0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پایان رابطه

معرفی، خرید و دانلود کتاب پایان رابطه

نویسنده:
گراهام گرین
ناشر:
نشر نو
درباره پایان رابطه

کتاب پایان رابطه ( The End of the Affair) رمانی به قلم گراهام گرین است. این رمان در سال 1951 منتشر شد. داستان این رمان در لندن در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن اتفاق می‌افتد. داستا« سارا مایلز؛ و همسرش، کارمند دولتی هنری مایلز.

این رمان انگلیسی روی موریس بندیکس، نویسنده‌ای در حال ظهور در طول جنگ جهانی دوم در لندن و سارا مایلز، همسر یک کارمند دولتی ناتوان تمرکز دارد. Bendrix بر اساس شخصیت خود گرین ساخته شده است، چون او اغلب در مورد نوشتن یک رمان فکر می کرد. سارا بر اساس معشوق گرین در آن زمان، کاترین والستون است که کتاب به او تقدیم شده است. رابطه خود گراهام گرین با کاترین والستون پایه و اساس The End of the Affair را تشکیل داد. نسخه انگلیسی رمان به «C» اختصاص دارد در حالی که نسخه آمریکایی آن به «کاترین» نسبت داده می‌شود. همچنین عنوان چند فیلم بلند از این رمان اقتباس شده‌اند.

پایان رابطه، چهارمین و آخرین کتاب چهارگانه «رمان‌های کاتولیک» گرین است که پس از برایتون راک (1938)، قدرت و شکوه (1940) و قلب موضوع منتشر کرده است. این رمان به ترجمه احد علی‌قلیان توسط نشر نو در فیدیبو در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

گراهام گرین

هنری گراهام گرین متولد ۲ اکتبر ۱۹۰۴ نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی بود که بسیاری او را یکی از رمان‌نویسان برجسته انگلیسی قرن بیستم می‌دانستند. گرین با تحسین ادبی و محبوبیت گسترده ای که پیدا کرده بود، در اوایل زندگی خود به عنوان یک نویسنده بزرگ، شهرت پیدا کرد، هم در رمان‌های جدی کاتولیکش و هم در داستان‌های هیجانی. 

او چندین بار در فهرست نهایی جایزه نوبل ادبیات قرار گرفت و در سال 1968 جایزه شکسپیر و جایزه اورشلیم 1981 را دریافت کرد.وی در طول 67 سال نویسندگی که حاصلش شامل بیش از 25 رمان بود، مسائل متضاد اخلاقی و سیاسی دنیای مدرن را بررسی کرد. در سال 1926 پس از آشنایی با همسر آینده‌اش، ویوین دیرل - براونینگ، به مذهب کاتولیک گروید. بعدها در زندگی خود را «آگنوستیک کاتولیک» خطاب کرد. او در سال 1991 در سن 86 سالگی بر اثر سرطان خون درگذشت و در گورستان کورسو به خاک سپرده شد.

از آثار مهم دیگر گراهام گرین که در ایران ترجمه شده می‌توان به کتاب‌های کنسول افتخاری، عالیجناب کیشوت و صخره برایتون اشاره داشت.

چرا باید کتاب پایان رابطه را بخوانیم؟

 کتاب پایان رابطه یک رمان انگلیسی  در ژانر درام است  که درباره‌ی اتفاقات جنگ و مسائل مربوط به جنگ نوشته شده است.  مجله معروف نیویورکر در مورد کتاب پایان رابطه این‌گونه می‌نویسد:

«این اثر از ابتدا تا انتها، نمایش بی‌نقص مهارت و تسلط، و ارائه‌ی شگفت‌انگیز و جسورانه‌ی افکار است.»

 همچنین روزنامه گاردین در مورد این رمان نوشته است:

«داستان تکان دهنده‌ی گراهام گرین درباره ی خیانت و عواقب آن.»

 در هر صورت اگر شما هم به داستان و رمان های انگلیسی و همچنین رمان های ژانر جنگ و ضد جنگ علاقه دارید این کتاب به شما توصیه می شود.

در بخشی از کتاب پایان رابطه می‌خوانیم

  • هیچ داستانی آغاز یا پایان ندارد: ما به دلخواه لحظه‌ای از یک زندگی را انتخاب می‌کنیم و از آنجا به گذشته یا آینده‌ نگاه می‌کنیم. می‌گویم «انتخاب می‌کنیم» و این را با غرور نابجای نویسنده‌ای حرفه‌ای می‌گویم که – اگر اصلا اشاره‌ای جدی به او شده باشد – به دلیل مهارت‌های تکنیکی‌اش مورد ستایش قرار گرفته است. اما آیا به راستی در آن شب تاریک بارانی ژانویه ۱۹۴۶ منظره‌ی هنری مایلز را در محوطه‌ی عمومی که داشت کجکی از وسط نهر پهن آب باران رد می‌شد به اراده‌ی خودم انتخاب کردم، یا این تصاویر مرا انتخاب کردند؟ بر اساس قواعد حرفه‌ من کار درست و راحت این است که داستان را درست از همین‌جا آغاز کنم، اما اگر به خدایی ایمان داشته‌ بودم شاید باور می‌کردم که دستی دارد آرنجم را می‌کشد و تکان تکان می‌دهد که «با او حرف بزن: هنوز تو را ندیده است.»
  •  احساس ناراحتی را خیلی راحت تر از احساس خوشی می توان انتقال داد. به نظر می رسد که ما در بدبختی ها، از هستی مان آگاه می شویم، اگرچه ممکن است در قالب خودبینی بزرگی بروز کند.

پیشنهاد های برای دوستداران کتاب پایان رابطه

اگر از این سبک کتاب داستان و رمان خوشتان می آید و یا به دنبال مطالعات داستان های ژانر جنگ و ضد جنگ هستید، بهتر است به کتاب های زیر نیز نگاهی بیندازید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۲ مگابایت
تعداد صفحات
248 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۱۶:۰۰
نویسندهگراهام گرین
مترجماحد علیقلیان
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۲ مگابایت
۲۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
40 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳

داستان در مورد رابطه عاشقانه مردی است که بعد از مدتی قصد دارد دوباره وارد رابطه عاشقانه قبلیش بشه و در طول داستان دچار تردید بین عشق بخدا و عشق به انسان میشه.در واقع جدال بین خیر و شر یا به نوعی عشق و نفرت هست که از نظر نویسنده یک مفهوم دارند و در پایان داستان بصورت مفهوم یگانه ای در می آیند.در کل رمان بصورت تکنیکی روایت شده و توالی زمانی روایی داستان در موقع مطالعه بصورت خطی پیش نمیره و دائما در حال جابجایی زمانی هست. کتاب پیشگفتار و موخره پایانی داره که به درک لایه های نهانی داستان کمک شایانی میکنه.

3.7
(6)
89,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پایان رابطه
پایان رابطه
گراهام گرین
نشر نو
3.7
(6)
89,000
تومان