0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نه مثل هر روز
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب نه مثل هر روز

ناشر:
کتاب چ
درباره نه مثل هر روز

یکی از عادت‌هایی که بهتر است از سن خیلی کم در بچه‌ها ایجاد شود کتابخوانی است. کتاب نه مثل هر روز کتابی است که می‌تواند این مسیر را برای شما هموار کند. فرهاد حسن زاده، نویسنده‌ی مشهور کتاب‌های کودک این کتاب را نوشته است و این کتاب در دسته‌بندی کتاب‌هایی برای فکرکردن منتشر شده است. همچنین هاله قربانی تصویرگری این کتاب را برعهده داشته است، تصویرگری‌ای که این کتاب را برنده‌ی دیپلم افتخار کتاب‌های تصویری مسکو در سال ۲۰۲۲ کرده است. این کتاب جالب و دوست‌داشتنی درباره‌ی پسر کوچک و بامزه‌ای است که هر روز صبح همراه مادرش به مهدکودک می‌رود. او درباره‌ی این حرف می‌زند که چطور به مهدکودک می‌روند و درباره‌ی خیابان‌ها و مسیرهایی که پشت سر می‌گذارند می‌گویند. این کتاب از زبان کودک نوشته شده است و به‌این‌ترتیب رابطه‌ی بسیار خوبی با کودکان برقرار می‌کند. این کتاب را نشر کتاب چ منتشر کرده است. اگر اهل خواندن کتاب الکترونیک هستید این کتاب در دسته‌بندی کتاب کودک فیدیبو در دسترس است و می‌توانید آن را روی انواع دستگاه‌های الکترونیکی اندرویدی، آی‌اواس و حتی ویندوزی بخوانید. ‎‎‌

فرهاد حسن‌زاده کیست؟

فرهاد حسن‌زاده نویسنده‌ی مشهور ایرانی است که در سال ۱۳۴۱ در شهر آبادان به دنیا آمده است. او نویسنده و شاعر کتاب‌های کودک است و برنده‌ی جایزه کتاب هانس کریستین اندرسن هم شده است. او در آبادان بزرگ شد؛ اما زمانی که جنگ تحمیلی ایران و عراق در سال ۵۸ شروع شد او هم مانند بسیاری از مردم شهر مجبور شد آن را ترک کند و به شیراز برود. او کارهای زیادی در زندگی‌اش انجام داد تا اینکه اولین کتابش به نام زنبور و روباه در سال ۱۳۷۰ منتشر شد. او بعدها زندگی در تهران را انتخاب کرد. حسن‌زاده کارگاه‌های داستان‌نویسی برای نوجوانان برگزار می‌کند و یک نشریه مجازی ماهانه به نام کودکان ماه هم دارد که در آن داستان‌های شاگردان نوجوانش را منتشر می‌کند. نوشته‌های او بسیار متنوع‌اند و او بیش از صد جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است که بسیاری از آن‌ها به موضوعاتی مانند جنگ، مهارت و موضوعاتی که به‌عنوان تابوهای اجتماعی شناخته می‌شوند اختصاص دارد. او چندین و چند جایزه برای تلاشش در نویسندگی برای کودک برده است. نشان نقره‌ای جشنواره لاک‌پشت پرنده، بهترین کتاب از طرف شورای کتاب کودک و چیزهایی مانند جوایز او بوده‌اند. او همچنین نامزد دریافت جایزه یادبود آسترید لیندگرن هم شده است. چندین کتاب از این نویسنده در فیدیبو موجود است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

·      مهمان مهتاب

·      قصه‌ی درختی که خوابش می‌آمد

·      آهنگی برای چهارشنبه‌ها

چرا باید کتاب نه مثل هر روز را خواند؟

نه مثل هر روز یک داستان خوب برای بچه‌هاست. داستانی که آن‌ها را به فکرکردن وادار می‌کند و اجازه می‌دهد درباره‌ی اینکه روز خود را چگونه می‌گذرانند حرف بزنند. نویسنده‌ی کتاب ماجرایی را بیان کرده است که ممکن است داستان روز بسیاری از بچه‌ها باشد برای همین ارتباط برقرارکردن با آن بسیار خوشایند است و باعث می‌شود کودکان آن را دوست داشته باشند. این کتاب می‌تواند به بچه‌ها کمک کند احساسشان را درباره‌ی روزشان بهتر بیان کنند.

در بخشی از کتاب نه مثل هر روز می‌خوانیم

هر روز صبح مامان مرا صدا می‌کند: شهاب جان! بیدار شو... امروز یک روز تازه است.

هر روز ساعت هشت من و مامان به مهدکودک می‌رویم. هر روز جلو در با بابا خداحافظی می‌کنیم. او از آن طرف می‌رود و ما از این طرف. از خانه تا سر کوچه هشتاد و پنج قدم است. من بلدم تا صد بشمارم. هر روز آدم‌هایی را می‌بینیم که توی ایستگاه منتظر اتوبوس هستند، ولی ما با اتوبوس نمی‌رویم. هر روز به میدانی می‌رسیم که نه حوض دارد، نه فواره، مامان می‌گوید: یک زمانی اینجا میدان بزرگی بوده است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب نه مثل هر روز

نه مثل هر روز، یک داستان خوب برای کودکان گروه سنی الف و ب است. اگر این کتاب برای کودک شما لذت‌بخش بوده است می‌توانید به سراغ کتاب‌های دیگری که در اینجا معرفی می‌کنیم بروید:

·      خواب‌های زیبای من اثر کورش طارمی انتشارات راشین

·      خاطرات یک بی‌عرضه ۱ اثر جف کینی انتشارات ایران بان

·      ماهی سیاه کوچولو اثر صمد بهرنگی انتشارات جامه‌دران

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
11.۰۳ مگابایت
تعداد صفحات
48 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۳۶:۰۰
نویسنده فرهاد حسن زاده
ناشرکتاب چ
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۲/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۱.۰۳ مگابایت
۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

😍

4.5
(2)
55,000
٪50
27,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نه مثل هر روز
٪50
نه مثل هر روز
فرهاد حسن زاده
کتاب چ
4.5
(2)
55,000
٪50
27,500
تومان