0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با هگل

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با هگل

مجموعه آشنایی با فیلسوفان
نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با هگل

کتاب آشنایی با هگل نوشته‎ی پل استراترن یک راهنمای آشنا و جذاب به زندگی و ارزش‌های فیلسوف بزرگ آلمانی، جورج ویلهلم فریدریش هگل است. این کتاب بازنگری جامع به اندیشه‌ها و تأثیرات هگل بر فلسفه ارائه می‌دهد. استراترن در این کتاب به بررسی ایده‌ها و نظریات هگل درباره‎ی موضوعاتی چون تاریخ، ادراک، فلسفه‎ی دینی، عقاید سیاسی و اجتماعی، فرهنگ و زبان پرداخته است. او از طریق روایت زندگی هگل و آثارش، به خواننده فرصت می‌دهد تا با عمق و پیچیدگی‌های فلسفه او آشنا شود.

برای خواندن کتاب‌های زندگی‎نامه و سفرنامه و تاریخ فلسفه غرب به فیدیبو سر بزنید.

آشنایی با پل استراترن نویسنده کتاب

پل استراترن نویسنده و پژوهشگر بریتانیایی است که در زمینه‌های تاریخ، فلسفه، علم و فناوری آثاری نوشته است. او در سال ۱۹۴۰ در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی در دانشگاه کمبریج تحصیل کرد.

استراترن در سال ۱۹۷۳ به عنوان استاد فلسفه در دانشگاه کینگستون مشغول به کار شد و تا سال ۱۹۹۹ در این دانشگاه تدریس کرد. او پس از بازنشستگی از دانشگاه به نویسندگی تمام‌وقت پرداخت.

استراترن بیش از ۴۰ کتاب نوشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به «آشنایی با نیچه»، «آشنایی با فیثاغورث»، «آشنایی با ماکیاوللی»، «آشنایی با لاک»، «آشنایی با کانت»، «آشنایی با گالیله»، «آشنایی با انیشتین»، «آشنایی با کافکا» و «آشنایی با هاوکینگ» اشاره کرد.

استراترن در آثار خود از نثری ساده و روان استفاده می‌کند. او تلاش می‌کند تا مفاهیم پیچیده را به‌گونه‌ای توضیح دهد که برای خوانندگان قابل فهم باشد.

چرا باید کتاب آشنایی با هگل را بخوانیم

دلیل اصلی برای مطالعه این کتاب، فهم عمیق‌تر از نظریات و اندیشه‌های هگل است. او به عنوان یکی از بنیان‌گذاران مدرنیته و یکی از مهم‌ترین فیلسوفان تاریخ، اثرات گسترده‌ای بر افکار و نظریه‌های بعدی داشته است. این کتاب می‌تواند یک راهنمای مفید و شفاف برای درک بهتر مفاهیم پیچیده‎ی فلسفی هگل باشد. با استفاده از روایتی داستانی نویسنده، زندگی و آثار هگل را به شیوه‌ای قابل درک و شگفت‌انگیز معرفی می‌کند. این روش کمک می‌کند مفاهیم فلسفی پیچیده‎ی هگل را برای خواننده فهمیدنی‌تر کند. بنابراین، اگر به دنبال یک راهنمای جامع و ساده برای درک اندیشه‌ها و نظریات هگل هستید که به شما کمک کند تا به عمق فلسفه‎ی او نفوذ کنید و اثراتش را در فلسفه مدرن بشناسید، کتاب آشنایی با هگل اثر پل استراترن گزینه‌ی بسیار مناسبی برای مطالعه است.

در بخشی از کتاب آشنایی با هگل می‌خوانیم

«هگل در حالی که بزرگ می‌شد و به دوران بزرگسالی قدم می‌گذاشت، همه جور نوشته‌ای می‌خواند؛ آثار ادبی، روزنامه‌ها و رساله‌هایی که به دستش می‌رسید و کم و بیش به هر دری مربوط می‌شدند. با این حال او حتی از همان سال‌های نخستین زندگی، به نگرش سیستماتیک و دقیق اعتقاد داشت و با دقت بسیار قطعات برگزیده‌ای از هر نوشته‌ای را که می‌خواند، در دفتر یادداشت‌های روزانه‌اش، رونویسی می‌کرد. این تربیتِ دقیق به شیوه ملانقطی (یا به قول خودش «کارخانه قطعات برگزیده» او) نقل قول‌هایی درباره موضوعاتی از هر سنخ را شامل می‌شد: از قیافه‌شناسی گرفته تا فلسفه، از قطب‌نشین‌ها گرفته تا خودبیمارپنداری. مسائل شخصی و خصوصی، تنها زمانی به این یادداشت‌های روزانه راه پیدا می‌کرد که روشنگر و بیانگر یک اصل آرمانی و مطلق می‌بود. هگل در روزهایی که چیز چندان مهم و دندان‎گیری برای ثبت در دفتر یادداشت‌های روزانه‌اش پیدا نمی‌کرد، این موضوع را به قدر کافی حائز اهمیت می‌دانست که بنویسد چرا چنین وضع اسف‌باری روی داده است. خوانندگان مشتاق و اهل تحقیقِ این دکانِ خنزر پنزر فروشی فکری، ممکن است در این یادداشت‌ها، درست در کنار گزارشی از یک حریق محلی، با نقدی بر کنسرتی که هگل در آن شرکت کرده بود مواجه شوند و در ادامه با توصیف و تحلیلی در باب هوای سرد، رساله‌ای مختصر درباره موعظه «عشق به‌پول، سرچشمه تمام بدی‌هاست» و فهرستی از مطالب با ارزشی که او در واژه‌نامه لاتینی که به تازگی هدیه گرفته بود، تشخیص داده بود. یکی از خوانندگان اهل تحقیق می‌نویسد: او (هگل) خطابه‌ای به زبان لاتین تصنیف می‌کند، در رد دیکته‎کردن موضوعی به زبان آلمانی برای برگرداندن به خط لاتین استدلال می‌آورد، برنامه درسی‌اش را در حاشیه یادداشت می‌کند، می‌گوید که او و دوستانش در سیمای دختران زیبا چشم‌چرانی کردند، درباره ویرژیل و دموستنس چیزهایی یادداشت می‌کند، مشتاق و کنجکاوِ ساعتی که آهنگ می‌زند و یک اطلس ستارگان است و یکشنبه مثلثات کار می‌کند.»


پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب آشنایی با هگل

اگر از خواندن کتاب آشنایی با هگل لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید:

  1. نوری که همراهمان است اثر میشل اوباما
  2. فرار از مدرسه نوشته عبدالحسین زرین کوب
  3. سفرنامه یوهان اشترویس نوشته یوهان اشترویس


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
370.۰۰ بایت
تعداد صفحات
80 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۴۰:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجممسعود علیا
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Hegel in 90 minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۱۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۷۰.۰۰ بایت
۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
22,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با فیلسوفان
شامل 25 عنوان کتاب
آشنایی با هگل
آشنایی با هگل
مجموعه آشنایی با فیلسوفان
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
22,000
تومان