0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
طنزهای آخر هفته

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی طنزهای آخر هفته

نویسنده:
اومبرتو اکو
درباره طنزهای آخر هفته

نمی‌توان از طنز گفت و نام اومبرتو اکو را نبرد. کتاب صوتی طنزهای آخر هفته، کتابی گردآوری شده و گلچین از متن‌های طنزآمیز این نویسنده‌ی نامی است. همه‌ی آثار این نویسنده، بسیار مشهورند ولی طنزهای وی ظرافت خاص خود را دارد. بسیاری از دوستداران کتاب، علاقه‌ی خاصی به متون طنز دارند. این کتاب برای آن‌ها می‌تواند مجموعه‌ای مناسب و تفکربرانگیز باشد.

گروهی از مترجمان نام‌آشنا چون مهدی سحابی و شهلا حائری این کتاب را ترجمه کرده‌اند. همچنین به همت علی دهباشی این مجموعه گردآوری شده است. انتشار آن بر عهده‌ی کتاب‌سرای نیک بوده و گوینده‌ی این کتاب صوتی هوتن شاطری‌پور است.

اومبرتو اکو، ایتالیایی فیلسوف

فیلسوف، کوشنده‌ی سیاسی و اجتماعی، طنزپرداز و نویسنده و واژه‌های بسیار دیگری، وصف یک نام است، «اومبرتو اکو» (Umberto Eco).  این ایتالیایی پرآوازه در ۱۹۳۲ در الکساندریا، در شمال ایتالیا متولد شد. او زندگی پرفراز و نشیبی را از همان کودکی تجربه کرد. کودکی وی با دوران موسولینی مقارن بود و ۷ ساله بود که جنگ دوم جهانی شروع شد و کشورش نیز از محورهای اصلی جنگ بود. از ۱۰ سالگی دست به قلم شد.

او در دانشگاه تورین به تحصیل تاریخ، فلسفه و زیباشناسی پرداخت و پس از آن هرگز دست از پژوهش و نوشتن نکشید. به کتب تاریخی و مذهبی علاقه‌مند بود و به دنبال نشانه‌ها و شواهد و استعارات در این متون می‌گشت. او در این راه بسیار پرتلاش بود و در نتیجه هم آثار داستانی و ناداستانی‌اش از آن تأثیر پذیرفت و هم در این‌ باره بسیار نوشت. از رمان‌های مشهور وی می‌توان به «نام گل سرخ» اشاره کرد.

او همواره در زندگی‌اش منتقد اوضاع سیاسی و اجتماعی کشورش بود و فعالانه در این زمینه فعالیت داشت. او در اظهار نظرات همواره بی‌پروا بود.

این نویسنده‌‌ی پر کار بسیار علاقه به کتاب و مطالعه بود و در زندگی‌اش هزاران کتاب را خوانده بود. گفته می‌شود کتابخانه‌ی وی بالغ بر ۳۰ هزار جلد کتاب داشت. او همچنین در دانشگاه‌های مختلف ایتالیا از جمله دانشگاه بولونیا تدریس می‌کرد.

اکو سرانجام سال ۲۰۱۶، در سن ۸۴ سالگی و در میلان ایتالیا چهره در نقاب خاک کشید.

سه دلیل برای شنیدن کتاب صوتی طنزهای آخر هفته

  • اگر دوست‌دار و پیگیر آثار طنز هستید، همه می‌دانید طنز ظریف و فاخر چیزی نیست که به‌سادگی پیدا شود. آن شیرینی و حلاوتی که می‌توان از متنی با انسجام بالا و فکر شده دریافت کرد، چیزی است نمی‌توان از آن گذشت. این اثر گردآوری شده از آثار و نوشته‌های اکو نیز حائز چنین اهمیتی است.
  • شما با خواندن طنزهای اکو می‌توانید تا حد زیادی به من فرهنگ ایتالیایی نزدیک شوید و نگرش اجتماعی ایتالیایی‌ها بشناسید. اگر علاقه‌مند شناخت این کشور هستید، شنیدن اسن کتاب صوتی فرصت بی‌نظیری است.
  •  تفکر اصیل و محکم، از مشخصه‌های اکو است، آن را نمی‌توان یافت مگر در آثارش. پس نباید از نوشته‌های او غافل بود. آثار وی بسیار پر شمار است و خواندن همه‌ی آثار اکو بسیار زمان‌بر خواهد بود؛ ولی خوشبختانه این کتاب صوتی، گردآوری و گلچین است، بنابراین نمونه‌ی مناسبی برای آشنایی با سبک و اندیشه‌ی منحصربه‌فرد این ایتالیایی شهیر به‌حساب می‌آید.

بخشی از کتاب صوتی طنزهای آخر  هفته

سرنوشت سرخ‌پوست‌ها ازاین‌پس به‌خوبی مشخص شده است از نگاه یک جوان بلندپرواز سرخ‌پوست تنها فرصت برای ارتقاء موقعیت و جایگاه اجتماعی ایفای نقش در یک فیلم وسترن است به همین منظور سلسله آموزش‌های اساسی وجود دارند که اجازه می‌دهند تا دوست جوان ما بتواند لقب سرخپوست غربی را کسب کند با نگاهی این آموزش‌ها موجب برطرف‌شدن مشکل کم اشتغالی بومی این طبقه اجتماعی نیز می‌شوند.

راهکارهای پیشنهادی مقدمات حمله

یک. بی‌خبر حمله نکنید از چند روز قبل از دور در کمین بمانید و با فرستادن علائمی با دود که کاملاً واضح باشد. زمان رسیدن سوار نظام را به هیجان یا قلعه خبر دهید.

دو. در صورت امکان در وارد دستگاه‌های محدود و نفرات کم به کوه‌های اطراف صعود کنید نگهبانان نیز بر فراز قله‌های متروک و خلوت مستقر کنید.

سه. خود از قبیل ردپای اسب و وقایع به‌جامانده از خاکستر آتشی که گروه روشن کرده بود هر و یا طلسمی که نشان‌دهنده هویت و مشخصات قبله باشد را به جا بگذارید

چهار. برای دلیجان از دور بهتر است برای آنکه دلیجان همواره در دبیرستان باشد به میان بسازید تا به تفنگ جهان تسلط داشته باشیم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی طنزهای آخر هفته

اگر این کتاب امبرتو اکو را پسندید، اولین پیشنهاد ما برای شما خواندن یا شنیدن دیگر آثار این نویسنده است. برای نمونه پیشنهاد می‌شود که کتاب صوتی انک نام گل، کتاب صوتی اعترافات رمان نویس جوان و کتاب صوتی شماره صفر را بشنوید. همچنین اگر به داستان و رمان ایتالیا علاقه‌مند هستید و دوست دارید سبک‌های نزدیک اکو را مطالعه کنید، از دیگر نویسنده‌ی مشهور ایتالیایی ایتالو کالوینو کتاب صوتی بارون درخت نشین برای شما مناسب خواهد بود. همچنین می‌توان به کتاب تحسین شده‌ی دوست نابغه من اثر النا فرانته نیز اشاره کرد. 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
204.۲۲ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۴۱:۱۵
نویسندهاومبرتو اکو
مترجمگروه مترجمان
راوی هوتن شاطری پور
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۰۴.۲۲ مگابایت
۰۳:۴۱:۱۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
55,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
طنزهای آخر هفته
طنزهای آخر هفته
اومبرتو اکو
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
55,000
تومان