0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حالا این هم از زندگی ما

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما

مجموعه داستان
درباره حالا این هم از زندگی ما

کتاب حالا این هم از زندگی ما شامل چند داستان کوتاه از نویسندگان مختلف است؛ داستان نخست از سوزان سانتاگ با همین نام، رقص‌های جنگ از شرمن الکسی، خدای داستان نویسی به قلم هنری راث، جهنم بزرگ نوشته‌ی گیرمو مارتینز، کاغد دیواری زرد از شارلوت پرکینز گیلمان، گشتی با ایلیزین از جان آپدایک، تلویزیون نوشته‌‌ی بن لوری، اتوبیوگرافی جی. جی. ب. و آخرین داستان با نام زندگی نو از الگرا گودمن.

حالا این هم از زندگی ما با نام انگلیسی  The Way We Live Now را سوزان سانتاگ در سال 1986 میلادی نوشته است. این داستان کوتاه با محوریت موضوع شروع بحران ایدز در اوایل دهه 1980 میلادی پیش می‌رود و شامل گفتگوهای 26 نفر از دوستان و آشنایان مردی ناشناس با آزمایش  HIV مثبت است. آن‌ها درباره چگونگی حمایت از دوست رنج‌دیده خود و همچنین اضطراب‌ها، سردرگمی‌ها و ترس‌های خود صحبت می‌کنند.

دیگر داستان‌های کتاب هم به همین ترتیب به موضوعی خاص پرداخته و روایتی جذاب را ارائه می‌دهند. انتخاب داستان‌های این کتاب برعهده پویا رفویی و بیشتر از میان داستان‌های منتشرشده در نشریه نیویورکر بوده است. نسخه چاپی حالا این هم از زندگی ما را انتشارات کتاب نشر نیکا در سال 1392 به چاپ رسانده است و گروه مترجمان نیکا ترجمه آن را برعهده داشته‌اند.

درباره نویسندگان

در انتخاب نویسندگان این کتاب سعی شده است که سهم بیشتری به نام‌هایی اختصاص داده شود که در ایران کمتر شناخته شده هستند. اما در کنار آن‌ها نامی چون سوزان سانتاگ قطعاً به گوش افرادی که به با نویسندگان معاصر خارجی آشنا هستند، خورده است.

سوزان سانتاگ نویسنده‌ی آمریکایی است که البته نمی‌توان برای معرفی او تنها به همین عنوان بسنده کرد. سانتاگ را می‌توان یک فیلسوف و فعال سیاسی نیز دانست. اگرچه او بیشتر کتاب‌های غیرداستانی و مقالاتی با موضوعات مختلف از سیاست تا جنبش هنری موج نو فرانسه نوشته است؛ اما رمان‌ها و داستان‌های کوتاه درخشانی نیز دارد که حالا این هم از زندگی ما یکی از آن‌هاست. او در کنار نویسندگی کارگردان چند فیلم بلند و تئاتر و عکاس نیز بوده است. داستان‌ها و مقالات او در روزنامه‌ها، مجلات و انتشارات سراسر دنیا به چاپ رسیده و کماکان تجدید چاپ می‌شوند.

این نویسنده آمریکایی در 16 ژانویه 1933 میلادی در نیویورک به دنیا آمد و 71 سال بعد در همین شهر درگذشت. تحصیلات سانتاگ در رشته فلسفه، ادبیات و الهیات بود. این شخصیت برجسته جوایز زیادی را از آن خود کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه صلح کتاب آلمان، جایزه ملی کتاب آمریکا و جایزه حلقه ملی منتقدان کتاب‌های عکاسی اشاره کرد.

از نویسندگان این کتاب کتاب‌هایی همچون نظر به درد دیگران، خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره وقت و فرار کن، خرگوش به چاپ رسیده است.

چرا باید کتاب حالا این هم از زندگی ما

اگر به مطالعه داستان و رمان خارجی از نویسندگان معاصر علاقه‌مندید اما زمان مطالعه‌ی داستان‌های بلند و رمان‌های قطور را ندارید، مطالعه‌ی داستان‌های کوتاه این کتاب و یا شنیدن نسخه صوتی آن‌ها می‌تواند اوقات خوبی را برای شما رقم بزند. کتاب صوتی بهترین گزینه برای پربار ساختن اوقات فراغت و یا ساعاتی است که مشغول کارهایی همچون آشپزی، نظافت منزل یا رانندگی هستید.

نسخه صوتی حالا این هم از زندگی ما را انتشارات کتاب‌سرای نیک با صدای فرزانه فائزی و کامبیز خلیلی منتشر کرده است که در دسته داستان و رمان اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

در بخشی از کتاب حالا این هم از زندگی ما می‌شنویم

استیفن می‌خواست بداند دکتر خوبی دوروبرش بوده یا نه چون بعد از آنکه سرش خلوت شده بود و از کنفرانس هلسینکی برگشته بود، مگر عقلش سر جاش نبود که برای معاینه کلی اقدام نکرده بود، گیرم که آن موقع احساس می‌کرد بهتر شده است. به‌هرحال به فرانک گفته بود که حتماً به دکتر سر می‌زند، بنا به گفته در گوشی‌اش به یان حتی اگر واقعاً ترس برش داشته بود، اما راستش حالا در این روزگار کی هست که ترس برش نداشته باشد، گرچه شاید عجیب به نظر برسد، ظاهراً به کوئنتین گفته بود که تا همین اواخر هیچ عین خیالش نبوده، فقط همین شش ماه آخر بود که طعم تلخ دلشوره کامش را تلخ می‌کرده، و پیش پائولو درد دل کرده بود که این خیال که درد و بلا سهم بقیه آدم‌ها است، توهمی معمول بوده، آن هم برای آدمی که ۳۸ سالش شده بود و بیماری‌ای جدی سراغش نیامده بود؛ به گواهی یان، او از آن روانی‌هایی نبود که همه‌اش فکر کنند یک مرضی دارند. صدالبته، بی‌خیالش شدن سخت بود، و همه نگران بودند، اما دلشوره که فایده‌ای ندارد؛ چون همان‌طور که ماکس به کوئنتین گفته بود، از دست آدم که کاری برنمی‌آید جز اینکه منتظر بماند و امیدوار باشد، پس منتظر باش و حواست جمع باشد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب حالا این هم از زندگی ما

اگر به داستان کوتاه خارجی علاقه‌مندید، مطالعه‌ی کتاب‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
298.۸۴ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۱۶:۰۲
نویسندهشرمن الکسی
نویسنده دومسوزان سانتاگ
نویسنده سومگیرمو مارتینز
مترجم گروه مترجمان نیکا
راویفرزانه فائزی
راوی دومکامبیز خلیلی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۹۸.۸۴ مگابایت
۰۵:۱۶:۰۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
67,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حالا این هم از زندگی ما
حالا این هم از زندگی ما
مجموعه داستان
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(2)
67,000
تومان