0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مامور سونیا
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مامور سونیا

جسورترین جاسوس زمان جنگ در مسکو
ناشر:
نشر نون
درباره مامور سونیا

کتاب مامور سونیا، داستانی تاریخی و جاسوسی است که روایتی درخشان و نفس‌گیر از زندگی یک مامور امنیتی باهوش و مرموز در قرن بیستم به تصویر می‌کشد. این کتاب شرح زندگی اورسولا کوژینسکی را می‌دهد که در خانواده‌ای یهودی از طبقه متوسط در آلمان به دنیا آمده و در نوجوانی به کمونیستی پرشور تبدیل شده است. اورسولا که با اسم رمز سونیا شناخته می‌شد، رهبری شبکه‌ای از جاسوس‌های کمونیست را در زمینه تحقیقات اساسی درباره سلاح‌های اتمی انگلیس انجام داده بود.

 این داستان زندگی یک خانم خونه‌دار قابل‌احترام و دوست‌داشتنی را روایت می‌کند که در واقع یکی از مهم‌ترین و برترین جاسوس‌های شوروی بوده است. سونیا توانسته بود با هویت‌های مختلفی چون یک عاشق، مادر، سرباز و جاسوس عمل کند. موضوع کتاب متنی در حوزه تاریخ و جاسوسی قرار دارد. این کتاب از نظر افتخارات و جوایز به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتب نیویورک تایمز، نامزد جایزه سایت Goodreads در بخش تاریخ و بیوگرافی (2020) و یکی از بهترین کتب سال به انتخاب نشریات مختلف شناخته شده است.

آشنایی با بن مک اینتایر (Ben Macintyre)

نویسنده کتاب، بن مک اینتایر (Ben Macintyre) متولد 25 دسامبر 1963 در اکسفورد، انگلستان، نویسنده، منتقد و ستون‌نویس روزنامه The Times است. او نویسنده کتب متعددی چون The Spy and the Traitor, A Spy Among Friends, Double Cross, Operation Mincemeat, Agent  Zigzag, و Rogue Heroes است و همچنین مستند‌هایی برای BBC نوشته و ارائه داده است​. این کتاب در حال حاضر در دسته کتب علوم سیاسی فیدیبو قرار دارد.

چرا باید کتاب مامور سونیا را بخوانیم

1. آشنایی با تاریخ: این کتاب به شما این امکان را می‌دهد که با دوران جنگ جهانی دوم و فعالیت‌های جاسوسی در آن زمان، به خصوص در مسکو، آشنا شوید. اطلاعات تاریخی و جاسوسی که در این کتاب ارائه شده‌اند، می‌توانند دانش و درک شما از این دوران مهم تاریخی را افزایش دهند.

2. داستان واقعی و جذاب: داستان اصلی کتاب، که بر مبنای زندگی واقعی اورسولا کوژینسکی (مامور سونیا) است، پر از هیجان، تنش و عملیات جاسوسی است که خواننده را تا آخرین صفحه کتاب مشغول می‌کند.

3. شخصیت‌های چند بعدی و جذاب: شخصیت اصلی کتاب، یعنی مامور سونیا، یک زن جوان، مادر و جاسوس است که با ویژگی‌ها و مهارت‌های خاص خود توانسته در دنیای مردانه و خطرناک جاسوسی جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

4. نوشتار جذاب و روان: بن مک اینتایر با نوشتاری جذاب، روان و دقیق، توانسته داستانی جذاب و هیجان‌انگیز ارائه دهد که خواننده را به دنیای کتاب کشانده و با احساسات و چالش‌های شخصیت‌ها آشنا می‌کند.

در بخشی از کتاب مامور سونیا می‌خوانیم

در سال 1948 اورسولا برای ورود به برلین درخواست ویزای موقت داد، اما به او گفته شد که ویزاها همچنان فقط برای توریست‌ها با مشاغل رسمی قابل‌دسترس هستند. یورگن پیشنهاد جایگزینی به اورسولا داد: یورگن قرار بود اوایل سال بعد برای کاری به چکسلواکی سفر کند و پیشنهاد داد که آن‌ها می‌توانند در عوض آن جا یکدیگر را ببینند. اورسولا که دیگر یتیم شده بود به‌شدت به دیدن برادرش نیاز داشت و دلش می‌خواست برایش درددل کند و از مشکلاتش به او بگوید و «راه چاره» از او بگیرد.

اورسولا در 18 ژانویه 1949 به پراگ رفت. ام. آی. فایو به رئیس ام. آی. سیکس در شهر خبر رساند که اورسولا در راه است: «اورسولا برتون زمان جنگ جاسوسی فعال در سوئیس بود. اگه در چکسلواکی چیزی به نظر شما رسید من رو در جریان بذارین.» این یک تجدیددیدار دلسردکننده بود. یورگن به جلسات مهم خویش مشغول بود و می‌توانست فقط یک ساعت از وقت خود را برای خواهرش بگذارد.

یورگن دائم مشغول فعالیت و کار بود. «او اصلاً فرصتی برای ابراز احساسات نداشت.» یورگن اصرار داشت که اورسولا باید به برلین برگردد، اما اول از همه تأیید مسکو را به دست آورد. «موندن توی آلمان بدون توافق مرکز برات بسیار کار سختیه.» یورگن هرگز این عادت خود را که به خواهرانش امرونهی می‌کرد کنار نگذاشته بود. اورسولا، برخلاف قوانین جاسوسی، نامه‌ای به مدیر اداره اصلی اطلاعات نوشت و خاطرنشان کرد دو سالی هست خبری از مرکز ندارد و از جریان آن محل اختفای اطلاعات در نزدیکی راه‌آهن نزدیک گریت رول‌رایت گفت و از آن‌ها اجازه خواست که به آلمان برود.

پیشنهادهایی به دوست‌داران کتاب مامور سونیا

اگر از خواندن کتاب مامور سونیا لذت بردید پیشنهاد می‌کنیم به دسته بندی کتب علوم سیاسی فیدیبو سر بزنید و خواندن آثار محبوب زیر را از دست ندهید:

·      کتاب افشای واتیکان

·      کتاب معمای اشغال سفارت آمریکا

·      کتاب هنر جنگ

·      کتاب ایران جامعه کوتاه‌مدت



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۴۱ مگابایت
تعداد صفحات
416 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۵۲:۰۰
نویسنده بن مک اینتایر
مترجمفرنوش جزینی
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۹/۱۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۴۱ مگابایت
۴۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

چند ماهی منتظر این کتاب بودم چون دیدم موضوع جذابی داره، اما بعد از خوندن بیش از ۱۲۰ صفحه ی اون دیدم که خیلی خسته کنندست و حوصله سربره☹اینقدر حوصلمو سر برد که دیگه حوصله خوندن بقیش رو ندارم☹

4

کتابی مستندو شیوه نگارش ان هم پرکشش می باشد توصیه می شود

5

نمیدونم چیه ولی به نظر خوبه

4

لطفا در فیدیپلاس قرار بدین

3.6
(8)
59,000
٪50
29,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مامور سونیا
٪50
مامور سونیا
جسورترین جاسوس زمان جنگ در مسکو
نشر نون
3.6
(8)
59,000
٪50
29,500
تومان