0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معیارهای قابلیت در تفکر نقادانه

معرفی، خرید و دانلود کتاب معیارهای قابلیت در تفکر نقادانه

به همراه دستورالعمل نمره دهی برای آموزشگران
ناشر:
نشر نو
درباره معیارهای قابلیت در تفکر نقادانه

کتاب معیارهای قابلیت در تفکر نقادانه نوشته لیندا الدر و ریچارد پل یک منبع مهم و کاربردی برای ارزیابی توانایی‌های سنجشگرانه‌اندیشی دانشجویان است. این کتاب به مدیران و آموزشگران در تمام سطوح تعلیم و تربیت، از ابتدایی تا تحصیلات عالی، یک چارچوب کامل و مفهومی برای اندازه‌گیری و ارزیابی میزان توانایی دانشجویان در تفکر نقادانه فراهم می‌آورد. این معیارها به مدیران و معلمان کمک می‌کنند تا به دقت و سیستماتیک توانایی‌های سنجشگرانه‌اندیشی دانشجویان خود را ارزیابی کنند و اقدامات مناسبی برای ارتقاء این توانایی‌ها انجام دهند.

کتاب به شیوه‌ای جذاب و دقیق، تأثیر تفکر نقادانه در کیفیت زندگی و یادگیری انسان‌ها را تبیین می‌کند و به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه توانایی درک و تفسیر مسائل پیچیده را تقویت کرده و به ارتقاء تفکر نقادانه در خود و دیگران بپردازند. کتاب معیارهای قابلیت در تفکر نقادانه تأکید دارد که تفکر نقادانه مهارتی حیاتی است و برای بهبود آن، باید دقت و توجه خاصی به تمرین و توسعه این مهارت‌ها داشت. به علاوه، کتاب بر اهمیت تفکر نقادانه در اندیشیدن و بررسی مسائل پیچیده تأکید می‌کند و خوانندگان را به تسلط بر این مهارت تشویق می‌کند تا بتوانند به مسائل زندگی و تحصیلی خود با یک نگاه کاملاً متفاوت نگریسته و راه‌حل‌های بهتری ارائه دهند.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفه و عرفان علاقمند هستید به دسته‌بندی فلسفه و عرفان در فیدیبو سر بزنید.

درباره لیندا الدر و ریچارد پل

دکتر لیندا الدر، روانشناس آموزشی، با شهرت جهانی در زمینه تفکر انتقادی است و دارای تخصص هم در حوزه روانشناسی و هم در تفکر انتقادی است. او به مدت 25 سال به عنوان رئیس بنیاد تفکر انتقادی و مدیر اجرایی مرکز تفکر انتقادی فعالیت کرده و نقش بسزایی در توسعه و ترویج تفکر انتقادی داشته است. از ویژگی‌های ممتاز دکتر الدر، تمرکز بر رابطه میان اندیشه و احساسات، شناخت و عاطفه، و توسعه یک تئوری اصلی در خصوص مراحل رشد تفکر انتقادی است. او با تالیف چهار کتاب در زمینه تفکر انتقادی و نیز نگارش 23 عنوان در کتابخانه "راهنمای اندیشمند" به اغنا و تعمیق منابع این حوزه کمک فراوانی نموده است.

دکتر ریچارد پل، یکی از برجسته‌ترین نویسندگان و متفکران در زمینه تفکر انتقادی است که با تأسیس مرکز تفکر انتقادی در دانشگاه ایالتی سونوما در سال 1980 و نوشته‌های فراوان خود، به عنوان نامی بزرگ و تاثیرگذار شناخته می‌شود. وی تألیفات بسیاری درباره اصول، مفاهیم و نظریه‌های تفکر انتقادی دارد که به تأمین یک دیدگاه قوی و عادلانه نسبت به فرآیند تفکر انتقادی کمک می‌کند. با بیش از دویست مقاله و هفت کتاب در زمینه تفکر انتقادی، ریچارد پل به ترویج و آموزش این نوع تفکر به مردم اختصاص داده و به مدت 35 سال به عنوان رهبر جنبش تفکر انتقادی به تدریس در کارگاه‌ها و آموزش مئاتریال‌های مرتبط با تفکر انتقادی به صدها هزار مربی پرداخته است.

از دیگر کتاب‌های مطرح و معروف لیندا الدر و ریچارد پل به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

ü   کتاب آشنایی با شیوه درس خواندن و خوب آموختن: این کتاب برای همه‌ افراد علاقه‌مند به فرآیند آموزش و یادگیری نوشته شده است و موضوع اصلی آن درباره‌ تغییر در رویکرد آموزشی است. این کتاب به تأکید بر توسعه تفکر نقادانه و ایجاد یک فضای آموزشی پویا و پرسشگرانه می‌پردازد. اهداف آن شامل تسهیل فرآیند یادگیری مادام‌العمر، ترویج اشکال مختلف یادگیری و ترسیم تصویری از ذهنیتی آزادانه‌اندیش و پرسشگر است که به توسعه دانش و شکوفایی در تمامی جنبه‌های زندگی کمک می‌کند.

ü   کتاب صوتی مغالطه ها: کتاب مغاطه ها به تحلیل انواع مغالطات و تکنیک‌های فریبنده در ارتباطات انسانی می‌پردازد و خوانندگان را به توسعه تفکر انتقادی تشویق می‌کند. این کتاب اهمیت شناخت مغالطات و تقویت مهارت‌های منطقی و تحلیلی را تاکید می‌کند و برای همه‌ی افراد مفید است که می‌خواهند تفکر خود را بهبود بخشند و از مغالطات در ارتباطات خود جلوگیری کنند.

ü   کتاب آشنایی با هنر پرسشگری سقراطی: کتاب آشنایی با هنر پرسشگری سقراطیذنحوه‌ استفاده از شیوه‌ سقراطی در تفکر انتقادی را آموزش می‌دهد و به خوانندگان این امکان را می‌دهد که مهارت‌های پرسشگری عمیق را در تمام مراحل آموزشی بهره‌برداری کنند.

جهت مشاهده سایر آثار لیندا الدر و ریچارد پل کلیک کنید.

چرا باید کتاب معیارهای قابلیت در تفکر نقادانه را بخوانیم

کتاب معیارهای قابلیت در تفکر نقادانه یک اثر بی‌نظیر است که به همه افرادی که به توسعه تفکر نقادانه و ارتقاء مهارات سنجشگرانه‌اندیشی علاقه‌مندند، توصیه می‌شود. این کتاب ابزارها و معیارهای کارآمدی را ارائه می‌دهد که به مدیران و معلمان در ارزیابی و بهبود توانایی‌های تفکر نقادانه دانشجویان کمک می‌کند. با مطالعه این کتاب، شما می‌توانید بهترین راهکارها و تمرینات را برای توانایی‌های سنجشگرانه‌اندیشی خود کشف کرده و از این مهارت برای بهبود کیفیت زندگی و یادگیری‌تان بهره‌برداری کنید.

همچنین، این کتاب با تأکید بر اهمیت تفکر نقادانه در پیچیدگی‌های زندگی و تحصیلی، شما را به تفکری عمیق‌تر و منطقی‌تر در مسائل مختلف ترغیب می‌کند. به عبارت دیگر، مطالعه این کتاب به شما این امکان را می‌دهد تا با دقت و تأمل در تصمیم‌گیری‌های خود عمل کنید و با توانایی‌های تفکر نقادانه به مشکلات و چالش‌های زندگی پیش بروید.

در بخشی از کتاب معیارهای قابلیت در تفکر نقادانه می‌خوانیم

با نگاه واقع‌بینانه، سواد اطلاعاتی جنبه یا بعدی از سنجشگرانه‌اندیشی است که به آن وابسته است، اما نه به طور کامل. دلیل آن ساده است. اطلاعات قطعاً یکی از هشت عنصر اصلی اندیشه است که در ارتباط با هم عمل می‌کنند. برای فهم هر مجموعه‌ای از محتوا، هر ارتباط انسانی، هر کتاب، فیلم، یا پیام رسانه‌ای، شخص نباید صرفاً «اطلاعات» خام محتوا را بفهمد، بلکه باید هدف آن، پرسش‌هایی که مطرح می‌کنند، مفهوم‌هایی که اطلاعات را سازمان می‌دهند، انگاشته‌هایی که زیربنای آن را شکل می‌دهند، نتیجه‌هایی که از آن حاصل می‌شوند، برآیندهایی که به دنبال نتیجه‌ها می‌آیند، و نظرگاه‌های روشن‌کننده محتوا را نیز درک کنند.

 پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب معیارهای قابلیت در تفکر نقادانه

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفه و عرفان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۱ مگابایت
تعداد صفحات
151 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۲:۰۰
نویسندهلیندا الدر
نویسنده دومریچارد پل
مترجممحمدرضا سلیمی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A guide for educators to critical thinking competency standards
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۲/۱۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۱ مگابایت
۱۵۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(3)
54,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
معیارهای قابلیت در تفکر نقادانه
معیارهای قابلیت در تفکر نقادانه
به همراه دستورالعمل نمره دهی برای آموزشگران
نشر نو
5
(3)
54,000
تومان