معرفی پرفروش‌ترین آثار برایان تریسی

برایان تریسی، به زعم بسیاری، او بهترین سخنران معاصر است، بسیاری از صاحبان مشاغل و خالقان کسب‌وکارهای موفق در پاسخ به ” از دلایل موفقیت‌تان بگویید” با شور و هیجان از برایان تریسی و آموزه‌های او سخن به میان آوردند. سخنران انگیزشی، مدرس موفقیت و توسعه فردیِ معروف کانادایی، کمتر فرد باسوادی در جهان وجود دارد که حداقل یکبار با نام و جملات او مواجه نشده باشد.

خالق کتاب‌های رکورددار فروش در سراسر دنیا زندگی و کار بسیار جالبی دارد، امروز نگاهی به زوایای مختلف زندگی او داشته و پرفروش‌ترین کتاب‌های وی هم معرفی خواهیم کرد.

برایان تریسی کیست؟

به سال ۱۹۴۴ در شارلوت تاون کانادا در خانواده‌ای فقیر و سطح پایین متولد شد، والدین تریسی به زحمت از پس هزینه‌های اولیه زندگی برمی‌آمدند، قطعا فقرِ مفرط خانواده در شکل‌گیری روحیه موفق برایان تریسی نقش عمده‌ای داشت، او از همان سال‌های تحصیل در مقطع ابتدایی به کارهای مختلفی مشغول بود، از پخش کردن روزنامه در زمستان‌ها و کوتاه کردن چمن خانه‌ها در تابستان.

در نوجوانی خودساختگی و روی پای خود ایستادن جوهره اصلی وجود او شده بود، از فقر بیزار بود و به هر دری می‌زد تا از وضعیت کنونی خارج شود، از رخوت و سکون متنفر بود و مهم‌ترین تصمیمش را در بیست و دو سالگی گرفت، تصمیم گرفت از خانه و خانواده جدا شده و راهی سفر به کشورهای دیگر شود.

او ابتدا عازم لندن شد سپس یک سفر زمینی از لندن به سنگاپور آغاز کرد. در این سفر از کشورهایی از جمله ترکیه، ایران، پاکستان، هندوستان و مالزی عبور کرد و سرانجام به سنگاپور رسید. سپس مجدداً از طریق مالزی عازم تایلند شد. در تایلند مستقر و کاری دست‌وپا کرد اما کارِ پابرجایی نبود، زمانی که دیگر نتوانست برای کارگری کاری پیدا کند، به فروشندگی روی آورد.

این تمام قصه برایان تریسی نبود، او از روزهای کارگری تا فروشندگی، خردخرد تجربه‌هایش را یا یادداشت کرد یا به حافظه سپرد، در فروش و رهبری هوش و توانایی بسیاری داشت، در جمع‌های کوچک همکاران وقتی شروع به سخن می‌کرد همه محو حرارت و شور و اشتیاق او در سخنوری می‌شدند، او سرانجام در سال ۱۹۸۴ تصمیم گرفت که خودش را جدی گرفته و سمینارها و کلاس‌های انگیزشی خودش را آغاز کند.

بهترین سخنران انگیزشی و موفقیت دنیای معاصر

سمینارها به سرعت زیاد شدند، تقاضاها از سراسر آمریکا و اروپا به دست تریسی می‌رسید، به فکر تاسیس یک شرکت افتاد، موسسه‌ای که بر روی رشد فردی دیگران متمرکز بود. این شرکت در فضاهای دیگری مثل بازاریابی و فروش، مشاوره و کوچنیگ، استعدادیابی و فعالیت‌های انگیزشی نیز فعالیت دارد که بخش فروش و رشد فردی این مجموعه به حدی شلوغ و پرتقاضاست که ۲۵ نفر فقط به‌عنوان مسئول ثبت سفارش در آن‌جا مشغول به کار هستند.

برایان تریسی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فوق یعنی برایان تریسی اینترنشنال است، بزرگترین مشاور برای بزرگترین کسب‌وکارهای جهان، تیم‌های بزرگ و کوچک برایان تریسی تحت نظارت او قراردادهای بزرگ و کوچکی در زمینه توسعه و موفقیت اجرا می‌کنند، هر ثانیه هزاران هزار دلار به حساب این شرکت بابت آموزش‌ها و مشاوره‌ها واریز می‌گردد، خودِ برایان تاکنون بالای ۶۰۰۰ سمینار و همایش آموزشی برگزار کرده که این فرایند هم‌اکنون البته با سرعت بسیار کمتری در جریان است.

برایان تریسی از سال ۲۰۱۰ از سرطان حنجره رنج می‌برد به همین دلیل پروسه درمان سرطان به اولویت اول زندگی او بدل شده و به‌طبع، حجم فعالیت کاری وی به‌شدت کم شده اما آثار و کتاب‌های وی همچنان در لیست برترین‌های فروش در زمینه آثار موفقیت و توسعه فردی و سازمانی قرار دارند.

کتاب‌هایی که دنیای موفقیت و توسعه فردی را دگرگون کردند

قورباغه‌ات را قورت بده

تیراژ چاپ این کتاب از محاسبه خارج شده است، میزان دقیقی هم از فروش نسخه‌های چاپی و الکترونیک آن در دسترس نیست، معروف‌ترین کتاب برایان تریسی در باب این موضوع است که روز خودتان را با انجام کارهای سختی که دوست ندارید، شروع کنید. این به شما کمک می‌کند که باری را از دوشتان سبک کرده و راحت‌تر روز را سپری کنید. هر چه کاری که دارید سخت‌تر باشد، آن را باید زودتر از همه انجام دهید، چرا که مغز ما در هر زمان از روز، کارکرد بهتری نسبت به اوقات بعد از آن دارد.

راه نفوذ بر دل‌ها

برایان تریسی در این کتاب به مخاطب آموزش داده چطور بیشترین تاثیرگذاری را بر روی فرد مقابل و کلا محیط اطراف داشته باشد، به بیانی ساده تریسی یاد داده چطور در محیط زندگیِ شخصی و کاری خود بتوانیم بیشتر تاثیر را گذاشته و به اهداف فردی و جمعی خود نزدیک شویم. از نحوه صحبت کردن تا شکل و شمایل راه رفتن و طریقه نگاه کردن، چه زمانی صدای خود را بالا برده و چه زمانی آهسته سخن بگوییم، این کتاب مجموعه کاملی از آموزش‌های ساده برای جذب اطرافیان است.

جادوی انضباط شخصی

این کتاب به خواننده کمک می‌کند با استقرار یک نظام ساده اما کاربردیِ منظم در زندگی فردی و کاری خود به بیشترین سطح موفقیت دست پیدا کند. این کتاب افرادی را که دنبال بهبود و پیشرفت در زندگی هستند هدف قرار داده و برای آن‌ها یک آموزش عالی در زمینه نظم و انضباط فردی در راستای اهداف بزرگ زندگی ترتیب داده است. این اثر به مخاطب خود یاد می‌دهد فقط نوشتن اهداف و مرور آن‌ها در ذهن کافی نیست و برای موفقیت باید از جای خود بلند شده، فکر را رها کرده، آستین بالا زده و عمل کنند.

ترفندهایی برای فروش

برایان تریسی در کتاب ترفندهایی برای فروش بیشتر، راه‌های جالبی برای یادگیری علم فروش که به افزایش میزان فروش و درآمد منتج می‌شود آموزش داده، تکنیک‌های بسیار سودمند در زمینه فروش محصول و خدمات که از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک گرفته تا صنایع تولیدی و یا بنگاه‌های خدماتی می‌توانند برای بهبود سطح فروش خود از آن بهره ببرند. برایان تریسی در این کتاب بسیار بر روی موضوع بازاریابی و مطالعات قبل از آغاز پروسه فروش تاکید داشته است.

مدیریت زمان

امروزه اغلب انسان‌ها در هر شغل و حرفه‌ای که هستند با معضل کمبود وقت و زمان روبرو شده و این موضوع به گره‌ سفت و محکمی در زندگی شخصی و کاری افراد بدل گردیده، به زعم برایان تریسی امروز، حتی خانم‌هایی که خانه‌دار هستند نیز با کمبود زمان برای رسیدگی به امور خانه و خودشان روبرو شده‌اند، این کتاب برای مبتلایان به کمبود وقت معجزه کرده، به شرطی که موبه‌مو تمامی آموزش‌های نویسنده در زندگی شخصی و شغلی به‌کار گرفته شود.

قدرت برنامه ریزی، طرح پرواز

برایان تریسی در کتاب قدرت برنامه ریزی، طرح پرواز مسیر دقیق و روشنی برای نیل به موفقیت در افرادی که کمر به بهبود زندگی بسته‌اند ارائه داشته، او در این کتاب قدم به قدم مسیر را برای افرادی که تصمیم دارند اهداف بلند خود برای موفقیت را عملی کنند شرح داده است، نکته جالب در کتاب‌های تریسی این موضوع است که در هیچکدام از آثار او مبانی و مطالب تکراری دیده نمی‌شود، او در این کتاب زندگی و اهداف فرد را به سفری تشبیه کرده که وی باید بداند دقیقا به کجا می‌خواهد برسد.

تکنیک‌های مذاکره

این کتاب مجموعه کامل و جامعی از اصول و مبانی علمی و کاربردی در باب مذاکره سودبخش است، برایان تریسی بر این باور است که مذاکره یک علم و مهارت کاملا تخصصی و بسیار حساس در کسب‌وکار است که تحت هیچ شرایطی نباید ساده و دم‌دستی پنداشته شود. از دید نویسنده شخص و یا سازمانی که در مذاکره قدرت نداشته باشد فرصت‌های ریز و درشت بسیاری را از دست داده و در چشم بر هم زدنی تجارت خود را از دست رفته می‌یابد.

کسب اولین یک میلیون دلار

برایان تریسی طی یک اقدام جالب اما عجیب، تضمین ۱۰۰درصدی موفقیتِ مخاطبین این کتاب را در صورت عملی کردن تمام ترفندهای آن داده و امضا کرده است. او معتقد است میلیونر شدن مثل رانندگی و یا باغبانی یک مهارت است و انسان بدون هیچ زمینه قبلی، فقط و فقط باید آن را یاد بگیرد. برایان تریسی در این کتاب مخاطب خود را از نقطه صفر و معمولی در حد یک کارمند جز با خود همراه کرده و ترفندهای بسیار کاربردی به او آموزش می‌دهد. او در این کتاب به بیانی ساده روش میلیونر شدن خودش را نیز به مخاطبین آموزش داده است.

بهانه بی بهانه

نویسنده در این کتاب بر این باور پافشاری داشته که موفقیت هر انسانی در کار و زندگی بیشتر از آن که از محیط تاثیر بگیرد مستقیما از شخصیت خود فرد منشا گرفته و عوامل بیرونی کمترین تاثیر را در میزان کامیابی ما دارند. برایان تریسی در این کتاب انضباط را نه به معنای آن‌چه در پادگان‌ها می‌گذرد بلکه به‌عنوان عصایی جادویی در زندگی به خوانندگان خود آموزش می‌دهد، او باور بزرگی بر این موضوع دارد که با نظم و انضباط، راهی طولانی از مسیر موفقیت را طی خواهیم کرد.

خلاقیت و حل مسئله

برایان تریسی در این کتاب مهارت‌های خلاق‌اندیشی بسیار جالب، ساده اما پرکاربردی به خواننده آموزش می‌دهد، این کتاب هم در زندگی و هم در تجارت بسیار پرفایده است، مدیران و تجار، نیمی از زمان روزانه خود را صرف حل مسائلی می‌کنند که صبح آن روز از وقوع آن خبری نداشتند. برایان تریسی خلاقیت و اعتماد به نفس در زمان رخداد مسائل را به مخاطب خوب آموخته است، او خلاقیت را نه یک ویژگی خدادادی بلکه یک مهارت توصیف کرده که بایستی آن را یاد گرفت.

۲۱ راز میلیونرهای خودساخته

برایان تریسی در کنار زندگی و موفقیت خودش، بزرگترین عادات و خلق‌و‌‌خوی افراد مطرح و موفق دیگر در سراسر جهان را دستمایه قرار داده و چکیده‌ای از باید و نبایدها در مسیر موفقیت خلق کرده است. او در این کتاب موثرترین عادات مردان و زنان موفق در سطح جهانی و بین‌المللی را برای مخاطبین خود استخراج کرده است، عاداتی از قبیل سحرخیزی، زود خوابیدن و درست پول خرج کردن، مشورت و پایبندی به کار گروهی و….. برایان تریسی در این کتاب فقط به معرفی این عادات بسنده نکرده و به میزان اثرگذاری رفتارهای بهینه و مثبت در مسیر موفقیت نیز اشاراتی داشته است.

اوج کامیابی

نویسنده در این کتاب مجموعه تجربیات ۲۱ ساله از زندگی و تجارت خود را در مسیر نیل به کامیابی و آرامش در اختیار مخاطبین قرار داده است، تریسی عنوان داشته خواننده این کتاب با استفاده از تجربیات ارائه شده در تمامی مراحل زندگی و در مواجه با هر نوع پدیده و اتفاق شاد و غم‌باری می‌تواند به سرعت خود را با شرایط همسو کرده و از مسیر اصلی زندگی دور نشود. او ایمان دارد که با استفاده از این کتاب زندگی شادتر، سالم‌تر، هدف‌دارتر، خوش‌تر، با درصد بسیار بسیار پایینی از شکست خواهیم داشت.

۱۰۰ قانون بی چون و چرا برای موفقیت در تجارت

تریسی این بار هم در کنار تجربیات فردی خودش در تجارت، از شکست‌ها و پیروزی‌های دیگر افراد موفق و شناخته شده نیز الهام گرفته و ۱۰۰ قانون بسیار مهم برای پیروزی و کامیابی در کسب‌وکار را در یک کتاب سودمند در اختیار مخاطبین قرار داده است، او در این اثر تجارت و زندگی فردی را از یکدیگر جدا ندیده و تاثیرات هر دو را مستقیما بر روی هریک بررسی نموده است، او بر این باور است هیچ‌گاه تجارت و زندگی روی یک دست و ثابتی برای انسان ندارد، اما با استفاده از آموزه‌های این کتاب مخاطب می‌تواند خیلی سریع راه‌حل و رویکردی مسکن و درمان دهنده اتخاذ کند.

روانشناسی فروش

نویسنده کتاب‌های پرفروش در دنیای تجارت در این کتاب، فروش و بازرگانی را به مثابه یک علم روانشناسی تشریح کرده است، برای مذاکره آداب به‌خصوصی شرح داده و بازاریابی و مذاکره درست و بهینه را پل بزرگ پیروزی در تجارت قلمداد کرده است، به زعم وی فروش و تجارت دیگر یک شغل معمولی نیست و برای هر مرحله از آن باید بر پایه اصول روانشناسی مخصوص این کار جلو رفت.

در هر شغل و حرفه‌ای و هر شرایطی از زندگی فردی و جمعی، مطالعه کتاب‌های برایان تریسی بسیار سودمند بوده و حال و هوای ما را عوض خواهد کرد، این فقط نظر ما نیست، نقدهای ارائه شده از سخنرانی‌ها و همایش‌ها، تحلیل‌های بزرگان عرصه تجارت و موفقیت در کنار آمار خیره کننده فروش آثار این مرد بزرگ گواه این ماجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری