0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در جست و جوی آلاسکا

معرفی، خرید و دانلود کتاب در جست و جوی آلاسکا

نویسنده:
جان گرین
ناشر:
میلکان
درباره در جست و جوی آلاسکا


کتاب در جست و جوی آلاسکا نوشته‌ جان گرین یکی از آثار معروف این نویسنده است که در سال 2005 منتشر شده است. داستان این کتاب به دنبال ماجراهای نوجوانی به نام مایلز پودج هالتر می‌پردازد که به دبیرستان جدیدی می‌رود و با گروهی از دانش‌آموزان ، از جمله دختری پیچیده و معماگون به نام آلاسکا یانگ آشنا می‌شود. موضوع کتاب به ارتباطات انسانی، رشد شخصی و دوران نوجوانی می‌پردازد.

کتاب در جست و جوی آلاسکا در دسته‌بندی داستان نوجوانان قرار می‌گیرد و به موضوعاتی چون روابط اجتماعی و خودشناسی می‌پردازد. این کتاب در سال 2006 جایزه‌ی پرینتز ادبیات نوجوانان را از آن خود کرد. همچنین این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های دهه در سایت‌هایی مانند آمازون و نیویورک تایمز شناخته شده است. به دلیل داستان جذاب و شخصیت‌های عمیق، کتاب به محبوبیت زیادی دست یافته است و فروش بسیار خوبی داشته است.

کتاب در جست و جوی آلاسکا درباره‌ی موضوعاتی چون دوستی، عشق، و فلسفه می‌پردازد. با نگاهی به کل داستان، پیام اصلی این کتاب موضوعاتی مانند رشد شخصی، پذیرش زندگی و مواجهه با از دست دادن است. هدف نویسنده از نوشتن این کتاب، بررسی دوران نوجوانی و چالش‌هایی است که نوجوانان در آن دوران ممکن است با آن مواجه شوند. کتاب از زبان اول شخص، از دیدگاه شخصیت اصلی مایلز پودج هالتر نوشته شده است.

جان گرین کیست

نویسنده کتاب در جست و جوی آلاسکا، جان گرین، در 24 اگوست 1977 در ایندیاناپولیس، ایالت ایندیانا متولد شده است. جان گرین به عنوان نویسنده، ویدئوبلاگر و فعال اجتماعی شناخته می‌شود. او بسیاری از کتاب‌های موفقی نوشته که در بین نوجوانان و جوانان محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. پنج کتاب دیگر از وی شامل:

·      کتاب خطای ستارگان بخت ما

·      کتاب بخت پریشان

·      کتاب اشتباه در ستاره های بخت ما

·      کتاب لاک پشت رو لاک پشت

·      کتاب وفور کاترین ها



چرا باید کتاب در جست و جوی آلاسکا را بخوانیم

عمق داستان و شخصیت‌پردازی‌های بسیار زیبا و عمیق که جان گرین در آثار خود به نمایش می‌گذارد، یکی از مهمترین دلایل برای خواندن کتاب در جست و جوی آلاسکا است. این کتاب به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا با چالش‌ها و دغدغه‌های دوران نوجوانی از نزدیک آشنا شوند و بتوانند خودشان را در شخصیت‌های داستان پیدا کنند.

در بخش‌هایی از کتاب در جست و جوی آلاسکا می‌خوانیم

باوجود مامان و بابا و من، خالی کردن ماشین و آوردن وسایل به اتاقم در خوابگاه، زیاد طول نکشید؛ ولی اتاقم که سیستم تهویه‌ی مطبوع نداشت و درعین‌حال، خوشبختانه نور مستقیم خورشید به آن نمی‌خورد، چندان خنک‌تر از هوای بیرون نبود. دیدن اتاق، مرا حیرت‌زده کرد. تصور می‌کردم با موکت گران قیمت، دیوارهای پوشیده از چوب و صندلی‌های سبک ویکتوریایی روبه‌رو می‌شوم؛ ولی این اتاق بدون احتساب تنها مزیتش که داشتن توالت و حمام اختصاصی بود، بیش‌تر شبیه یک قوطی ‌کبریت محقر بود.

چند لایه رنگ سفید به دیوارهای سیمانی زده بودند و کف اتاق، با کف‌پوش شطرنجی لینولیوم به‌رنگ‌های سبز و سفید پوشیده شده بود. فضای اتاق هم، بیش‌تر آدم را یاد بیمارستان می‌انداخت تا اتاق خوابگاه رؤیاهای من. یک تخت دوطبقه‌ی چوبی با تشک‌های طبی را به پنجره‌ی پشتی اتاق چسبانده بودند. میزها و کمدهای کشویی و کتابخانه‌ها همگی به دیوار پیچ شده‌ بودند تا امکان خلاقیت‌به‌خرج‌دادن در دکوراسیون داخلی وجود نداشته باشد. خبری از تهویه‌ی مطبوع هم که نبود. روی تخت پایینی نشستم. مامان شروع کرد به باز‌کردن صندوق وسایلم و بیرون‌آوردن چند تا از کتاب‌های زندگی‌نامه که بابا رضایت داده بود از خیرشان بگذرد. آن‌ها را توی کتابخانه گذاشت.

پیشنهادهایی به دوست‌داران کتاب در جست و جوی آلاسکا

اگر از خواندن داستان و رمان درام لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن آثار زیر را از دست ندهید:

·      کتاب عقاید یک دلقک

·      کتاب صد سال تنهایی

·      کتاب مردی به نام اوه





دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات
264 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۸:۰۰
نویسندهجان گرین
مترجمفاطمه جابیک
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Looking for Alaska
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۹ مگابایت
۲۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
60 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی به شخصیت هاش وابسته شدم خیلی کتاب خوبی بود

4

کتاب قشنگیه، خسته کننده نیست

4

چرا صوتیش نمیکنید

4.4
(5)
65,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در جست و جوی آلاسکا
در جست و جوی آلاسکا
جان گرین
میلکان
4.4
(5)
65,000
تومان