0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ابله

معرفی، خرید و دانلود کتاب ابله

مترجم:
مهری آهی
درباره ابله

نقد و بررسی کتاب ابله

ابله، اثر شاهکاری از فئودور داستایوفسکی، نویسنده برجسته روسی است که در سال 1869 منتشر شد. این اثر، داستانی پرکشش و جذاب را روایت می‌کند که در آن، شخصیت‌های پیچیده و عمیق به بررسی مفاهیمی چون اخلاق، مذهب، فلسفه، و روانشناسی می‌پردازند. مشخصه‌ی بارز رمان‌های داستایوفسکی پرداختن گسترده‌اش به جنبه‌های روانی شخصیت‌های داستان است. اکثر شخصیت‌ها در رمان‌های داستایوسکی ذهن پریشان و درگیری‌های درونی بسیاری دارند که در مسیر داستان تاثیرات خود را نشان می‌دهند. در رمان ابله، ماجرای شاهزاده میشکین، مردی جوان و نیک‌سرشت را دنبال می‌کند که پس از سال‌ها اقامت در سوئیس، به روسیه باز می‌گردد. میشکین، شخصیتی ساده، معصوم و دارای قلبی پاک است که به دلیل بیماری صرع، از نظر اجتماعی طرد شده است. او در بدو ورود به روسیه، با افراد مختلفی از طبقات اجتماعی گوناگون آشنا می‌شود و درگیر ماجراهای پیچیده‌ای می‌شود. ابله، مجموعه‌ای از شخصیت‌های به‌یادماندنی و جذاب را به خواننده معرفی می‌کند. شاهزاده میشکین، شخصیت محوری داستان، با صفات والای انسانی خود، در تضاد با دیگر شخصیت‌های داستان قرار می‌گیرد. داستایوفسکی در این اثر، به تناقضات موجود در جامعه روسیه می‌پردازد و به نقد اخلاقیات و ارزش‌های رایج در آن زمان می‌پردازد. اگر شما هم به خواندن داستان و رمان خارجی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی داستان و رمان خارجی فیدیبو سر بزنید.


فئودور داستایوفسکی، غول ادبیات روسیه

فئودور میخاییلوویچ داستایوفسکی (1821-1881) نویسنده برجسته روسی و خالق رمان‌های مشهور جهان مانند جنایت و مکافات، برادران کارامازوف است. او به دلیل توانایی خارق‌العاده‌اش در کاوش در اعماق روان انسان و طرح مسائل فلسفی و اخلاقی عمیق در آثارش، به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ شناخته می‌شود. شهرت جهانی او با انتشار رمان جنایت و مکافات در سال 1866 به دست آمد. این رمان به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های جهان تبدیل شد و داستایوفسکی را به عنوان یک نویسنده برجسته مطرح کرد. برخی دیگر از مشهورترین آثار داستایوفسکی عبارتند از : جن‌زدگان، شب‌های روشن، قمارباز، یادداشت‌های زیرزمینی و شیاطین.

جهت مشاهده سایر آثار فئودور داستایوفسکی کلیک کنید.


چرا کتاب ابله را بخوانیم

رمان ابله، یکی از مهم‌ترین آثار ادبیات روسیه و جهان است. این رمان، به دلیل پرداختن به مفاهیم عمیق انسانی و شخصیت‌های به‌یادماندنی خود، مورد تحسین منتقدان و خوانندگان بسیاری قرار گرفته است. فیلمسازهای زیادی در سراسر دنیا رمان فئودور داستایوفسكی را به عنوان سوژه انتخاب کرده‌اند و آثار اقتباسی زیادی در کشورهای مختلف و به زبان‌های گوناگون از روی آن ساخته شده است. ابله، به سبک رئالیسم نگاشته شده است و داستایوفسکی در این رمان، به ظرافت به توصیف شخصیت‌ها و محیط داستان می‌پردازد و با استفاده از دیالوگ‌های قوی، شخصیت‌ها را به خواننده معرفی می‌کند. رمان ابله، داستانی پرماجرا و هیجان‌انگیز را روایت می‌کند که خواننده را مجذوب خود می‌کند. شخصیت‌های داستان، در موقعیت‌های پیچیده‌ای قرار می‌گیرند و خواننده را با خود در این موقعیت‌ها همراه می‌کنند. مطالعه این رمان باعث افزایش قدرت تفکر انتقادی، تقویت درک و همدلی با انسان‌ها، آشنایی با فرهنگ و تاریخ روسیه و تجربه خواندن یک اثر ادبی ماندگار را به شما هدیه خواهد کرد. ابله، رمانی است که می‌توان بارها آن را خواند و هر بار از آن لذت برد و درس‌های جدیدی آموخت.


در بخشی از کتاب ابله می‌خوانیم

مرد جوان پس از این پاسخ نگاهی دقیق به مردی که از همه چیز آگاه بود انداخت. اغلب آدم‌ها با کسانی که از همه چیز اطلاع دارند برخورد می‌کنند، اینها همه چیز را می‌دانند چون همه کنجکاوی و توانایی‌های ذهنی خود را در یک جهت متمرکز کرده‌اند. روشن‌فکران معاصر معتقدند که این‌گونه افراد از ایده‌های والاتر و علایق زندگی بی‌بهره‌اند. به‌هر‌حال وقتی می‌گوییم «همه چیز را می‌دانند» منظور این است که فقط در موارد محدودی اطلاعات جمع کرده‌اند و فقط در همان زمینه آگاهی کافی دارند مثلاً می‌دانند فلان شخص در کجا کار می‌کند، با چه کسی ازدواج کرده و همسرش چقدر ثروت دارد و با چه کسانی نسبت دارد، چقدر دارایی دارد و فرماندار کدام شهر بوده است و اقوام دورترش چه کسانی هستند. بسیاری از این افراد همه چیز‌دان لباس‌های مندرس به تن دارند و حقوق‌شان از هفده روبل در ماه تجاوز نمی‌کند.

افرادی که این آقایان از تمام جزئیات زندگی‌شان اطلاع دارند نمی‌توانند علت و انگیزه‌ی آنان را از جمع‌آوری این اطلاعات بفهمند در‌حالی‌که این مردم به همین جزئیات دل‌خوش هستند به آن افتخار می‌کنند و از نظر معنوی ارضاء می‌شوند. این دانش برای‌شان جذاب و دل‌فریب است. من دانشمندان، ادیبان، شاعران و سیاستمدارانی را دیده‌ام که بالاترین اهداف و رضایت معنوی خود را در علم یافته‌اند و موقعیت خویش را نیز مرهون دانش بوده‌اند.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ابله

اگر شما هم به خواندن رمان و داستان‌های خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     بیگانه نویسنده آلبر کامو انتشارات مجید

·     بار هستی نویسنده میلان کوندرا انتشارات قطره

·     مادرم دو بار مرد نویسنده الیف شافاک انتشارات رهی


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
3.۳۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
1,066 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۳۵:۳۲:۰۰
نویسندهفئودور داستایفسکی
مترجممهری آهی
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the idiot
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
15 دلار
قیمت چاپی
700,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۳.۳۱ کیلوبایت
۱۰۶۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

لطفاً قیمتش را یه کم بیشتر کنید که موقع خوندنش حس کتاب چاپی بهمون دست بده

5
(1)
350,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ابله
ابله
فئودور داستایفسکی
انتشارات خوارزمی
5
(1)
350,000
تومان