0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در کمال خونسردی

معرفی، خرید و دانلود کتاب در کمال خونسردی

گزارشی بر اساس واقعیت از چند فقره قتل و عواقب آن
درباره در کمال خونسردی

کتاب در کمال خونسردی نوشته ترومن کاپوتی نویسنده مشهور و صاحب‌نام آمریکایی است. این کتاب را می‌توان یکی از عجیب‌ترین کتاب‌‌‌هادر ژانر داستان و رمان خارجی دانست. نویسنده کتاب چیزی بیشتر از شش سال زمان را برای نوشتن این کتاب صرف کرده است. این اثر داستانی واقعی که با الهام از قتل چهار عضو از خانواده کلاتر در کانزاس نوشته شده توانسته جایزه ادگارد را برای نویسنده به ارمغان بیاورد و تبدیل به دومین کتاب پرفروش در ژانر جنایی شود. نکته جالب توجه در مورد این کتاب، پایبندی کاپوتی به جزییات و حقایق است که باعث شده کتاب ارزش ادبی بالایی داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد نویسنده برای نگارش این کتاب چیزی بیش از هشت هزار صفحه تحقیق انجام داده است. این کتاب توسط نصراله مرادیانی ترجمه و توسط انتشارات بیدگل به بازار عرضه شده است.


درباره نویسنده

ترومن استرکفوس پرسونز معروف به ترومن کاپوتی، نویسنده، فیلمنامه نویس و نمایش‌نامه نویس معروف آمریکایی است.رمان‌‌ها و نوشته‌های او اکنون جز برترین آثار ادبی به شمار می‌روند. ترومن در ابتدا نزد پدر و مادرش زندگی می‌کرد اما بعد از انکه پدرش به جرم کلاهبرداری به زندان افتاد تا سال‌‌ها در کنار مادر و ناپدری‌اش در کوبا زندگی کرد. پس از آنکه ناپدری‌اش او را به فرزندی قبول کرد نام فامیلی خود را به کاپوتی تغییر داد. او در ابتدا به عنوان کارمند زیراکس در نشریه نیویورکر فعالیت داشت اما پس از خروج از این شرکت به کار روی نوشته‌ّای خود پرداخت. صبحانه در تیفانی یکی از نوشته‌های وی است. اوج شهرت وی با نوشتن کتاب در کمال خونسردی بوده است و در حین نوشتن این کتاب، دوست او هارپر لی (نویسنده معروف کتاب زاغ مقلد) نیز به وی کمک کرده است. وس سرانجام در سال ۱۹۸۴ بر اثر بیماری کبدی درگذشت.


چرا باید کتاب در کمال خونسردی را بخوانیم؟

رمان‌ّای جنایی همواره از جذابیت بسیار زیادی برای خوانندگان برخوردار بوده‌اند. اما این بار به سراغ رمان جنایی خاص‌تری رفتیه‌ایم. کاپوتی در این کتاب که نگارش آن بیش از شش سال زمان برده، به سراغ اتفاقی واقعی رفته است. استفاده از سخنان و یادداشت‌های پلیس، حضور خود کاپوتی در صحنه جرم و صحبت با متهمان و شاهدان بر جذابیت این اثر افزوده است. ترومن در این کتاب تناقضات عمیق زندگی آمریکایی را در قالب یک رمان جنایی به هنرمندی تمام به تصویر کشیده است. در نهایت این موضوع که نویسنده در تمام لحظات در کنار دو قاتل اصلی بوده و نیز بر شگفت‌انگیز بودن این کتاب می افزاید. این کتاب هر انتظاری که از یک رمان جنایی دارید را برآورده می‌کند و مطالعه آن به همه طرفداران رمان‌های جنایی توصیه می‌شود.


در بخشی از کتاب در کمال خونسردی می‌خوانیم

مالک مزرعه دره رودخانه، هربرت ویلیام کلاتر، چهل و هشت ساله بود و پس از دریافت نتایج آزمایشی پزشکی که اخیرا برای بیمه نامه‌ای انجام داده بود، می‌دانست که در سلامت کامل به سر می‌برد. آقای کلاتر، به رغم اینکه عینک بدون قاب به چشم میزند و به رغم قد و قامت متوسطش، چیزی کمتر از صد و هشتاد سانتی‌متر، هیکلی مردانه داشت، با شانه‌های پهن، موهایی همچنان تیره، و قیافه‌ای با اعتماد به نفس با فک چهارگوش که از سلامتی و شادابی ‌اش خبر می‌دادو دندان‌هایی همچنان دست نخورده که آنقدر سالم و قوی بودند که بتواند با آن گردو بشکند. وزنش هفتاد کیلوگرم بود، یعنی همان وزنی که موقع فارغ التحصیلی از دانشگاه ایالت کانزاس داشت، دانشگاهی که در آن کشاورزی خوانده بود. ثروتش البته با ثروت متمول‌ترین فرد هولوم برابری نمی‌کر، یعنی آقای تیلور جونز یکی از مزرعه‌داران همسایه.


برای علاقمندان به کتاب در کمال خونسردی

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب در کمال خونسردی هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

· مردی به نام اوه، فردریک بکمن

· یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نوشته شده در کشور سوئد که با زبانی دلنشین به داستان یک زندگی شیرین می‌پردازد

· ملت عشق، الیف شافاک

· نگاهی متفاوت به داستان زندگی شمس و مولانا که حقایقی جذاب را برای خواننده آشکار می‌سازد.

· دختری در قطار، پائولا هاوکینز

·داستانی منحصر به فرد از یک قتل که توسط دختری سوار بر قطار برملا می‌شود.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۸۸ مگابایت
تعداد صفحات
458 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۱۶:۰۰
نویسندهترومن کاپوتی
مترجمنصراله مرادیانی
ناشرنشر بیدگل
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۲/۲۴
قیمت ارزی
7.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۸۸ مگابایت
۴۵۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
پربار 🌳 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳
گیرا 🧲

فوق العاده بود کاپوتی بی نظیره‌ ترجمه عالی ولی ویراستاری ضعیف در کل لذت بردم

4.5
(4)
پربار 🌳 (1)
34,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در کمال خونسردی
در کمال خونسردی
گزارشی بر اساس واقعیت از چند فقره قتل و عواقب آن
نشر بیدگل
4.5
(4)
پربار 🌳 (1)
34,300
تومان