0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پرنده‌ ی من

معرفی، خرید و دانلود کتاب پرنده‌ ی من

نویسنده:
فریبا وفی
درباره پرنده‌ ی من

کتاب پرنده من نوشته فریبا وفی داستان زندگی یک خانم خانه دار را به تصویر می‌کشد که پس از تلاش فراوان بالاخره صاحب یک خانه کوچک می‌شود. این خانم مشکلات زیادی را پشت سرگذاشته و درست لحظه‌ای که فکر می‌کند خوشبختی به او روی آورده، با یک مشکل بزرگ روبه‌رو می‌شود. اگر به خواندن داستان‌های فارسی علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان و رمان فارسی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب پرنده من

کتاب پرنده من به داستان زندگی یک خانم متاهل می‌پردازد که با دو فرزند و همسر خود زندگی می‌کند. بعد از سختی زیادی یک خانه کوچک 50 متری خریداری می‌کنند و از این بابت خوشحال است اما این شادی عمر زیادی ندارد. شوهر او امیر پس از مدتی به فکر مهاجرت افتاده و تصمیم به فروش همان خانه می‌گیرد تا با پول آن بتواند به کانادا سفر کند. قهرمان اصلی داستان تمایلی به مهاجرت ندارد و در مرحله‌ای از زندگی است که می‌خواهد جایگاه خود را در زندگی پیدا کند. پس از رفتن امیر به کانادا، او در تلاش است تا به تنهایی فرزندان خود را بزرگ کرده و از مادر بیمارش هم مراقبت کند.

چرا باید کتاب پرنده من را بخوانیم

کتاب پرنده من با نگاهی به زندگی گذشته و حال شخصیت اصلی خانم، رنج‌ها و سختی‌های او را به تصویر کشیده و تصویری از زندگی یک زن ایرانی ارائه می‌دهد. طی درگیری که شخصیت اصلی داستان دارد، متوجه می‌شویم که هر شخص برای خود یک پرنده دارد. آیا ما هم برای خود پرنده‌ای داریم؟ مطالعه این کتاب به شما کمک خواهد کرد به پاسخ این سوال برسید. کتاب پرنده من می‌تواند انتخابی جذاب برای علاقه‌مندان به داستان و رمان فارسی باشد؛ هم‌چنین کسانی که دوست دارند بیشتر با جایگاه زن در جامعه آشنا شوند.

درباره نویسنده کتاب پرنده من

کتاب پرنده من توسط فریبا وفی نویسنده و رمان نویس ایرانی نوشته شده است. فریبا وفی متولد سال 1341 در تبریز است که از نوجوانی علاقه زیادی به داستان نویسی نشان داد. او چندین داستان کوتاهش را در مجلات مختلف چاپ کرد و «راحت شدی پدر» اولین داستان جدی او بود که در مجله آدینه به چاپ رسید. اولین داستان‌های کوتاه فریبا وفی با عنوان «در عمق صحنه» در سال 1375 و دومین مجموعه «حتی وقتی می‌خندیم» در سال 1378 منتشر شدند.

پرنده من نخستین رمان فریبا وفی است پس از چاپ، نظر مثبت منتقدین را جلب کرد. از جمله افتخارات این کتاب می‌توان به جایزه بهترین رمان سال ۱۳۸۱، جایزه ادبی اصفهان و جایزه دوره جایزه هوشنگ گلشیری اشاره کرد. این کتاب به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، ترکی و ارمنی ترجمه شده و به چاپ 21 رسیده است. از جمله سایر آثار این نویسنده می‌توان به رؤیای تبت، بعد از پایان و ترلان اشاره کرد.

·      کتاب بی باد، بی پارو

·      کتاب همه ی افق

·      کتاب در راه ویلا

·      کتاب بعد از پایان

در بخشی از کتاب پرنده من می‌خوانیم

به چهارراه که می‌روم، یعنی اولین چهارراه بعد از کوچه‌مان، فکر می‌کنم این‌جا بیشتر هندوستان است؛ سرزمینی انباشته از بوهایی که فضای خالی بین آدم‌ها را پر می‌کند و با هر نفس تغییر می‌کند. بوها قاطی می‌شوند و مشامم حس تشخیص‌اش را برای چند لحظه از دست می‌دهد. از مغازه ماست‌بندی رد می‌شوم و شاهین را صدا می‌زنم. در همان حال متوجه هستم که پره‌های دماغم از شدت بو به لرزه افتاده‌اند. در آن لحظه تشخیص بوی شیر جوشیده از سیرابی پخته، اهمیت تشخیص دل‌درد از معده‌درد را برایم پیدا می‌کند.

این‌جا، چه چین چه هندوستان پر از آدم است. بیشترشان هم بچه‌اند. وای که چقدر بچه زیاد است. امیر می‌گوید معتاد بیشتر است. کمی بعد از ناهار کوچه پر از آدم می‌شود. حتی پارکینگ هم پر است، راه‌پله‌ها هم. روی کاغذی که به دیوار راه‌پله زده‌اند از ساکنین محترم تقاضا شده از فرستادن بچه‌ها به حیاط در ساعات استراحت خودداری فرمایند.

مدیر ساختمان می‌گوید «هر ماه یک کاغذ تازه می‌زنم. همان لحظه اول پاره می‌کنند».

می‌خندد. خودش سه تا بچه دارد.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب پرنده من

اگر از مطالعه کتاب پرنده من لذت بردید، 3 اثر زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب رمان کیمیا خاتون نوشته سعیده قدس

·      کتاب شوهر آهو خانم نوشته علی محمد افغانی

·      کتاب روی ماه خداوند را ببوس نوشته مصطفی مستور

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
424.۰۰ بایت
تعداد صفحات
144 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۸:۰۰
نویسندهفریبا وفی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۴
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۲۴.۰۰ بایت
۱۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
سرگرم‌کننده 🧩

من قلم نویسنده رو خیلی دوست داشتم، با کلمه‌ها قشنگ بازی می‌کنه :) راوی هم قشنگ‌ترش کرده.

نمایش 1 نقد دیگر
4
(2)
31,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پرنده‌ ی من
پرنده‌ ی من
فریبا وفی
نشر مرکز
4
(2)
31,000
تومان