0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کمال گرایی یا کامل گرایی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب کمال گرایی یا کامل گرایی

خوب بودن کافی نیست من باید عالی و بی نقص باشم
نویسنده:
علی شیعه علی
درباره کمال گرایی یا کامل گرایی

علی شمیسا در کتاب کمال‌گرایی یا کامل‌گرایی، تفاوت کمال‌گرایی و کامل‌گرایی را به‌صورت کلی و در جامعه ایران بررسی کرده است و از آفتِ دیدگاهی حرف می‌زند که فرد را به سمت کامل و بی‌نقص بودن سوق می‌دهد.

کمال‌گرایی یا کامل‌گرایی کتابی‌ست در حوزه روانشناسی که شما را با مشکل بزرگی به اسمِ کامل‌گرایی آشنا می‌کند. افرادی که تحت تاثیر آموزش‌های جامعه و تربیت خانواده با این فکر بزرگ شده‌اند که باید همیشه عالی و بی‌نقص باشند، به جای تمرکز روی متفاوت بودن، به سمت کامل بودن عصبی پیش می‌روند. این افراد به هرکجا که برسند، باز هم فکر می‌کنند کافی نیستند و خودشان را سرزنش می‌کنند. در نهایت هم بیماری وسواس فکری و رفتاری به سراغشان می‌آید که آن‌ها را از رها بودن، جدا می‌کند.

افراد کامل‌گرا زندگی را به کام خود و دیگران تلخ می‌کنند و آنقدر بکن و نکن برای خودشان و دیگران تعریف کرده‌اند که یک لحظه نمی‌توانند از زندگی لذت ببرند. کامل‌گرایی در نهایت فرد را به این سمت می‌برد که به جای جستجوی صلح و خوشبختی، همیشه به‌دنبال جنگ و مبارزه با دیگران است و دوست دارد همیشه، پیروز میدان باشد. نویسنده ریشه‌های کامل‌گرایی را در ادبیات، اشعار و داستان‌ها نیز بررسی کرده است و با این بررسی، به تیپی از افراد برخورده است که برای کامل بودن، حاضرند هرکاری بکنند.

این کتاب توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است و شما می‌توانید نسخه الکترونیکی آن را از وب‌سایت یا اپلیکیشن فیدیبو خریداری کنید.

درباره علی شمیسا، نویسنده کتاب

دکتر علی شمیسا یکی از نویسندگان و روانشناسان موفق ایرانی است که در سال ۱۳۴۶ متولد شد. او در زمینه روانشناسی، ازدواج و خودشناسی، کتاب‌هایی را نوشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به «آشتی با کودک درون»، «همسرگزینی امروزی»، «مردان مجنون، زنان لیلی» و «بازی‌های روانی در زندگی زناشویی» اشاره کرد. علی شمیسا از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ عضو هیئت رئیسه انجمن مشاوره‌ ایران بود. او تلاش دارد که دانش روانشناسی را متناسب با فرهنگ ایرانی ارائه کند و در این زمینه، به بستر جامعه، ادبیات و آموزش‌های رایج پرداخته است.

سه دلیل مهم برای مطالعه کتاب کمال‌گرایی یا کامل‌گرایی

کامل بودن هدفی است که هیچ‌وقت به‌دست نمی‌آید! پس چه چیزی باعث می‌شود بعضی از افراد دائم به‌دنبال بهتر و بی‌نقص شدن قدم بردارند؟! این سوالی است که علی شمیسا در این کتاب به آن پاسخ داده است. کتاب حاضر به شما کمک می‌کند تا آفت کامل بودن را دریابید و با یافتن دیدگاهی جدید، زندگی بهتری برای خود بسازید. از جمله مزایای مطالعه این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیدگاه بهتری نسبت به خودتان به‌دست می‌آورید و می‌توانید علت تمایل‌تان به کامل بودن را درک کنید
  • با استفاده از آموزش‌های کتاب می‌توانید راه‌های درمان وسواس‌های ذهنی و فکری خود را پیدا کنید و اگر لازم بود، به یک متخصص مراجعه کنید
  • علت کامل‌گرایی و وسواس بهتر بودن را با توجه به جامعه ایران و فرهنگ آن پیدا کنید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

تفاوت کمال‌گرایی و کامل‌گرایی

در زندگی هر انسانی، بعضی واژه‌ها از جهاتی نزدیک به هم و شاید موازی با یکدیگر در حرکت‌اند؛ واژه‌هایی چون خساست و قناعت، قاطعیت و پرخاشگری، مهرطلبی و عشق‌ورزی، کمال‌گرایی و کامل‌گرایی و... . این واژه‌ها در ظاهر اشتراکاتی با یکدیگر دارند که در قضاوت بسیاری از افراد را به اشتباه می‌اندازند؛ برای مثال شخصی آن‌قدر قناعت می‌کند که گاه انسان مشکوک می‌شود نکند خساست به خرج می‌دهد! شخص کمال‌گرا و کامل‌گرا نیز هر دو در جهت رشد، توسعه و موفقیت گام برمی‌دارند؛ اما تفاوتی فاحش با یکدیگر دارند. به این معنا که فرد کمال‌گرا، با انعطاف و آرامش برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کند، ولی فرد کامل‌گرا، بسیار عصبی است و با سخت‌گیری برای رسیدن به موفقیت گام برمی‌دارد. هدف او رسیدن به بالاترین مدارج و عالی‌ترین موقعیت و جایگاه است و اگر به خواسته‌اش نرسد، در ذهنش بحران و فاجعه شکل می‌گیرد. این فرد همیشه در زندگی‌اش به دنبال نمره بیست است و هجده و نوزده را هم قبول ندارد؛ در نتیجه همواره در استرس و اضطراب شدید به سر می‌برد؛ اما افراد کمال‌گرا عصبی نیستند. آن‌ها برنامه‌ریزی دارند و هدف‌گذاری می‌کنند و در ضمن احتمال شکست را هم در نظر می‌گیرند؛ زیرا شکست را جزئی از واقعیت‌های زندگی می‌دانند و از آن درس می‌گیرند؛ اما در مقابل هر شکست و ناکامی کوچک، افراد کامل‌گرا را به هم می‌ریزد و سبب می‌شود که آن‌ها به واکنش‌هایی افراطی و گاه خطرناک دست بزنند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

بازارِ داغ خودشناسی و روانشناسی، باعث شده کتاب‌های زیادی در این حوزه نوشته شوند که در نهایت هدف‌شان، کمک کردن به مخاطبان برای شناخت بهتر خود و در نهایت، ساختن یک زندگی بهتر است. اگر از مطالعه این کتاب لذت بردید، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند را نیز می‌توانید مطالعه کنید و درک بهتری از خودتان به دست آورید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۳ مگابایت
تعداد صفحات
392 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۰۴:۰۰
نویسنده علی شیعه علی
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۷/۰۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۳ مگابایت
۳۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

الان روانشناسا دقیقا برعکس اینو میگن که یه نفر همیشه نباید تو هر زمینه ای کامل و بهترین باشه چون بیشتر از همه خودش اذیت میشه

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
آموزنده 🦉

نویسندش رو اصلاح کنید! علی شیمسا ...

5
(5)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
79,900
٪30
55,930
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کمال گرایی یا کامل گرایی
٪30
کمال گرایی یا کامل گرایی
خوب بودن کافی نیست من باید عالی و بی نقص باشم
انتشارات نسل نواندیش
5
(5)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
79,900
٪30
55,930
تومان