0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گلستان سعدی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی گلستان سعدی

نویسنده:
سعدی
درباره گلستان سعدی

کتاب صوتی «گلستان سعدی» برای علاقه‌مندان به ادبیات و دوستداران سعدی بسیار جذاب و شنیدنی است. گلستان اثری جاودانه است که برای فهم آن باید قدم در دریای ژرف معانی ادبیات فارسی گذاشت. این کتاب یکی از تأثیرگذارترین آثار نثر در ادبیات فارسی‌ است که به‌صورت روایاتی مستقل به همراه اشعار و جملات قصار در هشت باب نوشته شده است. سيرت پادشاهان، در اخلاق درویشان، در فضیلت قناعت، در فواید خاموشی، در عشق و جوانی، در ضعف و پیری، در تأثیر تربیت و در آداب صحبت عناوینی است که برای گلستان سعدی در نظر گرفته شده است.

کتاب صوتی گلستان سعدی اثری است که مریم مینایی با صدایی زیبا و بیانی دلکش، آن را گویندگی و انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر کرده است. نسخه‌های خطی، نسخه‌های الکترونیک و همچنین نسخه‌های صوتی این اثر بسیار زیاد است و این نشان‌دهنده اهمیت گلستان در بین طرفداران سعدی است. کتاب صوتی گلستان سعدی را می‌توانید از وبسایت یا اپلیکیشن فیدیبو در دسته شعر کهن دانلود کرده و گوش کنید.

گلستان سعدی در طی زمان، چندین و چند بار به شکل‌های مختلف منتشر شده است. نسخه‌های خطی، نسخه‌های الکترونیک و همچنین نسخه‌های صوتی این اثر بسیار زیاد است و این نشان‌دهنده اهمیت گلستان در بین طرفداران سعدی است.

استاد سخن را بیشتر بشناسیم

برای بیشتر ما فارسی‌زبانان سعدی شاعری شناخته شده و پرآوازه است که در قرن هفتم هجری در ایران و شهر شیراز متولد شد. سعدی پس از مدتی برای تحصیل به بغداد رفت و در مدرسه اسلامی مشغول به تحصیل شد. وی رشته‌های مختلفی مانند طبابت، نجوم، فلسفه و علوم قرآنی را در آن زمان آموزش دید. سعدی پس از مدتی در بحبوحه حمله مغول به ایران بازگشت و همین اتفاقات باعث شد جریان‌های فکری او در این مسیر در آثارش نمایان شود. تأثیر آثار سعدی در ادبیات فارسی به حدی زیاد بود که در ضرب‌المثل‌ها و روایات معروف فارسی دیده‌ می‌شود و امروزه باگذشت این‌همه سال نامش در ادبیات و فرهنگ ایران‌زمین زنده است. غزلیات عبرت‌آمیز و عارفانه او در کنار غزل‌های عاشقانه هر خواننده‌ای را مجذوب می‌کند.

هرساله علاقه‌مندان زیادی در کنار آرامگاه سعدی در سعدیه شیراز گرد هم می‌آیند تا ابراز ارادتی به این شاعر گران‌قدر داشته باشند. در واقع سعدی در این محل سال‌هایی پایانی عمرش را گذرانده است. اول اردیبهشت‌ماه در تقویم ما ایرانیان مصادف با روز بزرگداشت سعدی است.

چرا باید کتاب صوتی گلستان را بشنویم؟

شاید بهتر باشد بپرسیم چرا تا به الان گلستان سعدی را نخوانده‌ایم. گلستان از هر نظر برای ما قابل‌دسترس و قابل‌درک است. روایت‌های کوتاه و خلاصه در کم‌ترین زمان ما را به نتایج شگفت‌انگیزی می‌رساند که تنها سعدی توانسته به این زیبایی با زبانی هنرمندانه در این روایت‌ها بگنجاند. نکات اخلاقی و روان شناختی نهفته در آثار سعدی نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های قابل‌توجه در آثار اوست که می‌تواند برای هر شنونده‌ای شگفت‌آور باشد. مطالب گلستان به‌اندازه‌ای جذاب و اثرگذار است که برای هیچ مخاطبی تکراری و خسته‌کننده نیست. یکی از زیبایی‌های این کتاب مسائل اجتماعی و فرهنگی هر مکان و زمانی در این روایات است. یکی از نکات مثبت و راه‌حل آسان برای آشنایی با گلستان شنیدن این کتاب است. تلفظ صحیح کلمات و درست‌خوانی در آثار گذشتگان برای درک صحیح از آن بسیار مهم است. شما در این نسخه به‌راحتی می‌توانید در هر مکانی به‌سادگی این روایات آهنگین را گوش کنید.

بخشی از کتاب صوتی گلستان

یکی را از وزرا پسری کودن بود. پیش یکی از دانشمندان فرستاد که مر این را تربیتی می‌کن مگر که عاقل شود. روزگاری تعلیم کردش و مؤثر نبود. پیش پدرش کس فرستاد که این عاقل نمی‌باشد و مرا دیوانه کرد.

چون بود اصل گوهری قابل

تربیت را در او اثر باشد

هیچ صیقل نکو نداند کرد

آهنی را که بدگهر باشد

سگ به دریای هفتگانه بشوی

که چو تر شد پلیدتر باشد

خر عیسی گرش به مکه برند

چون بیاید هنوز خر باشد

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی گلستان

علاقه‌مندان به ادبیات نمی‌توانند از آثار سعدی بگذرند. گلستان سعدی یکی از گنجینه‌های بسیار ارزشمند در ادبیات است که با هنر داستان گویی استاد سخن رسالت خود را تمام و کمال اجرا کرده است. گلستان سعدی روایتگر تاریخ ایران در هر زمانی است زیرا در هر دوره تاریخی حرف‌های زیادی در دل این اثر نهفته است. در ادبیات فارسی بی‌شمار کتاب‌های دیگری در حوزه شعر کهن وجود دارند که در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
552.۱۹ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۰۲:۴۸
نویسنده سعدی
راویمریم مینایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۵۲.۱۹ مگابایت
۰۷:۰۲:۴۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
68,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گلستان سعدی
گلستان سعدی
سعدی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(2)
68,000
تومان