0
کلر ژوبرت

معرفی کتاب‌های کلر ژوبرت

نویسنده

کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی در یک خانواده مسیحی در سال 1961 میلادی در پاریس به دنیا آمد. او در 19 سالگی به دین اسلام روی آورد و بعد از ازدواج با یک دانشجوی ایرانی به کشور ایران مهاجرت کرد. او در رشته علوم تربیتی تحصیل کرده است و بعد از گرفتن مدرک لیسانس علوم تربیتی، فوق ‌لیسانسش را در رشته ادبیات کودکان  به‌صورت غیر حضوری در دانشگاه لومان فرانسه ادامه داد.

کلر ژوبرت در توصیف حقایق زندگی به زبان کودکان مهارت خاصی دارد، او تلخی‌ها و شیرینی‌های زندگی را به‌صورت زبانی ساده و روان برای کودکان بیان می‌کند. کلر نویسندگی‌اش را به‌صورت حرفه‌ای از زمان تولد دو فرزندش شروع کرد. او علاوه بر نویسندگی، به تصویرگری کتاب کودک نیز مشغول شد.

همکاری کلر با نشریات نوآموز، سروش کودکان، نبات کوچولو و ... در سال 1388 شروع شد و یک‌سال عضو کارگروه خردسال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شد. کتاب‌های کلر در ایران، فرانسه و لبنان به چاپ رسیده است. کتاب‌های او بسیار متنوع هستند و در بین کودکان ایران بسیار پرطرف‌دار است. 

نگاه کودکانه و مخاطب‌گرایی ژوبرت در تالیف کتاب‌هایش واضح است. آثار کودکانه او استانداردهای ادبیات، مثبت‌گرایی و انسجام را دارد. کلر ژوبرت علاوه بر علوم تربیتی و ادبیات در حوزه علمیه نیز تحصیل کرد؛ ازاین‌روداستان‌های کلر درون‌مایه‌ای غنی و مطابق با ارزش‌های خانواده دارد. کتاب مسابقه کوفته‌پزی و هشت داستان دیگر، کتاب سرگرم‌کننده‌ای با داستان‌های تخیلی از کلر است که با زبانی شیرین و روان برای کودکان نوشته است.

او 58 کتاب کودک را منتشر کرده است که ماجراهای امیر و ننه گلاب، هزار بوسه پرپری و دو داستان دیگر، دعای موش کوچولو و ... از این آثار جذاب و پرطرفدار این نویسنده محبوب است.


معرفی آثار کلر ژوبرت

کلر ژوربرت با استفاده از حیوانات سخن‌گو و فانتزی در مجموعه کتاب‌های با... با... باشه و دو داستان دیگر و کتاب هزاران بوسه پرپری و دو داستان دیگر مهارت‌های شخصیتی و اجتماعی مانند رازداری، نه گفتن، نظم و ... را به کودکان آموزش می‌دهد. داستان‌های تخیلی کتاب مسابقه کوفته‌پزی و هشت داستان دیگر با استفاده از مفاهیم قرآنی نوشته شده‌اند. داستان‌هایی که در این کتاب می‌خوانید به نام‌های تازه چخ خبر، ماجرای سیب قرمز، کیک امانتی، کوفته‌پزی، شلوپی، که اینطور، راز پاپاپا و آش آشتی‌کنان است.

ماجرای دخترک و بچه موش‌ها در کتاب کفش‌بازی به تقویت قوه تخیل کودکان کمک می‌کند و شکرگذاری از خداوند به خاطر نعمت‌هایش را می‌توانید با خواندن کتاب سه فندق گمشده برای فرزندان‌تان، به آن‌ها آموزش دهید.

موش کور می‌خواهد بداند با وجود چشمان ضعیفش چطور می‌تواند خدا را ببیند؟ این ماجرای کتاب سوال موموکی است. در این داستان انجام یک کار بزرگ آرزوی زنبورک است که با آمدن فرشته‌ای برآورده می‌شود. نویسنده به آموزش حجاب در کتاب لینالونا با داستان‌سرایی ماجرای دوستی یک دختر و آدم کوچولویی لینالونا به زیبایی پرداخته است. گل‌پرک ماجرای کمک‌کردن خرگوش به سنجاقک است که از زبان خرگوش گفته می‌شود. ماجرای واقعه عاشورا و شهادت امام حسین در کتاب چرا؟ چرا؟ چرا؟ به زبانی ساده و جذاب برای کودکان تعریف شده است. این کتاب به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در دسترس است. برای مطالعه نسخه الکترونیک تمام آثار این نویسنده محبوب سری به سایت فیدیبو بزنید.