0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خودشفقتی برای نوجوانان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان

مهارت های ذهن آگاهی و کاهش رنج های درونی
نویسنده:
کارن بلاث
درباره خودشفقتی برای نوجوانان

نوجوان باید هوای خود را داشته باشند. فشار در این دوره از زندگی به‌اندازه کافی زیاد است. کتاب صوتی «خودشفقتی برای نوجوانان» (The Self-Compassionate Teen: Mindfulness and Compassion Skills to Conquer Your Critical Inner Voice) به شما می‌آموزد که چه باید کنید و شایسته است که چگونه با خود رفتار و مدارا داشته باشد. این کتاب راه و روش مطمئنی را به شما می‌دهد تا به خودتان کمک کنید و توان و اتکا به نفستان را افزایش دهید. کسی نبود و نخواهد بود که درد و تلخی و اتفاقات سخت را تجربه نکرده نباشد. ولی همیشه راه‌حل درستی برای بهبود و خودیاری وجود دارد. کافی است آن‌طور که باید، گام‌به‌گام و درست پیش بروید. این گام‌ها شما به درمان و التیام و آرامش می‌رساند.

این کتاب را دکتر کارن بلاث (Karen Bluth) نوشته شده و در سال ۲۰۲۰ انتشاریافته است. او این کتاب را برای افراد بالای ۱۳ سال مناسب می‌داند. ناشر کتاب به زبان انگلیسی Instant Help است. این کتاب صوتی در ایران از سوی انتشارات کتاب‌سرای نیک در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. مترجم اثر عباس عبداللهی و گوینده‌ی آن آرزو ضاربی است. این کتاب ارزشمند را می‌توان زمره‌ی کتب خودیاری و خودشناسی قرار داد.

درباره‌ی کارن بلاث نویسنده‌ی کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان

نویسنده‌ی این کتاب کارن بلاث، استاد دانشگاه آمریکایی است که در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی اشتغال دارد. او از دانشگاه تنسی دکتری خود را در زمینه‌ی مطالعات کودکان و خانواده اخذ کرده است. او سال‌ها به‌عنوان مددکار کودکان و مشاور فعالیت کرده است. او همچنین به طور پیوسته در زمینه‌های خانوادگی و اجتماعی سلامت و امنیت روانی و ذهن کودکان و نوجوانان به پژوهش مشغول بوده است. او همچنین در زمینه‌های تخصصی خویش کلاس‌هایی را برای دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها برگزار می‌کند.

او همواره بر این موضوع تأکید دارد که باید زمینه‌های خودمراقبتی ذهن و امنیت روانی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کرد. این امر شدنی نیست مگر با آموزش و همراهی آن‌ها از سوی والدین و اولیای آموزشی.

این نویسنده و محقق، در زمینه‌ی محتواهایی از دست بسیار فعال است و ده‌ها مقاله و چندین کتاب برای عامه و متخصصان نوشته است. کتاب‌های او معمولاً کاربردی هستند و برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان مؤثر واقع می‌شوند.

سه دلیل برای شنیدن کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان

  • هر کس باید از خودش مراقبت کند، این امر موضوعی نیست که بتوان به‌سادگی آموخت. می‌باید از متخصصی این امور را آموخت. این کتاب را نیز یک متخصص با تجربه  نوشته است، می‌توان با اتکا به آن، هرآنچه نیاز است به طور کاربردی آموخت و قدم‌به‌قدم آن‌ها را در زندگی به کار برد.
  • کمتر کتابی برای خود نوجوانان نوشته می‌شود با زبان و روحیاتشان هماهنگی دارد. این کتاب برآمده از یک نگرش منطقی، تحقیقات و تجربیات یک متخصص است. همچنین مطابق علاقه و روحیه نوجوانان تهیه شده است. هر نوجوانی با کمی ممارست می‌تواند با کتاب پیش برود و با آن ارتباط مؤثر برقرار کند.
  • آنچه در این کتاب آمده است نقطه‌ی شروع خوبی برای مطالعه برای نوجوان است. نوجوانان کتاب‌های داستان، علمی و ... دوست دارند و با آن‌ها به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کنند؛ ولی برای خواندن کتاب‌های جدی و کاربردی در زمینه‌ی علوم‌انسانی ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. این کتاب که هم مربوط به خودشان است و هم به زبان خودشان و هم کاربردی؛ بنابراین پیشنهادی خوبی برای هر نوجوان به‌حساب می‌آید.

مختصری از کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان

وقتی از خودشفقتی صحبت می‌کنیم درباره‌ی چه چیزی صحبت می‌کنیم؟ خودشفقتی، مهربان بودن با خودمان در شرایط سخت و طاقت فرسا است. ما می‌دانیم خودشفقتی چیست و در تمام زندگی خود درباره‌ی خودشفقتی شنیده‌ایم. شفقت درباره‌ی مهربان بودن و مراقبت از دیگران است، به‌ویژه هنگامی که آنها درگیری و مشکلی دارند؛ بنابراین، خودشفقتی، بازگردانی مهربانی و توجه به خودمان است. می‌دانم که ممکن است خودخواهی به نظر برسد. اما بر اساس پژوهش‌ها وقتی با خودمان مهربان‌تر هستیم، بهتر می‌توانیم با دیگران مهربان باشیم و بیشتر برای آنها مایه می‌گذاریم.

مردم اغلب فکر می‌کنند برای سخت کارکردن و رسیدن به اهداف باید به خود سختی دهیم؛ اما پژوهش‌ها نشان داده‌اند که این تفکر درست نیست. وقتی با خودمان مهربان‌تر هستیم، در واقع بیشتر کار می‌کنیم. با دانستن این که اگر شکست بخوریم حرف‌های ناخوشایند و مخرب به خودمان نخواهیم زد، احتمال خطر کردن، خلاقیت و آزمایش کارهای جدید بیشتر می‌شود. در واقع وقتی با خود مهربان هستیم انگیزه بیشتری داریم و محدودیتی برای شفقت وجود ندارد. زمانی که با خودمان مهربان هستیم به این معنا نیست که با دیگران کمتر مهربانیم، برعکس است؛ زمانی که نسبت به خودمان مهربان هستیم با دیگران نیز بیشتر مهربانی می‌کنیم.

معرفی کتاب‌هایی مشابه کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان

کتاب‌های خودیاری زیادی در دسترس قرار دارد؛ ولی برخی از آنان برای جوانان و نوجوان مناسب‌تر است، برای مثال به تعدادی از آنان اشاره می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
364.۳۰ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۳۱:۱۰
نویسندهکارن بلاث
مترجمعباس عبداللهی
راویآرزو ضاربی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۶۴.۳۰ مگابایت
۰۶:۳۱:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

چه طرح باحالی دااره جلدش?

4.7
(3)
68,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
خودشفقتی برای نوجوانان
خودشفقتی برای نوجوانان
مهارت های ذهن آگاهی و کاهش رنج های درونی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خودشفقتی برای نوجوانان
خودشفقتی برای نوجوانان
مهارت های ذهن آگاهی و کاهش رنج های درونی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.7
(3)
68,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر