0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شب های طاعون

معرفی، خرید و دانلود کتاب شب های طاعون

درباره شب های طاعون

کتاب شب‌های طاعون

ارهان پاموک یکی از نویسندگان مشهور و سرشناس ترکیه است. او با نوشتن کتاب شب‌های طاعون به موفقیت بزرگی دست یافت و بسیار دیده شد. این رمان هم از نظر تاریخی ارزش بالایی دارد و هم داستانی جذاب و اثرگذار را روایت می‌کند. شب‌های طاعون ماجرای حکومت عثمانی را در سال‌های قبل از جنگ جهانی اول روایت می‌کند؛ ایامی که طاعون در عثمانی همه‌گیر شده بود و انسان‌های بسیاری بر اثر ابتلا به طاعون کشته شدند. نکته جالب درباره شب‌های طاعون این بود که انتشارش همزمان شده بود با پاندمی کرونا و خواننده این رمان وقتی حس و حال مردمان چندین دهه پیش را می‌خواند و با فضای کرونا زده دوران خودش مقایسه می‌کرد، بیشتر از آن لذت می‌برد. شب‌های طاعون توسط عین الله غریب ترجمه شده و نشر چشمه آن را منتشر کرده است.


درباره نویسنده

ارهان پاموک در سال 1952 در ترکیه به دنیا آمد و پس از دهه‌ها نوشتن، در سال 2006 موفق شد نوبل ادبیات را دریافت کند. پاموک در خانواده‌ای ثروتمند متولد شد و زندگی کرد و در دانشگاه، رشته معماری را انتخاب کرد. هرچند که رشت معماری را نیمه کاره رها کرد و سپس در دانشگاه استانبول، خبرنگاری خواند. او در سال 1982 اولین رمان خود را با نام جودت بیک و پسران نوشت که موفق به دریافت جایزه اورهان کمال شد. مشهورترین رمان ارهان پاموک «نام من سرخ» بود که آن را در سال 1998 نوشت و تعداد بسیار زیادی جایزه را به خاطر همین کتاب دریافت کرد. او نهایتا برای نوشتن این رمان، جایزه نوبل ادبیات را نیز دریافت کرد.

از جمله آثاری که از پاموک به فارسی ترجمه شده‌اند، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

کتاب مو قرمز

کتاب شوری در سر

کتاب نام من سرخ



چرا باید کتاب شب‌های طاعون را مطالعه کرد؟

کتاب شب‌های طاعون شما را به روزهای قبل از جنگ جهانی اول می‌برد که حکومت عثمانی هنوز برپا بود. اگر جزو علاقه مندان رمان‌های تاریخی هستید، این رمان شما را ناامید نخواهد کرد؛ چرا که فضای عثمانی را در سال 1901 به خوبی به تصویر کشیده است. با خواندن این رمان با شخصیت‌های تاریخی آن روزگار همراه می‌شوید. اورهان پاموک فضای وحشت زده آن روزگار را به نحو اثرگذاری به مخاطب منتقل می‌‌کند و از آنجایی که همه ما وحشت ناشی از کرونا را تجربه کرده‌ایم، از مطالعه شب‌های طاعون حسابی متاثر خواهیم شد.

قلم پاموک تاثیری جادویی دارد و اکثریت مخاطبان را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین، دومین دلیلی که می‌توان برای مطالعه شب‌های طاعون برشمرد، همین مورد است. اگر تاکنون از پاموک کتابی را نخوانده‌اید، به هیچ عنوان این اثر را از دست ندهید. اگر هم با دنیای پاموک آشنایی دارید که مطمئنا خودتان به خوبی از جذابیت کارهای او آگاه هستید.



بخشی از کتاب شب‌های طاعون

سال 1901 هر کشتی بخاری که استانبول را ترک می‌کرد، در حالی که دود سیاه زغال از دودکشش زبانه می‌کشید، چهار روز تمام در مسیر جنوب پیش می‌رفت و پس از پشت سر نهادن جزیره‌ی رودوس نیم روز دیگر در مسیر اسکندریه در آب‌های مواج و متلاطم دریا پیش می‌راند، مسافرانش می‌توانستند برج و باروی ظریف قلعه‌ی سترگ شهر آرکاز جزیره مینگر را از نزدیک ببینند. جزیره درست در میانه‌ی مسیر استانبول-اسکندریه بود و از این راه پرهیب اسرارانگیز قلعه مرکزی آن را هر مسافری از دور یا نزدیک در حیرت تمام تماشا می‌کرد.



پیشنهادهایی برای علاقه مندان کتاب شب‌های طاعون

چنانچه از کتاب شب‌های طاعون لذت برده‌اید، این آثار را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کتاب دنیای سوفی

با خواندن دنیای سوفی هم از داستان جذاب کتاب لذت می‌برید و هم اینکه، به خوبی با تاریخ فلسفه آشنا می‌شوید.

کتاب وقتی نیچه گریست

داستان کتاب وقتی نیچه گریست در دورانی می‌گذرد که نیچه زندگی می‌کرد و با مطالعه این کتاب، با آرای نیچه و البته، با روانکاوی اگزیستانسیالیسم آشنا می‌شوید.

کتاب همه جا پای پول در میان است

جورج اورول نویسنده‌ای سیاسی است که با نوشتن رمان‌های سیاسی سعی می‌کند افکار خود را به دیگران ارائه کند. او در این کتاب هم فضایی تاریخی و سیاسی را به مخاطب عرضه کرده است.



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۸۵ مگابایت
تعداد صفحات
946 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۳۱:۳۲:۰۰
نویسندهارهان پاموک
نویسنده دومرهان پاموک
مترجم عین له غریب
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Veba Geceleri
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
480,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۸۵ مگابایت
۹۴۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

از خواندنش لذت خواهید برد

5
(2)
224,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شب های طاعون
شب های طاعون
ارهان پاموک
نشر چشمه
5
(2)
224,000
تومان