0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بدهی

معرفی، خرید و دانلود کتاب بدهی

پنج هزار سال نخست
نویسنده:
دیوید گریبر
ناشر:
چرخ
درباره بدهی

کتاب بدهی نوشته دیوید گریبر به مرور تاریخ اقتصاد جهانی می‌پردازد و وضعیت بدهکاری مردم از گذشته تا کنون را توصیف می‌کند. نویسنده در این کتاب درباره این نکته که ۵ هزار سال، یعنی از آغاز تاریخ کتابت در جهان مساله بدهی در دنیا وجود داشته، حرف می‌زند.

این کتاب به بررسی بحران‌های مالی و بدهکاری‌های بزرگ جهان می‌پردازد و با یک نگاه تاریخی درباره مفاهیم مهمی مانند پول، وام، بدهی، طلب، و ابزارهای مالی مبادله صحبت می‌کند.

تاریخ پنج هزار ساله بدهی در این کتاب در دوازده فصل مورد بررسی قرار می‌گیرد. این فصل‌ها شامل موضوعاتی چون تجربه سردرگمی اخلاقی، افسانه مبادله مستقیم، بدهی‌های قدیمی، ظلم و رستگاری، اختصاراً رساله‌ای درباره زمینه‌های اخلاقی روابط اقتصادی، بازی با مرگ، شرافت و تنزل مقام، و بنیان‌های تمدن معاصر هستند. همچنین، کتاب به بررسی دوره‌های زمانی مختلف تاریخ، از عصر محوری (۸۰۰ ق.م. - ۶۰۰ ق.م.)، اعصار میانه (۶۰۰ م. - ۱۴۵۰ م.)، عصر امپراطوری‌های بزرگ و سرمایه‌دار (۱۴۵۰ - ۱۹۷۱ م.)، تا آغاز دورانی که هنوز نامشخص است (۱۹۷۱ تاکنون) می‌پردازد.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های تاریخی علاقمند هستید به دسته‌بندی تاریخ در فیدیبو سر بزنید.

درباره دیوید گریبر

دیوید رالف گریبر متولد سال 1961 یک انسان‌شناس و کنشگر آنارشیست آمریکایی است که به خاطر کتاب بزرگ "تاریخ پنج‌هزارساله‌ی بدهی" به شهرت جهانی دست یافت. تخصص اصلی او در حوزه‌های انسان‌شناسی اقتصادی و اجتماعی بود و به عنوان یک استاد و پژوهشگر در دانشگاه ییل فعالیت می‌کرد.

گریبر بیشتر به خاطر تحلیل‌هایش در زمینه نظریه‌های ارزش کار شناخته می‌شد و بر روی این سوالات متمرکز بود که چگونه و به چه دلیل انسان‌ها اشخاص، ایده‌ها و مفاهیم را ارزش‌گذاری می‌کنند. وی با رویکردهای متعددی به این موضوع پرداخته و تحلیل عمیقی از رفتارها و تصمیم‌گیری‌های انسانی انجام داده است.

وی همچنین به عنوان یک فعال اجتماعی شناخته می‌شد و در اعتراض علیه سومین اجلاس سران قاره‌ آمریکا (کبک، ۲۰۰۱) و تجمعاتی بر ضد مجمع جهانی اقتصاد (نیویورک، ۲۰۰۲) نقش داشت. گریبر را همچنین یک شخصیت برجسته در جنبش اشغال وال‌استریت می‌دانند و برخی از شعار‌های آن دوره مانند "ما ۹۹ درصد هستیم" به او نسبت داده شده است.

چرا باید کتاب بدهی را بخوانیم

کتاب بدهی به شما فرصتی منحصر به فرد برای درک چگونگی تأثیرگذاری پول و بدهی بر تمدن‌ها و جوامع مختلف را ارائه می‌دهد. این کتاب روایتی جذاب از تغییرات و تحولاتی است که پول و بدهی در جوامع انسانی به وجود آورده‌اند. از اعتبار در جوامع باستانی تا تبدیل آن به محرک اصلی اقتصادهای مدرن، این کتاب نشان می‌دهد که چگونه این مفاهیم مهم به شکل زنجیره‌ای در تاریخ تمدن‌ها پیشرفت کرده‌اند. اگر به درک ژرفتر از نقش پول و بدهی در جوامع و تمدن‌های مختلف علاقه دارید، حتماً این کتاب را بخوانید. خواندن آن به شما تفاوت‌ها و تشابه‌های میان فرهنگ‌ها و دوران‌های مختلف را نشان می‌دهد و ارتباطاتی جالب بین مباحث تاریخی و وضعیت فعلی اقتصاد جهانی برقرار می‌کند.

در بخشی از کتاب بدهی می‌خوانیم

حالا باید از کجا شروع می‌کردم؟ می‌توانستم با توضیح این موضوع شروع کنم که چه‌طور اصلاً از اول دیکتاتورهای غیرمنتخب این پول‌ها را از مردم گرفته بودند و بیش‌تر آن را مستقیم به حساب‌های بانکی خود در سویس واریز می‌کردند، و از خانم وکیل بخواهم راجع‌به این مسئله تأمل کند که آیا عادلانه است پول وام‌دهندگان را نه این دیکتاتورها پس دهند و نه حتی دوروبری‌های‌شان، بلکه بازپرداختش به معنای واقعی کلمه با کشیدن نان از دهان کودکان گرسنه انجام شود. یا می‌توانستم از او بخواهم به این فکر کند که همین کشورهای فقیر تابه‌حال معادل سه یا چهار برابر پولی را که گرفته بودند پس داده‌اند، اما به واسطه‌ی معجزه‌ی «بهره‌ی مرکب» هنوز هم چیز زیادی از اصل پول را پس نداده‌اند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب بدهی

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های تاریخی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.

ü   کتاب نبرد من نویسنده آدولف هیتلر

ü   کتاب 3 مرد در برابر فریب تاریخ تنها در پاریس نویسنده محمود تربتی سنجابی

ü   کتاب ایران بین دو انقلاب ریگ جن نویسنده یرواند ابراهامیان

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
6.۷۷ مگابایت
تعداد صفحات
745 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۴:۵۰:۰۰
نویسندهدیوید گریبر
مترجمعلی معظمی
ناشرچرخ
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۲/۱۳
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
390,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۶.۷۷ مگابایت
۷۴۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

سلام میشه یه تخفیف ۹۰درصد برای این کتاب بزارین

5

عالی بود. حتما بخونید.!

5

عالی عالی عالی

4.3
(9)
172,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بدهی
بدهی
پنج هزار سال نخست
چرخ
4.3
(9)
172,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر