0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آخرین کوچ

معرفی، خرید و دانلود کتاب آخرین کوچ

ناشر:
نشر نون
درباره آخرین کوچ


شارلوت مک کاناگی در رمان آخرین کوچ داستان زندگی یک زن ماجراجو را روایت می‌کند که قصد کرده به گرینلند برود و در آنجا تحقیقات علمی خودش را انجام بدهد. او در این کتاب سعی کرده موقعیت‌هایی را توصیف کند که خواننده با تصور آن‌ها در ذهنش، احساس کند در آن موقعیت‌ها سر می‌کند. اسم شخصیت اصلی کتاب آخرین کوچ «فرانی» است. فرانی یک دوست‌دار محیط زیست است که از آسیب‌های وارد شده به محیط زیست بسیار ناراحت است و به همین خاطر، تصمیم گرفته در گرینلند درباره درناها تحقیق کند. در سفر ماجراجویانه فرانی اتفاقاتی ناگهانی برای او رخ می‌دهند و این مساله به حدی پررنگ است که نمی‌توان پایان بخش‌های مختلف رمان را به درستی حدس زد. این کتاب که در دسته رمان و درام خارجی قرار می‌گیرد را الهه مرادی و میلاد بابانژاد ترجمه کرده‌اند و توسط نشر نون منتشر شده است.



درباره نویسنده

شارلوت مک کاناگی از نویسندگان نسل جدید آمریکاست که رمان‌هایش باب ذائقه کسانی است که عاشق ماجراجویی، طبیعت و زندگی هستند. او به قدری در نوشتن ممارست به خرج داده که توانسته با کتاب‌هایش جوایز زیاد را برنده شود. او در سال 2020 برنده جوایزی مانند پرفروش‌ترین کتاب داستانی 2020، بهترین کتاب مجله تایم و جوایز بین‌المللی دیگر را برد و آثارش تاکنون به بیش از 20 زبان ترجمه شده‌اند. ویژگی جذاب شارلوت مک کاناگی این است که در رشته فیلمنامه نویسی و هنرهای نمایشی تحصیل کرده و اساسا کارهایش رنگ و بوی سینمایی دارند. به همین خاطر است که وقتی رمان‌های مک کاناگی را مطالعه می‌کنید، این احساس را دارید که مشغول تماشای یک فیلم ماجراجویانه هستید.



چرا باید کتاب آخرین کوچ را مطالعه کرد؟

کتاب آخرین کوچ با قلمی منحصر به فرد نوشته شده که شما به قطب جنوب می‌برد تا در طبیعت گشت و گذار کنید و با شخصیت اصلی داستان یعنی فرانی همراه شوید. آخرین کوچ از آن دسته آثاری است که شما را کاملا درگیر خودش می‌کند و پس از مدتی متوجه می‌شوید که نسبت به این داستان اعتیاد پیدا کرده‌اید و نمی‌توانید کنارش بگذارید. نگارش مک کاناگی طیف وسیعی از مخاطبان را سر وجد می‌آورد و کاری می‌کند که خودتان را در موقعیت‌های هیجان انگیز داستانش تصور کنید. اگر به داستان‌های مهیج و ماجراجویانه علاقه دارید این داستان را از دست ندهید.



بخشی از کتاب آخرین کوچ

حیوانات دارند می‌میرند. به زودی ما در این دنیا تنها خواهیم ماند.

زمانی همسرم دسته‌ای مرغ طوفان را در سواحل سنگی و بکر اقیانوس اطلاس پیدا کرد. همان شب مرا با خودش به آنجا برد، آن زمان نمی‌دانستم که این پرندگان آخرین بازماندگان نسل‌شان هستند، فقط می‌دانستم که در غارهای تاریک‌شان آزادند و شجاعانه روی آبی شیرجه می‌زنند که با نور ماه مهتابی شده‌. مدتی را همراه‌شان ماندیم و برای همان چند ساعتی که در تاریکی کنارشان بودیم توانستیم وانمود کنیم که ما هم به اندازه آن‌ها آزاد و رهاییم.

یک بار، همان وقتی که حیوانات داشتند جدی جدی نابود می‌شدند و دیگر پای هشدار درباره آینده‌ای تاریک در میان نبود و واقعا در میانه انقراض بزرگی قرار داشتیم که می‌شد با گوشت و پوست و استخوان حسش کرد، تصمیم گرفتم پرنده‌ای را بر فراز اقیانوسی دنبال کنم. شاید امیدوار بودم که این پرنده مرا به جایی ببرد که باقی‌شان رفته بودند، تمام گونه‌های‌شان، تمام موجودات و مخلوقاتی که فکر می‌کردیم نابودشان کرده‌ایم.



پیشنهادهایی برای علاقه مندان کتاب آخرین کوچ

کسانی که از کتاب آخرین کوچ لذت برده‌اند می‌توانند این کتاب‌ها را هم بخوانند:

کتاب کافکا در کرانه | هاروکی موراکامی

رمان کافکا در کرانه نوشته هاروکی موراکامی، یکی از رمان‌های مورد علاقه ایرانیان است که داستانی جذاب را درباره پسری به نام کافکا روایت می‌کند.

کتاب ناتور دشت | جی دی سالینجر

ناتور دشت بی شک یکی از بهترین داستان‌هایی است که روایت جذابش به دل مخاطب می‌نشیند و کاری می‌کند که احساس فوق‌العاده‌ای را در خود احساس می‌کند.

کتاب مادرم دو بار مرد | الیف شافاک

رمان مادرم دوبار مرد، نوشته الیف شافاک، درباره قتل‌های ناموسی است که در اثر آن، مردهایی که زنان را مانند کالا می‌بینند دست به کشتن آن‌ها می‌زنند. 


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۷ مگابایت
تعداد صفحات
344 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۸:۰۰
نویسنده شارلوت مک کاناگی
مترجمالهه مرادی
مترجم دوممیلاد بابانژاد
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
migrations 2,020
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۷ مگابایت
۳۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
28 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
14 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

اوایل کتاب یه مقدار خسته کننده بود ، چندباری خواستم رها کنم و ادامه ش ندم اما رفته رفته بهتر شد موضع کتاب خیلی جدید بود و هیچ گاه داستانی مشابه این نخونده بودم در عین حال غم انگیز هم بود در کل اگرچه یه جاهایی از کتاب مقداری خسته کننده بود اما روی هم رفته کتاب خوبی بود

4

داستان خوبی بود ولی کمی کش دار و بدیش این بود که جز صفحه آخر، هیچ اتفاق خوبی در داستان رخ نمی داد... همش غصه و حسرت و دلگیری!

5

عالی بود بی نهایت دوسش داشتم یه عاشقانه خیلی لطیف و یه دختر که آخر کتاب بالاخره فهمید چطوری باید زنده موند و زندگی کرد

5

یک داستان قدرتمند پر از دیوانگی ، چیزی که بشر برای نجات خود و زمین سخت بدان محتاج ست

3

قشنگ ولی تلخ... واقعیت تلخ هم هست خب ولی باید بتونی تحمل کنی خوندنش رو....

3.7
(7)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آخرین کوچ
آخرین کوچ
شارلوت مک کاناگی
نشر نون
3.7
(7)
59,000
تومان