0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگی در باتلاق فریب

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندگی در باتلاق فریب

روان شناسی خود فریبی
درباره زندگی در باتلاق فریب

زندگی در باتلاق فریب تحلیلی از راه‌هایی ارائه می‌دهد که هر کدام از ما با آن‌ها خودمان را گول می‌زنیم و فریب می‌دهیم. نویسنده در این کتاب همه‌ی شواهد از عملکرد مغز گرفته تا سائق‌های اجتماعی را بررسی می‌کند تا آشکار کند که ما چگونه صمیمی‌ترین روابط و زندگی روزمره‌‌یمان را با مدفون کردن افکار و خاطرات دردناک تحریف می‌کنیم. این خودفریبی نوعی مکانیسم دفاعی و ابزار ما برای حفظ سلامت روانی‌مان است. اگرچه خودفریبی می‌تواند فرایند مثبتی باشد، در عین حال می‌تواند خطرناک و حتی تلف کننده‌ی زندگی باشد.

کتاب زندگی در باتلاق فریب به روشن کردن ابعاد مختلف این مکانیسم می‌پردازد و سوالات چالش‌برانگیزی را در مورد آن مطرح می‌کند. این کتاب نوشته‌ی دنیل گلمن است و نخستین بار در سال 1985 میلادی منتشر شده است.

درباره‌ دنیل گلمن

دنیل گلمن متولد هفتم مارچ سال 1946 میلادی در کالیفرنیا، نویسنده، روانشناس و روزنامه‌نگار علم است. او به مدت دوازده سال برای نیویورک تایمز مقالاتی درباره‌ی مغز و علوم رفتاری می‌نوشت. کتاب هوش عاطفی او در میان لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد، به چهل زبان ترجمه شده و بیش از پنج میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به چاپ رسیده است. مجله‌ی تایمز نیز این کتاب را در لیست 25تایی تاثیرگذارترین کتاب‌های مدیریت کسب‌وکار قرار داده است.

او یکی از بنیان‌گذاران مراکز CASEL  است که ماموریت‌های آن‌ها بر ارائه‌ی برنامه‌های مبتنی بر شواهد در زمینه‌ی سواد عاطفی به مدارس سراسر جهان متمرکز است. همچنین گلمن در حال حاضر مدیر کنسرسیوم تحقیقیات هوش هیجانی در سازمان‌هاست.

از دیگر کتاب‌های دنیل گلمن که به فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان کتاب‌های هوش محیط زیستی، تمرکز و هوش اجتماعی را نام برد.

چرا باید کتاب زندگی در باتلاق فریب را بخوانیم

این کتاب مروری عالی بر تحقیقات روانشناسی در این باره از زمان فروید تا دوران مدرن است. ذهن ما به طور خودکار اطلاعاتی را پنهان می‌کند و این موضوع باعث بروز اضطراب در ما و عدم درک خودمان می‌شود. بنابراین مطالعه‌ی این کتاب بهترین می‌تواند به ما در مسیر شناخت خود کمک کند.

کتاب زندگی در باتلاق فریب را انتشارات نسل نواندیش در سال 1390 با ترجمه‌ی رامین بختیاری منتشر کرده و نسخه‌ی الکترونیک در دسته‌ی روانشناسی اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

بخشی از کتاب زندگی در باتلاق فریب

به نظر می‌رسد که برای بیرون کشیدن واقعیات ناخوشایند از هزار توی ذهن، نیروی کششی از نوع گرانش نیاز باشد و این که ظرفیت مشترک گروهی ما برای رویارویی با واقعیات دردناک، اگر از ظرفیت فردی ما کمترنباشد، بیشتر نیست. ما این واقعیات را نادیده می‌گیریم، به آن‌ها پشت می‌کنيم و از آن‌ها فاصله می‌گيريم. دستِ آخر هم فراموششان می‌کنیم و یادمان می‌رود که فراموششان کرده‌ایم؛ همان خلأ ذهنی‌ای که همواره پوشاننده‌ی حقایق ناخوشایند و رنج‌آور است.

الی ویسل که از نجات یافتگان اردوگاه‌های آشویتز و بوخن والد است، می‌گوید: "حافظه سپر دفاعی ماست. تنها سپر دفاعی‌ای که داریم همین حافظه است." در مورد او، فرا خواندن گذشته‌ی دردناکش به ذهن خودآگاه، می‌تواند از او در مقابل تکرار این گذشته‌ی تلخ محافظت کند. اما چنین خاطراتی همانند دزدان دریایی مهاجم به ما حمله‌ور می‌شوند. ما را به دام می‌اندازند تا داستان‌هایی را در گوشمان بخوانند به مراتب تلخ‌تر و دردناک‌تر از آنچه خودمان برای شنیدن برمی‌گزینيم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب زندگی در باتلاق فریب

اگر از علاقمندان کتاب‌های روانشناسی هستید مطالعه‌ی کتاب‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۲۶ مگابایت
تعداد صفحات
487 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۱۴:۰۰
نویسندهدنیل گلمن
نویسنده دومنیل گُلمن
مترجمرامین بختیاری
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭‭‭‭‭Vital lies, simple truths : the psychology of self-deception,c۱۹۸۵.
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۲۶ مگابایت
۴۸۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
89,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگی در باتلاق فریب
زندگی در باتلاق فریب
روان شناسی خود فریبی
انتشارات نسل نواندیش
0
(بدون نظر)
89,900
تومان