0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد

معرفی، خرید و دانلود کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد

درباره ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد

پائولو کوئلیو در کتاب‌هایش از چیزهای زیادی حرف می‌زند و ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد را به خودکشی اختصاص داده است. واقعیت این است که زندگی فراز و نشیب‌های زیادی دارد و افراد مختلف برای معنای زندگی تعاریف متفاوتی دارند. تعاریفی که گاه باعث می‌شوند آدمی به پوچی برسد و اینجاست که خودکشی به‌عنوان یک انتخاب مطرح می‌شود. این همان چیزی است که کوئلیو در کتاب دوست‌داشتنی‌اش به آن پرداخته است.

کتاب Veronica Decided to Die اولین‌بار در سال ۱۹۹۸ به زبان پرتغالی منتشر شد. داستان کتاب داستان دختر جوانی به نام ورونیکاست. دختری که اگر از بیرون به زندگی‌اش نگاه کنید احساس می‌کنید چیزی کم ندارد و در حال گذراندن یک زندگی نرمال است؛ اما در ذهن ورونیکا چنین نیست. ذهن او به پوچی رسیده است و کوئلیو این پوچی را به‌خوبی در معرض دید خواننده‌اش می‌گذارد. داستان چنان پیش می‌رود که دخترک با قرص خودکشی می‌کند؛ اما این خودکشی ناموفق است و او را ابتدا به بیمارستان و سپس به بیمارستان روانی منتقل می‌کنند. در آنجا قصه‌ی دیگری برای ورونیکا آغاز می‌شود. پزشکان به او می‌گویند که در اثر خودکشی آسیب‌دیده و چندان زنده نمی‌ماند و حالا دخترکی که از شب برگشته است چند قطره از روز را بیشتر در مشتش ندارد و همین جاست که کوئلیو آنچه می‌خواهد را در ذهن خواننده‌اش می‌کارد.

کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد؛ مانند بسیاری از کتاب‌های این نویسنده طرفداران بسیار زیادی در نقاط مختلف دنیا دارد و به بیش از ۵۰ زبان مختلف برگردانده شده است.

پائولو کوئلیو، نویسنده‌ای برای همه

پائولو کوئلیو نویسنده‌ی مشهور برزیلی متولد سال ۱۹۴۷ در ریودوژانیروی برزیل است. او از کودکی به دنیای ادبیات علاقه داشت چیزی که خانواده‌اش نمی‌پسندیدند و باعث درگیری‌های زیادی از جمله بستری شدنش در بیمارستان روانی شد. پائولو سرانجام به خواست آن‌ها به دانشکده حقوق رفت؛ اما آنجا هم دوام نیاورد و سرانجام زندگی مانند یک هیپی را انتخاب کرد و در این دوران کشورهای زیادی را دارید. او از سال ۱۹۸۲ کتاب‌های بسیار متنوعی را چاپ کرده است که بسیاری از آن‌ها به فروش میلیونی دست پیدا کرده‌اند. کتاب‌های زیر تعدادی از آثار شناخته‌شده‌ی این نویسنده‌اند:

چرا باید ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد را خواند؟

دنیای مدرن دنیای ترسناکی است. هرچند انسان به تکنولوژی بیشتری دست پیدا کرده است؛ اما تنهاتر شده و خطرات روانی بیشتری او را تهدید می‌کنند. یکی از این خطرات رسیدن به پوچی و احتمال خودکشی است، چیزی که در سراسر جهان و در سن و سال‌های مختلف رایج است. کوئلیو در کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد این موضوع را موشکافی کرده و جنبه‌های مختلف آن را پیش روی خواننده می‌گذارد. این کتاب شما را وادار می‌کند بیشتر فکر کنید و سعی کنید معنای زندگی را بهتر درک کنید. این کتاب برای تمام افراد بالغ یک کتاب مناسب است. ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد چندین و چند بار به فارسی برگردانده شده است؛ اما یکی از ترجمه‌های خوب آن ترجمه‌ی حسین نعیمی است که نشر ثالث آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌ی داستان و رمان در همین صفحه از فیدیبو قابل دانلود است.

در بخشی از کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد می‌خوانیم

به هر جهت، دیری نمی‌پایید تا آخرین تجربه زندگانی‌اش را هم پشت سر بگذارد. تجربه‌ای کاملاً متفاوت/۷ تجربه «مرگ» را. نامه را برای مجله به اتمام رسانید و خود را از آن ماجرا رها ساخت. پس آن‌گاه، فکرش را در محدوده‌ای جدی‌تر به پرواز درآورد. محدوده‌ای ناشناخته که در آن لحظات رابطه‌ای تنگاتنگ با زندگی یا مرگ وی داشت. در پی آن شد که بداند «مردن» همانند کدام پدیده است، ولی چه بی‌ثمر؛ نتیجه‌ای نگرفت. از آن جا که لحظه‌ای دیگر آن را تجربه می‌کرد، پس دلیلی نمی‌دید که چنین کنکاش فکری را پی گیرد.

لحظه ... یا لحظاتی دیگر ... ه وقت؟ ناتوان از یافتن پاسخی درخور بود. با وصف این، دل‌مشغول از آن بود که به‌زودی به جواب پرسشش خواهد رسید که همگان از خود می‌پرسند: ‌ «آیا خدا وجود دارد؟»

البته این موضوع، به‌هیچ‌وجه مشغله فکری ورونیکا نبود. زیرا او باتوجه‌به چگونگی آموزش مکتبی نظام کمونیستی حاکم درگذشته، فراگرفته بود که: مرگ پایان زندگانی است و دیگر هیچ و با وجودی که می‌دید میان‌سالان، سالخوردگان و نسل پدران و پدربزرگان کماکان به کلیسا و زیارت رفته و دعا می‌خوانند و با اعتقاد می‌گویند: «خداوند رازها و نیازها را می‌شنود و اجابت می‌کند.»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد

پائولو کوئلیو از آن نویسنده‌هایی است که کمتر کسی از نوشته‌هایش لذت نمی‌برد. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد یکی از کتاب‌های موردعلاقه‌تان است کتاب‌های زیادی در بازار کتاب وجود دارد که می‌توانند برایتان جالب باشد. در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۱ مگابایت
تعداد صفحات
246 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۱۲:۰۰
نویسندهپائولو کوئیلو
مترجمحسین نعیمی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‎Veronika decide morrer
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
78,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۱ مگابایت
۲۴۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
66 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

من خیلی وقت پیش کتابش رو خوندم وقتی دبیرستانی بودم راستش خوشم نیومد. سه کتاب کنار رودخانه پیدرا نشستم و گریه کردم و شیطان و دوشیزه پریم و ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد به نحوی یه مجموعه است. داستان همشون هم توی یه هفته اتفاق میوفته و تقریبا سبک داستانی مشابهی دارند. ورونیکا... دیالوگای خوبی داره ولی نسبت به بقیه کتابایی که از پائولو کوئیلو خوندم این سه گانه رو متوسط میدونم. شیطان و دوشیزه پریم رو باز بهتر میدونم چون تعلیق جذابی بین شیطان و دختره پیش میاد کنار رودخانه پیدرا نشستم و گریستم رو که اصلا توصیه نمیکنم خیییلی حوصله‌سر‌بره

2

من عاشق خوندن این کتاب بودم و دقیقا همین چاپ و طرح جلد کتاب رو هدیه گرفتم ولی انقدر متنش سخت و غیر روان بود که بعد از حدود 20 صفحه دیگه هیچ کششی نداشت برام، دنبال ترجمه های دیگه بودم که تو فیدیبو موفق شدم پیدا کنم در کل باید یگم کتاب خوبیه به شرطی که ترجمه خوبش رو بخونی مثل ترجمه خانم سلطانیه یا خانم غفاری

2.7
(3)
123,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد
ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد
پائولو کوئیلو
نشر ثالث
2.7
(3)
123,000
تومان