0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کار درمان شناختی رفتاری برای غلبه بر کمال گرایی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب کار درمان شناختی رفتاری برای غلبه بر کمال گرایی

درباره کار درمان شناختی رفتاری برای غلبه بر کمال گرایی

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که انسان‌ها در دنیای امروز با آن روبه‌رو هستند کمال‌گرایی است و کتاب کار درمان شناختی و رفتاری برای غلبه بر کمال‌گرایی یکی از کتاب‌هایی است که برای غلبه بر این مشکل چاپ شده است. این کتاب برای اولین‌بار با عنوان اصلی «the CBT workbook for perfectionism: evidence based skills to help you let go of self-criticism build self- criticism, build self-esteem and find balance» اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و سروصدای زیادی به پا کرد. در این کتاب نویسنده به مفهوم کمال‌گرایی و ریشه‌های آن پرداخته است و در ادامه از چیزهایی مختلفی مانند خود انتقادی تا خودشفقتی، اشتغال ذهنی تا حضور ذهن، انتقاد و پذیرش دیگران و... صحبت می‌کند. در هر بخش از کتاب می‌توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید و ذهنتان را از کمال‌گرایی شدید فاصله دهید. در پایان این کتاب فهرست منابعی وجود دارد که کتاب‌های زیادی را برای بررسی در اختیار شما قرار داده است و به‌این‌ترتیب می‌توانید مطالعه‌ی خود را گسترش دهید.

این کتاب به فارسی هم برگردانده شده است. مترجمان این کتاب احسان کاظمی و رضا احمدی هستند و انتشارات خانواده سالم آن را چاپ کرده است. اگر به نسخه الکترونیک کتاب‌ها علاقه دارید نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی روان‌شناسی فیدیبو در دسترس است.

شارون مارتین کیست؟

Sharom martin روان‌درمانگری است که در سن خوزه کالیفرنیا فعالیت می‌کند و متخصص کمک به افرادی است که با استفاده از رفتاردرمانی شناختی، ذهن‌آگاهی و شفقت به خود با چیزهایی مانند کمال‌گرایی، وابستگی و مهرطلبی مبارزه می‌کند. او در زمینه‌ی تأمین سلامت عاطفی فعال است و مهم‌ترین اثرش همین کتاب کار درمان شناختی رفتاری برای غلبه بر کمال‌گرایی است. او وبلاگ‌نویس هم هست و برای سایکولوژي تودی هم می‌نویسد. کتاب‌ مراقب مرزهایت باش از این نویسنده هم در فیدیبو در دسترس است.

چرا باید کتاب کار درمان شناختی رفتاری برای غلبه بر کمال گرایی را خواند؟

در دنیایی زندگی می‌کنیم که کمالگرایی به مشکل بزرگی برای همه تبدیل شده است. دنیای ما پر از استرس است و بیشتر افراد تمایل زیادی به این خصلت پیدا کرده‌اند، موضوعی که باعث می‌شود افراد انرژی خود را برای همه چیز بیش از حد مصرف کنند و از سوی دیگر هیچ‌وقت راضی نباشند. در نهایت این ماجرا باعث کاهش سلامت عاطفی افراد جامعه خواهد شد. کتاب کار درمان شناختی رفتاری برای غلبه بر کمال‌گرایی کتابی است که به‌صورت کاربردی کمک می‌کند بر این موضوع غلبه کنید و زندگی راحت‌تری داشته باشید.

در بخشی از کتاب کار درمان شناختی رفتاری برای غلبه بر کمال گرایی می‌خوانیم

تمام‌وقت مشغول بودن می‌تواند بر روابط و سلامتی ما تأثیر منفی بگذارد و می‌تواند منجر به بروز نارضایتی، اشتباه و نرسیدن به اهدافمان شود. انجام کار، تعهدات، پروژه‌های داوطلبانه و حتی سرگرمی‌هایی که ما را مشغول نگه می‌دارند؛ اما با اولویت‌های ما مطابقت ندارند آسان است. بعضی‌اوقات این موارد در ابتدا استفاده‌های خوبی از زمان ما بوده، اما دیگر متناسب با نیازها یا اولویت‌های ما نیست، و بعضی‌اوقات احتمالاً می‌دانستیم. وقت و تمایل به انجام آن‌ها نداریم، دعوت‌نامه‌ها را پذیرفته‎‌ایم یا برای مواردی ثبت‌نام کرده‌ایم.

هزینه مشغول بودن به‌ویژه هنگامی زیاد است که اقدامات ما با ارزش‌های ما مطابقت ندارد - باورهای اصلی و اصول هدایتی که شما دنبال می‌کنید. ارز‌ش‌های شما اعتقاداتی است که شما به‌شدت از آن برخوردار هستید و پایه و اساس تصمیمات و نحوه‌ی تصمیم‌گیری برای زندگی شما را فراهم می‌کند. وقتی اقدامات ما با ارزش‌های ما همسو می‌شود به طور معتبری زندگی می‌کنیم و احساس می‌کنیم کامل و آرام هستیم. در مقابل وقتی اقدامات ما با ارزش‌های ما همگام نیست، تمایل داریم که احساس شکست و عدم‌اطمینان کنیم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کار درمان شناختی رفتاری برای غلبه بر کمال‌گرایی

دنیای روان‌شناس و روانکاوی کتاب‌های زیادی را برای کمک به افراد در اختیارشان قرار داده است. اگر از کتاب کار درمان شناختی رفتاری برای غلبه بر کمال‌گرایی لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید، در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

·      چگونه می‌توانید با هرکسی در هر شرایطی صحبت کنید اثر اما سارجنت، تیم فرون انتشارات شبگیر

·      بازیچه دست دیگران نشوید اثر ژاک ریگارد گروه انتشاراتی ققنوس

·      معجزه انضباط فردی اثر برایان تریسی نشر شبگیر



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۹ مگابایت
تعداد صفحات
234 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۸:۰۰
نویسندهشارون مارتین
مترجماحسان کاظمی
مترجم دومرضا احمدی
ناشرخانواده سالم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The CBT workbook for perfectionism : evidence-based skills to help you let go of self-criticism، bui
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۴/۱۵
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۹ مگابایت
۲۳۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
25 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

برای من که کمال گرای منفی بودم خیلی خوب بود. هنوز کتاب رو به آخر نرسوندم. ولی کلا هم حود کتاب عالیه و هم ترجمه اش. جالبه که شانسی پیداش کردم. پیشتهاد میکنم اونایی که مشکلات کمال گرایی رو دارن بخونن

5

این کتاب به طور جامع درباره کمال گرایی ،انواع آن و راهکارهای مقابله با آن پرداخته ، با مثالهای واقعی ، ترجمه هم خوب بود .

4

سلام بچه ها من در عرض دوروز خوندم خیلی ریز مشکلات رو بازگو میکنه و روند درمان رو توضیح میده که با اصول جاذبه کاملا مطابقت داره.

5

واقعا کتاب فوق العاده ای هستش هر چند ب پای کتاب چگونه کمالگرا نباشیم نمی رسه از بس عالیه صوتیشم خریدم

5

عالی

4.1
(9)
30,000
٪50
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کار درمان شناختی رفتاری برای غلبه بر کمال گرایی
٪50
کار درمان شناختی رفتاری برای غلبه بر کمال گرایی
شارون مارتین
خانواده سالم
4.1
(9)
30,000
٪50
15,000
تومان