0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حکایت‎ هایی برای زمانۀ ما باز هم حکایت هایی برای زمانۀ ما

معرفی، خرید و دانلود کتاب حکایت‎ هایی برای زمانۀ ما باز هم حکایت هایی برای زمانۀ ما

ناشر:
نشر نو
درباره حکایت‎ هایی برای زمانۀ ما باز هم حکایت هایی برای زمانۀ ما

کتاب حکایت‌هایی برای زمانۀ ما باز هم حکایت‌هایی برای زمانۀ ما مجموعه‌ای از داستان‌های کوچک است  که در آن حیوانات مختلف به ما انسان‌ها نشان می‌دهند که واقعاً چگونه هستیم.

نویسنده در این کتاب با نگاهی نو به موضوعات روان‌شناختی و اجتماعی جهان داستان‌هایی را در قالب داستان‌های لافونتن شاعر و افسانه‌سرای فرانسوی ارائه می‌کند. بیش از چهل افسانه برای برانگیختن نابسامانی‌ها از دوران ماقبل تاریخ به مردان، زنان و کودکان، با تمام تجربیاتی مانند قدم‌زدن، خزیدن و پرواز، و دیگر  تجربیاتی که روبرو می‌شوند که اساس همه آن‌ها اخلاقیات است در کتاب وجود دارد.

کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های داستان و رمان قرار گرفته و با ترجمه حسن هاشمی‌میناباد و توسط انتشارات نشر نو منتشر شده است.

معرفی نویسنده

جیمز تربر «James Grover Thurber» نویسنده و تصویرگر معروف آمریکایی در سال 1894 در ایالت اوهایو آمریکا به دنیا آمد. او به عنوان میراث آمریکا مشهور شده و دومین طنز پرداز مشهور بعد از مارک توآین شناخته می شود. تربر یکی از اعضای مؤسس کارکنان نیویورکر است که بسیاری از داستان هایش در این نشریه معتبر چاپ شده است. وی بیش از 30 جلد کتاب در دسته بندی طنز، داستان، کتاب کودکان، کارتون و مقالات در چند سال اخیر منتشر کرده است. برخی از مهم ترین کتاب های تربر عبارتند از «کتاب ۱۳ ساعت»، «زندگی من و روزگار سخت» ، «روزهای دشوار زندگی من» و «الفبای تقلب» که در نسخه‌های بی‌شماری و ده‌ها زبان در سراسر جهان منتشر شده‌اند. تربر در اثر تصادفی که در کودکی داشت آسیب دید و به‌تدریج ضعیف شد و در آخر سال ۱۹۶۱ درگذشت.

چرا باید کتاب درباره کتاب حکایت‌هایی برای زمانه ما را بخوانیم؟

تربر نویسنده خلاق و طنز پرداز برای خلق حکایت‌ها، قصه‌ها و ضرب‌المثل‌های اخلاق‌گرایانه خود اعتقاد دارد نوشته‌های ادبی در قالب حکایات تأثیر زیادی در مخاطب دارد. داستان‌هایی که او از زندگی اجتماعی و مردمان خودش به تصویر می‌کشد پر از درس‌هایی است که هر شخصی می‌تواند آن را بفهمد و با آن‌ها ارتباط برقرار کند. به‌کاربردن طنز  در نوشته‌های تربر خواندن نوشته هایش را برای مخاطب جذاب‌تر خواهد کرد. در پس‌زمینه نوشته‌های تربر نقدی مانند همه آثار طنز وجود دارد که در خواننده بسیار تأثیرگذار است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

روزی روزگاری دوتا بوقلمون بودند، یکی جوان و دیگری پیر. سال‌های سال بود که بوقلمون پیرْ یکه‌بزن محله بود و بوقلمون جوان می‌خواست جایش را بگیرد. بوقلمون جوان به دوست‌هایش گفته بود: «یکی از این روزها پوزه این مفت‌خور را به خاک می‌مالم.» دوست‌هایش گفتند: «تو حتماً می‌توانی، جو، حتماً می‌توانی.» این را به آن خاطر می‌گفتند که جو از آن‌ها با ذرتی که از جایی پیدا کرده بود خوب پذیرایی می‌کرد. این دوست‌ها بعد رفتند پیش بوقلمون پیر و حرف‌های بوقلمون جوان را به او خبر دادند. بوقلمون پیر گفت: «عجب، من حلقومش را جرواجر می‌دهم.» و مقداری ذرت جلوی مهمان‌هایش ریخت. مهمان‌ها گفتند: «تو حتماً می‌توانی، داک، حتماً می‌توانی.»

یک روز بوقلمون جوان سررسید و دید که بوقلمون پیر دارد از رشادت‌ها و شجاعت‌هایش در یک نبرد سخت حرف می‌زند. بوقلمون جوان گفت: «می‌زنم دندان‌هایت بریزد توی حلقت.» بوقلمون پیر گفت: «نه بابا. تنها آمده‌ای یا بروبچ را هم آورده‌ای؟!» آن‌وقت شروع کردند به چرخیدن دور هم تا راهی برای حمله پیدا کنند. درست در همین موقع مزرعه‌دارِ صاحب این بوقلمون‌ها تندوتیز سررسید و چنگ زد و بوقلمون جوان را با خودش برد و سرش را برید.

نتیجه اخلاقی: به جوانان باید خوب رسیدگی کرد، ترجیحاً با شکمْپُرِ فندقی

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

حکایت‌هایی برای زمانۀ ما باز هم حکایت‌هایی برای زمانۀ ما کتابی بسیار جذاب و خواندنی است. کتابی پر از داستان‌های متفاوت است که می‌تواند در زندگی شما ‌تأثیر بگذارد و نگاهی جدی‌تری به زندگی خود داشته باشید. در این کتاب حکایت‌هایی وجود دارد که به‌راحتی می‌تواند در روحیه شما اثرگذار باشد؛ تربر در این کتاب تلاش کرده با روایت حکایت‌هایی ذهن مخاطب را تغییر دهد. خواندن کتاب بسیار تجربه منحصربه‌فردی است و می‌توانید آن را به کسانی که دوستشان دارید توصیه کنید یا به آن‌ها هدیه دهید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۵۶ مگابایت
تعداد صفحات
256 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۲:۰۰
نویسندهجیمز تربر
نویسنده دومجیمز تِربِر
مترجم حسن هاشمی میناباد
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۰۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
38,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۵۶ مگابایت
۲۵۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

چرند و چرت

3
(2)
92,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حکایت‎ هایی برای زمانۀ ما باز هم حکایت هایی برای زمانۀ ما
حکایت‎ هایی برای زمانۀ ما باز هم حکایت هایی برای زمانۀ ما
جیمز تربر
نشر نو
3
(2)
92,000
تومان