0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگانی من و روزگار سخت

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندگانی من و روزگار سخت

نویسنده:
جیمز تربر
ناشر:
نشر نو
درباره زندگانی من و روزگار سخت

جیمز تربر که به‌عنوان یکی از بهترین طنزنویس‌های قرن بیستم در آمریکا شناخته می‌شود او رمان «زندگانی من و روزگار سخت» را با نگاه  به زندگی شخصی خود نوشته است. او با همان طنز و شوخ‌طبعی که در طرح‌ها و نوشته‌های معروفش دیده می‌شود کتاب زندگی من و روزگار سخت را در سال 1933 منتشر کرد. داستان کتاب و به‌نوعی زندگی‌نامه تربر داستانی از هرج‌ومرج زندگی خانوادگی و شخصی خودش را بیان کرده، دوران جوانی، سگ‌های عجیب‌وغریب، ماشین‌های سرکش، و ناتوانی‌های طبیعی انسان موضوعاتی است که او در این کتاب به آن‌ها پرداخته است.

مترجم این اثر حسن هاشمی‌میناباد است و توسط انتشارات نشر نو منتشر شده است. شما می‌توانید اين كتاب و ساير كتاب‌های دسته داستان و رمان را از طریق خرید آنلاین از وب‌سایت فیدیبو سفارش دهید.

معرفی نویسنده، جیمز تربر

جیمز تربر «James Grover Thurber» در سال ۱۸۹۴ در شهر کلمبوس ایالت اوهایوی آمریکا به دنیا آمد. حدود 30 جلد کتاب در ژانر طنز، داستان، کتاب کودکان، کارتون و مقالات در چند سال اخیر خلق کرد. تربر یکی از اعضای مؤسس کارکنان نیویورکر، کتاب‌های ماندگاری مانند «کارناوال تربر» و «زندگی من و روزگار سخت» را نوشت و تصویرسازی کرد که در نسخه‌های بی‌شماری و ده‌ها زبان در سراسر جهان منتشر شده‌اند. چشمان تربر در اثر تصادفی که در کودکی داشت آسیب دید و به‌تدریج ضعیف شد تا اینکه نابینا شد و در سال ۱۹۶۱ درگذشت.

چرا باید کتاب زندگانی من و روزگار سخت را بخوانیم؟

تربر یکی از طنزنویسان بزرگ جهان است که آثار از دیدگاه بسیاری از منتقدان ادبیات امریکا در این ژانر بهترین است. مخاطب ترنر جهانی است با این که جنس داستان‌های او آمریکایی است. نوشته‌های ترنر به‌نوعی نقد اجتماعی محسوب می‌شود. روایت‌هایی که او از زندگی شخصی و اجتماعی خودش به تصویر می‌کشد پر از آموزه‌هایی است که هر شخصی می‌تواند آن را درک کند و با آن‌ها ارتباط برقرار کند. به‌کاربردن طنز  در نوشته‌های تربر عدم تناسب در عرصه‌های مختلف اجتماعی را به شکلی دلپذیر نشان می‌دهد. طنزنویسی به رفتارهایی اشاره دارد که باعث بیدارشدن حس انسانیت در هر آدمی می‌شود، احساسی که در تلخ‌ترین و ترسناک‌ترین لحظات، باعث لبخندی تلخ می‌شود. ویژگی طنز در آثار هنری نشانه وجود فرهنگ و تمدن در یک کشور است و طنز واقعی طنزی است که همراه با شادکردن مخاطب او را عمیقاً وادار به تفکر کند. طنز، خشمی است که به هنر تبدیل می‌شود. اعتراضی که در خشم نمود پیدا می‌کند بسیار اثرگذار است.

در بخشی از کتاب زندگانی من و روزگار سخت می‌خوانیم

شبحی که در شب 17 نوامبر سال 1915 وارد خانه ما شد، چنان بلبشو و به‌هم‌ریختگی ایجاد کرد که بعدها تأسف خوردم که اصلاً چرا کاری با کارش داشتم، باید آرام می‌رفتم به تخت خوابم و می‌گذاشتم شبح هرقدر دلش می‌خواهد در خانه بچرخد. از نتایج ورود شبح به خانه ما در آن شب یکی این بود که مامان لنگه‌کفشی را پرت کند سمت پنجره خانه همسایه و در آخر هم پدربزرگم به یک پلیس گشت شلیک کند. پس همان‌طور که گفتم متأسفم که به صداهای پا در خانه توجهی کردم و بعداً همه آن داستان‌ها به وجود آمد. یک ربع از ساعت یک بامداد گذشته بود که صداها شروع شد، صدای قدم‌زدنی موزون و هماهنگ دور میز نهارخوری. مامان در یکی از اتاق‌های طبقه بالا خواب بود، و برادرم هرمان در اتاق دیگری؛ پدربزرگ هم در اتاق زیرشیروانی بود، در تختخواب قدیمی از جنس چوب گردو، همان که حتماً یادتان هست یک شب افتاد روی بابا. تازه از حمام بیرون‌آمده بودم و داشتم خودم را با حوله خشک می‌کردم که صدای پاها را شنیدم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

زندگانی من و روزگار سخت کتابی بسیار تأثیرگذار است. کتابی پر از نکات مهم و اساسی که می‌توانند در کنار هم زندگی شما را تحت‌تأثیر قرار دهند و نگاهی جدی‌تری به زندگی خود داشته باشید. در این کتاب جذاب می‌توانید چیزهایی را بخوانید که شاید برای خودتان هم اتفاق افتاده بود؛ اما هیچ‌وقت به این فکر نکرده‌اید که می‌توانند آسیب‌زا باشند. تربر در این کتاب تلاش کرده روایاتی حقیقی از زندگی خودش عنوان کند که بتواند در زندگی شما تغییرات قابل‌توجهی ایجاد کند بزند تا ذهن مخاطب روشن شود. خواندن کتاب بسیار تجربه منحصربه‌فردی است و می‌توانید آن را به کسانی که دوستشان دارید توصیه کنید یا به آن‌ها هدیه دهید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۵ مگابایت
تعداد صفحات
184 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۸:۰۰
نویسندهجیمز تربر
مترجم حسن هاشمی میناباد
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۵ مگابایت
۱۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
66,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگانی من و روزگار سخت
زندگانی من و روزگار سخت
جیمز تربر
نشر نو
5
(2)
66,000
تومان