بزرگترین متفکران قرن بیستم می‌شود. او با نظریه‌های خود در زمینه ساختارگرایی، خویشاوندی و اسطوره‌شناسی، تحولات عظیمی در انسان‌شناسی به وجود آورد. نظریه‌های لوی استروس به ما در درک عمیق‌تر از انسان و فرهنگ کمک می‌کند. او با تحلیل ساختارهای زیربنایی جوامع انسانی، به ما نشان می‌دهد که چگونه افکار و رفتارهای ما توسط این ساختارها شکل می‌گیرند. ادموند لیچ، نویسنده کتاب، اگرچه از نظریه‌های لوی استروس تاثیر پذیرفته بود، اما در عین حال نقدهای عالمانه خود را نیز بر برخی از این نظریه‌ها ارائه کرد. مطالعه و بررسی  این نقدها باعث خواهد شد تا به درکی جامع‌تر و نقادانه‌تر از اندیشه‌های لوی استروس دست یافت. لیچ با استفاده از مثال‌های ملموس و کاربردی، مفاهیم پیچیده انسان‌شناسی ساختاری را به خواننده توضیح می‌دهد.


در بخشی از کتاب لوی استروس می‌خوانیم

کلود لوی‌استروس استاد انسان‌شناسی اجتماعی در کولژ دو فرانس، به‌اتفاق صاحب‌نظران، برجسته‌ترین آموزگار این رشتۀ خاص علمی در خارج از جهان انگلیسی ‌زبان است. ولی محققانی که خود را متخصص انسان‌شناسی اجتماعی می‌نامند بر دو گروه‌اند. فرد اعلای گروه نخست مرحوم «سر جیمز فریزر۱۸۵۴-۱۹۴۱ نویسندۀ کتاب شاخۀ زرین بود که معلوماتی پهناور داشت ولی از زندگی مردمان بدوی که کتابهایش را دربارۀ ایشان نوشته‌است آگاهی دست اول نداشت. او امیدوار بود که حقایق اساسی مربوط به ‌چگونگی روان انسان را از راه مقایسۀ جزئیات فرهنگ انسانی به‌مقیاس جهانی بدست ‌آورد. فرد اعلای گروه دوم برانیسلا مالینوسکی ۱۸۸۴-۱۹۴۲ بود که در لهستان زاده‌ شد ولی تابعیت انگلیسی گرفت و بیشتر عمر فرهنگی خود را در تجزیه و تحلیل نتایج تحقیقاتی که خود به‌ مدت چهار سال در دهکده‌ای کوچک در دورترین نقاط ملانزی بعمل‌ آورده ‌بود، گذراند. هدفش اثبات این مطلب بود که چگونه اجتماع غیرعادی و غریب آن دهکده، کار ویژه فونکسیون خود را به‌عنوان منظومه‌ای اجتماعی انجام می‌دهد و اعضایش عمر خود را از گهواره تا گور چگونه می‌گذرانند. او بیشتر به‌تفاوتهای فرهنگهای انسانی علاقه داشت تا به‌همانندی کلی آنها. بیشتر کسانی که در حال حاضر، چه در انگلستان و چه آمریکا خود را متخصص انسان‌شناسی می‌نامند مدعی‌اند که به‌اصالت کار ویژه فونکسیونالیسم اعتقاد دارند و به‌طور کلی پیرو سبک و سنت مالینوسکی هستند. کلود لوی ‌استروس، برعکس در انسان‌شناسی اجتماعی دنباله‌رو سنت فریزر است، اگرچه مقلد سبک او نیست. مقصود غایی او بیشتر اثبات حقایق مربوط به «اندیشۀ انسان» است تا باز نمودن حقایق مربوط به‌سازمان جامعه یا نوع خاصی از جوامع. این تفاوتی اساسی است.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب لوی استروس

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفه و عرفان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     چنین گفت زرتشت نویسنده فردریش نیچه انتشارات آوانامه

·     فلسفه برای نوآموزان نویسنده شارون ام کای، ل تامسون انتشارات ققنوس

·     منشا آگاهی در فروپاشی ذهن دوساحتی نویسنده جولین جینز انتشارات نی


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
10.۵۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
205 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۰:۰۰
نویسندهادموند لیچ
مترجمحمید عنایت
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
levi- strauss, claude
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
143,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۰.۵۸ کیلوبایت
۲۰۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
گیرا 🧲 (1)
71,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
لوی استروس
لوی استروس
ادموند لیچ
انتشارات خوارزمی
5
(2)
گیرا 🧲 (1)
71,500
تومان