0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نوت بوک

معرفی، خرید و دانلود کتاب نوت بوک

درباره نوت بوک

نویسندگان زیادی در جهان ما وجود دارند که  قصه‌های بی‌نظیری را برایمان نوشته‌اند. نوت بوک کتاب جالب ژوزه ساراماگو یکی از همین کتاب‌هاست با این تفاوت که خالق کتاب کوری این بار از افکار خودش نوشته است. این کتاب را می‌توان در دسته‌ی کتاب‌های بیوگرافی قرارداد.

این کتاب با عنوان اصلی Cademo در سال ۲۰۱۰ به زبان پرتغالی منتشر شد و چندی بعد با عنوان «the Note Book» به زبان انگلیسی چاپ شد. ترجمه‌ی نشر ثالث از این کتاب که مینو مشیری آن را انجام داده است از روی همین نسخه انگلیسی است. نسخه الکترونیک این ترجمه در همین صفحه در فیدیبو موجود است.

ژوزه ساراماگو نوشتن نوت بوک را در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۸ در آمریکا شروع کرد و در آن آنچه فکر می‌کرد در جهان اطرافش می‌گذرد را نوشت. او مشاهدات مهمی را در این کتاب آورده است و درباره‌ی جزئیات بسیار مهمی صحبت کرده است. از بمباران‌های اسرائیل در غزه می‌گوید و اعدام ژان شارل دو منزز برزیلی در لندن را روایت می‌کند. او از باراک اوباما و بوش می‌گوید و سعی می‌کند با بینش بی‌نظیر خود تصویری از جهان را به خوانندگانش بدهد که به ذهن خودش نزدیک‌تر است. این کتاب خیلی زود به کتابی پرفروش تبدیل شد و به زبان‌های مختلفی برگردانده شد.

درباره ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو نویسنده‌ی بزرگ پرتغالی متولد سال ۱۹۲۲ است. او در شمال لیسبون و در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد و در دوران نوجوانی مشاغل مختلفی از جمله مکانیکی و آهنگی را انجام داد. او در جوانی گرایش چپ داشت و در یکی از روزنامه‌های حزب کمونیست می‌نوشت؛ اما بعدها رسماً به خدمت این حزب در آمد؛ اما در آثار ادبی‌اش از این ایدئولوژی خبری نیست. او کتاب‌های زیادی نوشته و آثار مختلفی را ترجمه کرده است. یکی از ویژگی‌های خاص رمان‌های او استفاده از جملات بسیار بلند و عدم استفاده از علایم سجاوندی است. او زمان را جملاتش تغییر می‌دهد و خواننده را همواره درگیر می‌کند تا بفهمد دیالوگ‌ها را چه کسانی گفته‌اند. در ادامه به کتاب‌های مهم این نویسنده اشاره می‌کنیم:

چرا باید کتاب نوت بوک را خواند؟

همه‌ی ما ژوزه ساراماگو را با بینش اجتماعی سیاسی خاصش که در کوری و بینایی دیده‌ایم می‌شناسیم. او عینک مخصوصی دارد که تلخی‌های جهان را به خوبی می‌بیند و روایت می‌کند. او بسیار خوب بلد است منظورش را در قالبی مناسب روایت کند و خواننده‌اش را مجاب کند بیشتر فکر کند و به جهان اطرافش توجه کند. نوت بوک یکی دیگر از کتاب‌های اوست که در آن دیگر نه جهانی خلق کرده و نه در لفافه و با تمثیل حرف زده است. این کتاب سخنان خود ساراماگو است و روایت دقیقی است که از جهان دارد. روایتی که هر انسان بالغی باید بخواند و با این عینک جدید به دنیا نگاه کند. عینکی که شیرینی را به تصویر نمی‌کشد اما آغشته به حقیقت است و می‌تواند ذهن مخاطب را باز کند. کتاب نوت بوک تاکنون چند بار به فارسی برگردانده شده است ترجمه‌ی مینو مشیری برای نشر ثالث یکی از ترجمه‌های خوب این کتاب است که می‌توانید نسخه الکترونیک آن را در همین صفحه در دسته‌بندی داستان و رمان از فیدیبو دانلود کنید.

در بخشی از کتاب نوت بوک می‌خوانیم

یک سال دیگر هم گذشت. وقتی شرایط مرا در این جزیره آفریقایی اسکان داد و زندگی‌ام را میان این جا و اقامت‌های طولانی در لیسبون می‌گذراندم، به لف پیلار طولی نکشید با گروهی روزنامه‌نگار آشنا شدم که بسیار تحت‌تأثیرم قرار دادند، شاید به دلیل تفاوتشان با روزنامه‌نگارانی که در زادگاهم به آن‌ها عادت کرده بودم. نام‌هایشان مانوئل وینسنت، رائول دل پوزوا، خوان خوزه مییاس و خاوی‌یر اورتیز است. توان عالی ادبی، ادراک تیز کمیاب و شوخ‌طبعی قوام گرفته میانشان مشترک است، به‌استثنای خاوی‌یر اورتیز با تمام این صفات، چون اخیراً در گذشت. از این چهار نفر، خاوی‌یر بیشتر از همه فعالیت سیاسی داشت. او چپگرایی بود که عقایدش را پنهان نمی‌کرد و تقلیل نمی‌داد و به این مهم دست‌یافت که موضع ایدئولوژی‌های قدرتمندش را حفظ کند. زمانی که هنوز برای ال موندو کار می‌کرد، تنها کسی بود که تن به کوچکترین مصالحه برای پیشرفت کاری‌اش نداد، و همچنین شهامت مخالفت با خط راستگرای سردبیر ال موندو، پدرو رامیرز را داشت. وقتی او اجازه داد روزنامه در آغوش گرم خوزه ماریا آرنار بیفتد. اکنون که مرده، دیگر جوابی به این سؤال مکرر ما نیست: «خاوی‌یر اورتیز به این مورد چه واکنشی نشان می‌دهد؟» روابط میانمان زمانی به اوج خود رسید که مصاحبه‌ای با من انجام داد که اخیراً به چاپ رسید.

پیشنهادهایی برای علاقه‌مندان به نوت بوک

اگر کتاب نوت بوک از آن دسته کتاب‌هایی است که به آن علاقه‌مند هستید کتاب‌های دیگری هم موجودند که می‌توانید به سراغشان بروید. برای مثال حرف بزن خاطره، خود زندگینامه‌ی ولادیمیر ناباکوف کتاب بسیار جالبی است و تحصلیکرده زندگی نامه خودنوشت تارا وستور هم کتاب خوبی برای مطالعه است. انتخاب‌های سخت اثر هیلاری کلینتون هم گزینه‌ی دیگری است که می‌توانید به سراغش بروید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۸ مگابایت
تعداد صفحات
344 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۸:۰۰
نویسندهژوزه ساراماگو
مترجممینو مشیری
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
cademo,۲۰۱۰
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۲۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۸ مگابایت
۳۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
172,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نوت بوک
نوت بوک
ژوزه ساراماگو
نشر ثالث
0
(بدون نظر)
172,000
تومان