0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خدایگان و بنده

معرفی، خرید و دانلود کتاب خدایگان و بنده

درباره خدایگان و بنده

نقد و بررسی کتاب خدایگان و بنده

کتاب خدایگان و بنده نوشته گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، فیلسوف آلمانی، یکی از مهم‌ترین آثار فلسفی در زمینه دیالکتیک و پدیدارشناسی روح است. این کتاب که در سال ۱۸۰۷ منتشر شد، به بررسی رابطه بین خدایگان و بنده در چارچوب نظریه هگل در مورد آگاهی و خودآگاهی می‌پردازد. هگل از دیالکتیک به عنوان روشی برای فهم تاریخ و تحولات اجتماعی استفاده می‌کند. دیالکتیک بر اساس تضاد و تناقض بنا شده است و هگل معتقد است که هر ایده‌ای در خود تناقضی ذاتی دارد که منجر به زایش ایده‌ای جدید می‌شود. پدیدارشناسی روح یکی دیگر از نظریه‌ای مورد استفاده هگل است. هگل در این نظریه به بررسی سیر تکاملی روح می‌پردازد. روح در ابتدا به صورت ناخودآگاه در طبیعت وجود دارد، اما در طی یک فرآیند دیالکتیکی به خودآگاهی می‌رسد. آگاهی و خودآگاهی هم دیگر مفهوم هگل است که در کتاب اشاره شده است. آگاهی به معنای درک و شناخت دنیای پیرامون است. خودآگاهی اما به معنای درک و شناخت خود از جمله هویت، خواسته‌ها و اهدافمان است. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفه و عرفان حوزه نظریه‌ها و مکاتب فلسفی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی نظریه‌ها و مکاتب فلسفی فیدیبو سر بزنید.


گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، فیلسوفی ایده‌آلیست و تاثیرگذار

گئورگ ویلهلم فریدریش هگل در ۲۷ آگوست ۱۷۷۰ در شهر اشتوتگارت آلمان متولد شد. هگل یکی از مشهورترین فیلسوفان ایده‌آلیست آلمان است. او در طول زندگی خود آثار متعددی در زمینه فلسفه، تاریخ، سیاست و دین منتشر کرد. برخی از مشهورترین آثار او عبارتند از: درسنامه هایی درباره منطق هگل، عناصر فلسفه ی حق. هگل در فلسفه خود به دنبال یافتن یک نظام جامع و منسجم برای فهم جهان بود. او معتقد بود که واقعیت ذاتی عقلانی دارد و تاریخ بشریت در حال تکامل به سوی آگاهی مطلق است. هگل یکی از تاثیرگذارترین فیلسوفان تاریخ است. اندیشه‌های او بر بسیاری از فلاسفه، متفکران و جنبش‌های اجتماعی و سیاسی در قرن‌های نوزدهم و بیستم میلادی تاثیر گذاشت. هگل در ۱۴ نوامبر ۱۸۳۱ در شهر برلین آلمان درگذشت.


چرا کتاب خدایگان و بنده را بخوانیم

کتاب خدایگان و بنده یکی از مهم‌ترین آثار هگل و از متون بنیادین در فلسفه غرب به حساب می‌آید. نظریه هگل در مورد دیالکتیک و پدیدارشناسی روح، دریچه‌ای نو به سوی فهم روابط انسان‌ها با یکدیگر و با دنیای پیرامونشان گشود. در این کتاب، هگل به بررسی مفاهیمی نظیر آگاهی، خودآگاهی، ارباب و بنده می‌پردازد. ایده‌های هگل در این کتاب، پایه و اساس بسیاری از نظریه‌های فلسفی و اجتماعی در دوران معاصر را تشکیل داده است. کتاب، با ظرافت و دقت فلسفی به تحلیل مفاهیم پیچیده پرداخته و با استفاده از دیالکتیک، به بررسی تناقضات و تضادهای موجود در روابط انسانی می‌پردازد. کتاب خدایگان و بنده، تأثیر عمیقی بر اندیشمندان و متفکران در زمینه‌های مختلف فلسفه، جامعه‌شناسی، روانشناسی و علوم سیاسی نیز داشته است. ایده‌های هگل در این کتاب، در بسیاری از جنبش‌های اجتماعی و سیاسی در سراسر جهان به کار گرفته شده است. این کتاب، خواننده را به چالش می‌کشد تا تفکر انتقادی خود را به کار گیرد و با وجود عمق و پیچیدگی، این کتاب به لحنی جذاب و خواندنی نوشته شده است و نویسنده از مثال‌های عینی و تاریخی برای توضیح ایده‌های خود استفاده می‌کند. کتاب خدایگان و بنده به دلیل ارائه یک چارچوب نظری جدید برای فهم تاریخ و تحولات اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است. اندیشه‌های هگل در این کتاب بر بسیاری از فلاسفه، متفکران و جنبش‌های اجتماعی و سیاسی در قرن‌های نوزدهم و بیستم میلادی تاثیر گذاشت.


در بخشی از کتاب خدایگان و بنده می‌خوانیم

انسان، خودآگاهی است. او از خویشتن و از واقعیت و شایستگی انسانی خویشتن آگاه است. و فرق اساسی او از حیوان، که از مرتبۀ احساس سادۀ (نفس*) خود فراتر نمی‌رود در همین است. انسان هنگامی از خویشتن آگاه می‌شود که- «نخست»بار- «من» می‌گوید. پس دریافتن انسان از راه دریافتن «اصل» او، دریافتن اصل منی است که به‌وسیلۀ سخن آشکار می‌شود.

لیکن تجزیه و تحلیل «اندیشه» و «عقل» و «فهم» و جز آن- و به‌طور کلی تجزیه و تحلیل رفتارشناختی و نظریو انفعالی یک موجود یا عامل شناسایی، هرگز چرایی و چگونگی پیداشدن واژۀ من و- در نتیجه- خودآگاهی یعنی واقعیت انسانی را نشان‌نمی‌دهد. انسانی که سیر و نظر می‌کند. در موضوع سیر و نظر خود «جذب»می‌شود؛ عامل شناسایی، خود را در چیزی که شناخته‌است «گم می‌کند.» سیر و نظر، نه عامل، بلکه موضوع خود را آشکار می‌گرداند. آنچه در عمل شناسایی- یا بهتر بگوییم در مقام شناسایی- خود را بر او معلوم می‌کند موضوع است نه عامل. انسانی که در موضوع سیر و نظر خویش جذب شده‌است نمی‌تواند «به‌خود آید» مگر بر اثر آرزویی یا میلی، مثلاً میلبه‌خوردن. این آرزوی (آگاهانۀ) یک موجود است که او را به‌عنوان من، موجودیت می‌بخشد و با واداشتن او به‌گفتن «من‌ . . .»، من‌بودن او را آشکار می‌کند.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب خدایگان و بنده

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفه و عرفان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     مغلطه نویسنده جمی وایت انتشارات ققنوس

·     فلسفه نویسنده مارتین کوهن انتشارات آوند دانش

·     اسطوره سیزیف نویسنده آلبر کامو انتشارات نیلوفر


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
677.۰۰ بایت
تعداد صفحات
77 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۳۴:۰۰
نویسندهگئورگ ويلهلم فردريش هگل
مترجمحمید عنایت
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Herrschaft und Knechtschaft
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
70,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۷۷.۰۰ بایت
۷۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

فهرست کتاب ثبت نشده معلوم نیست پیشگفتار کی تموم میشه و متن کی شروع و اینکه لطفاً این کتاب رو pdf بگذارید خیلی بهتره

3.7
(3)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خدایگان و بنده
خدایگان و بنده
گئورگ ويلهلم فردريش هگل
انتشارات خوارزمی
3.7
(3)
35,000
تومان