0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بعد زلزله

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بعد زلزله

درباره بعد زلزله

کتاب صوتی بعد زلزله نوشته هاروکی موراکامی مجموعه شش داستان کوتاه است که تحت تأثیر زلزله‌ای که در سال ۱۹۹۵ در شهر کوبه ژاپن واقع شد، نوشته نوشته است. این داستان‌ها نمایانگر خشونت‌های پنهان در لایه‌های مختلف جامعه مدرن این کشور هستند. نویسنده در این داستان‌ها، شش شخصیت مختلف را به تصویر می‌کشد که در نقاط مختلف جهان زندگی می‌کنند و ارتباط مستقیمی با یکدیگر ندارند. هر یک از این داستان‌ها داستان مستقلی را روایت می‌کند، اما ارتباطاتی ناچیز و پنهانی بین آن‌ها وجود دارد.

در زمان واقعه زلزله کوبه، نه نویسنده و نه شخصیت‌های داستان‌های او در این شهر حضور نداشتند. با این حال، تمامی شخصیت‌ها در این مجموعه با این واقعه ارتباطی دارند و آثار آن بر زندگی آن‌ها به صورت پنهان حس می‌شود. زلزله باعث می‌شود که آن‌ها مجبور به ترک زندگی روزمره و پرتاب به ماجراها و تغییرات جدید شوند. این زلزله حباب امنیت آن‌ها را می‌شکند و زندگی آن‌ها را به نحوی تحت تأثیر قرار می‌دهد که آن‌ها مجبور به تصمیم‌گیری‌های جدیدی می‌شوند.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقمند هستید به دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو سر بزنید.

درباره هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ در شهر کیوتو به دنیا آمد. او در دهه‌ای که جنگ جهانی دوم به پایان رسیده بود و ژاپن هنوز درگیر تبعات این جنگ بود، به دنیا آمد. موراکامی تنها فرزند خانواده‌ بود و والدینش هر دو معلم بودند. دوران کودکی و نوجوانی این نویسنده به زمانی می‌رسد که فرهنگ ژاپنی به شدت تحت تأثیر دنیای غرب و شرق قرار داشت. در این دوره، جوانان ژاپنی کم کم سبک زندگی غربی را پذیرفتند؛ آنها لباس‌های مشابه آمریکایی‌ها می‌پوشیدند، ادبیات روسی را مطالعه می‌کردند و موسیقی غربی را گوش می‌دادند. این تحول‌ها و تغییرات فرهنگی در جامعه ژاپن به موراکامی نه تنها تأثیر مثبتی گذاشت، بلکه او را به نویسنده‌ای خاص و متمایز تبدیل کرد.

بسیاری از مردم در ژاپن او را به عنوان یک نویسنده "غرب‌زده" یا حتی "آمریکایی" معرفی می‌کنند، اما این خصوصیت غرب‌زدگی به واقعیت این نیکوکار ادبی نه تنها در ژاپن بلکه در سراسر اروپا و آمریکا توجه و استقبال فراوانی از آثار او به همراه آورده است. تا به امروز، کتاب‌های موراکامی به بیش از ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده‌اند و هر روز تعداد بیشتری از مردم در سرتاسر جهان این آثار را مطالعه می‌کنند.

کتاب‌های مطرح و معروف دیگر از هاروکی موراکامی عبارتند از:

ü   کتاب کافکا در کرانه: این کتاب روایت زندگی دو شخصیت است. یکی پسر پانزده‌ساله به نام کافکا که به دنبال یک پیشگویی عجیب از خانه فرار کرده و در جستجوی مادر و خواهرش است و دیگری ناکاتا، پیرمردی که به خاطر یک اتفاق در کودکی دچار عقب‌ماندگی ذهنی شده؛ اما توانایی شگفت‌انگیزی در حرف زدن با گربه‌ها دارد.

ü   کتاب از دو که حرف می زنم از چه حرف می زنم: نویسنده این کتاب در این اثر از خاطرات دویدن‌ها روزمره خودش نوشته است و اینکه این دویدن‌ها چه تاثیراتی در زندگی حرفه‌ای و شخصی او داشته است.

ü   کتاب چوب نروژی: چوب نروژی روایت یک داستان عاشقانه با مضامین اجتماعی و سیاسی است که برگرفته از آهنگ گروه بیتل‌ها با همین نام است.

جهت مشاهده سایر آثار هاروکی موراکامیکلیک کنید.

چرا باید کتاب صوتی بعد زلزله را بشنویم

این کتاب به شما نگاهی تازه به جوانب مختلف زندگی در دنیای مدرن ارائه می‌دهد و از طریق داستان‌های شگفت‌آور و پرمعنا، شما را به تأمل در مورد تأثیرات ناگهانی و ناشناخته در زندگی انسان‌ها و تصمیم‌گیری‌هایشان دعوت می‌کند. این کتاب باز تعامل انسان‌ها با مواقع و تصمیم‌هایشان را مورد بررسی قرار می‌دهد و به شما فرصتی فراگیر برای تفکر و تأمل در جوانب مختلف انسانیت ارائه می‌دهد. اگر به دنبال یک کتاب جذاب با داستان‌های فراوان و پیام‌های عمیق هستید، این کتاب برای شما یک انتخاب عالی خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی بعد زلزله می‌شنویم

جونکو گفت: «من دارم می‌رم دم ساحل آتیش بازی.» کایسوکی با اخم پرسید: «باز هم میاکی؟ شوخیت گرفته؟ می‌دونی که، فوریه‌ست. ساعت هم دوازده شبه. الان می‌خواین برین آتیش درست کنین؟» «مشکلی نیست. تو نمی‌خواد بیای. من خودم می‌رم.» کایسوکی آهی کشید؛ «نه، می‌آم. یه دقیقه وقت بده لباس عوض کنم.» آمپلی فایرش را خاموش کرد، روی زیرشلواری‌اش شلوار پوشید، پولیور، و رویش ژاکتی کرک‌دار که زیپش را تا دم چانه داد بالا. جونکو روسری‌ای پیچید دور گردنش و کلاهی بافتنی هم سرش گذاشت. وقتی داشتند می‌رفتند سمت ساحل کایسوکی گفت: «دیوونه این شماها، چی تو آتیش درست کردن هست که این قدر باهاش کیف می‌کنین؟

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب صوتی بعد زلزله

اگر شما هم از علاقمندان به خواندن کتاب‌های داستان و رمان هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

ü   کتاب قلب جاودانه نویسنده سردار ازکان

ü   کتاب صوتی باران های اکتبری ‌نویسنده سردار ازکان

ü   کتاب صوتی پاسیو مشترک ‌نویسنده میراندا جولای


شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
373.۴۷ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۳۱:۴۲
نویسندههاروکی موراکامی
مترجمبهرنگ رجبی
راوی رامین بیرق دار
ناشرواوخوان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۲۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۷۳.۴۷ مگابایت
۰۴:۳۱:۴۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من تا الان دوتا کتاب با خوانش آقای بیرق دار گوش دادم ، به نظرم بهترین راوی هستم... امیدوارم، در آینده، آثار دیگر هاروکی موراکامی و استیو تولز هم ایشون راویشون باشند.

2

من اصلا این خوانش این راوی رو دوست ندارم، قبلا هم کتاب دیگه ای با روایت ایشون رو خریدم، به رغم اشتیاق زیادم به خوندن اون کتاب به همین دلیل ذکر شده گذاشتم کنار...

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

گویندگی عالی جناب بیرق دار من رو به شنیدن بیشتر این کتاب دعوت میکرد. بیصبرانه منتظر گویندگی بیشتر ایشان در زمینه ادبیات خارجی هستم.

5

کتاب خیلی خوب ، پیشنهاد میشه 👌 خوانش خیلی خوب آقای بیرق دار

5

عالی?

4.5
(13)
اجرای روان 🎙️ (1)
67,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
بعد زلزله
بعد زلزله
مجموعه شش داستان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بعد زلزله
بعد زلزله
هاروکی موراکامی
واوخوان
4.5
(13)
اجرای روان 🎙️ (1)
67,500
تومان