0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
استونر

معرفی، خرید و دانلود کتاب استونر

نویسنده:
جان ویلیامز
درباره استونر



کتاب استونر، نوشته‌ی جان ادوارد ویلیامز، داستان زندگی یک استاد دانشگاه آمریکایی به نام ویلیام استونر است. استونر در خانواده‌ای فقیر و کشاورز در ایالت میزوری به دنیا می‌آید و در نوزده سالگی به دانشگاه فرستاده می‌شود تا در رشته‌ی کشاورزی تحصیل کند. با این حال، او خیلی زود متوجه می‌شود که علاقه‌ی واقعی‌اش ادبیات است. استونر پس از اخذ مدرک دکترا در رشته‌ی ادبیات انگلیسی، در همان دانشگاه محل تحصیلش به تدریس مشغول می‌شود.

داستان کتاب استونر از سال ۱۹۱۳ آغاز می‌شود و تا سال ۱۹۵۶ ادامه دارد. در این مدت، استونر شاهد بسیاری از تحولات اجتماعی و سیاسی در آمریکا است. او در طول این سال‌ها با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو می‌شود، اما در نهایت به یک استاد دانشگاه موفق تبدیل می‌شود.

شخصیت اصلی کتاب استونر، شخصیتی است که به سادگی و معمولی بودن شهرت دارد. او مردی آرام و فروتن است که تنها علاقه‌ی واقعی‌اش ادبیات است. استونر در طول زندگی‌اش، هیچ‌گاه به دنبال شهرت و ثروت نبوده است. او تنها به دنبال آن بوده که بتواند به علاقه‌ی خود بپردازد و زندگی آرام و ساده‌ای داشته باشد.

کتاب استونر، رمانی است که به موضوعاتی مانند عشق، زندگی، امید و تنهایی می‌پردازد. این کتاب به‌عنوان یکی از آثار کلاسیک ادبیات آمریکا شناخته می‌شود.

برای خواندن کتاب‌های داستان و رمان خارجی به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با جان ادوارد ویلیامز نویسنده کتاب

جان ادوارد ویلیامز، نویسنده و ویراستار آمریکایی بود که بیشتر به خاطر رمان‌های استونر و آگوستوس شناخته می‌شد. او همچنین برنده جایزه ملی کتاب است.

ویلیامز در ۲۹ اوت ۱۹۲۲ در کلارکسویل، تگزاس به دنیا آمد. او در دانشگاه دنور در رشته‌ی هنر تحصیل کرد و در سال ۱۹۴۹ مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد. ویلیامز سپس به نیروی هوایی آمریکا پیوست و دو سال و نیم در هند و برمه خدمت کرد.

پس از پایان خدمت در ارتش، ویلیامز به کار نوشتن روی آورد. او در سال ۱۹۵۱ اولین رمان خود، هیچ‌چیز جز شب را منتشر کرد. این رمان با استقبال منتقدان روبرو شد و به‌عنوان یکی از بهترین رمان‌های اول قرن بیستم آمریکا شناخته می‌شود.

رمان استونر، دومین رمان ویلیامز، در سال ۱۹۶۵ منتشر شد. این رمان با موفقیت بسیار زیادی روبرو شد و به‌عنوان یکی از آثار کلاسیک ادبیات آمریکا شناخته می‌شود. رمان استونر داستان زندگی یک استاد دانشگاه آمریکایی به نام ویلیام استونر است.

ویلیامز در طول زندگی خود جوایز و افتخارات زیادی کسب کرد. او در سال ۱۹۶۵ برای رمان استونر برنده جایزه ملی کتاب شد. او همچنین برنده جوایز متعدد دیگری از جمله جایزه پولیتزر، جایزه ملی کتاب منتقدان و جایزه ملی کتاب هنری شد.

ویلیامز در ۳ مارس ۱۹۹۴ در فایت‌ویل، آرکانزاس درگذشت. او در زمان مرگ ۶۱ سال داشت.


چرا باید کتاب استونر را بخوانیم؟

این کتاب را باید خواند زیرا:

-       شخصیت‌پردازی قوی کتاب، این اثر را از یک رمان ساده، به یک شاهکار ادبی تبدیل کرده‌است.

-       پرداختن به موضوعات عمیق انسانی یکی از مهمترین تم‌هایی است که در این کتاب به زیبایی توسط نویسنده بازتاب داده شده‌است.

این کتاب بازتابی از تحولات اجتماعی و سیاسی آمریکا در قرن بیستم است.

کتاب استونر، رمانی است که برای مخاطبان مختلف، از جمله علاقه‌مندان به ادبیات، تاریخ و جامعه‌شناسی، ممکن است جالب باشد. این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا به زندگی و دغدغه‌های یک انسان معمولی در قرن بیستم آمریکا پی ببرد.


در بخشی از کتاب استونر می‌خوانیم

ویلیام استونر متوجه شد چند لحظه نفس را در سینه‌اش نگه داشته است. به‌آرامی نفسش را بیرون داد؛ دقیقاً آگاه بود که لباسش موقع بازدم روی بدنش حرکت می‌کند. نگاهش را از اسلون برداشت و به کلاس نگاه کرد. نور از پنجره‌ها کج می‌تابید و بر چهره‌ی دانشجویانِ دیگر می‌افتاد، طوری که گویی نور از درونشان بیرون می‌تابید و به تاریکی می‌رسید. دانشجویی چشم به هم زد، و سایه‌ی نازکی بر گونه‌ای افتاد که نور آفتاب بر کرک‌هایش افتاده بود. استونر متوجه شد انگشتانش که لبه‌های میز را محکم گرفته بودند از هم گشوده می‌شوند. دستانش را برگرداند و به آنها نگاه کرد و حیرت کرد از رنگِ تندِ آفتاب‌سوخته‌ی آنها، و از این‌که ناخن‌ها با چه ظرافتی خوب در انگشت‌های پهن جا گرفته‌. به نظرش می‌رسید می‌تواند حرکت ناپیدای خون را در سیاهرگ‌ها و سرخرگ‌های مویین‌اش احساس کند، که با ظرافت از نوک انگشتان در تمام بدنش جریان داشت.

پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب استونر

اگر از خواندن کتاب استونر لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب عقاید یک دلقک از هاینریش بل

۲- کتاب صد سال تنهایی از گابریل گارسیا مارکز

۳- کتاب وقتی نیچه گریست از اروین یالوم

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
296 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۲:۰۰
نویسندهجان ویلیامز
مترجمسعید مقدم
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Stoner
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۳۰
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۹ کیلوبایت
۲۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
67,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
استونر
استونر
جان ویلیامز
نشر مرکز
5
(1)
67,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر