0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روزنامۀ خاطرات یک آدم ناقابل

معرفی، خرید و دانلود کتاب روزنامۀ خاطرات یک آدم ناقابل

ناشر:
نشر نو
درباره روزنامۀ خاطرات یک آدم ناقابل

کتاب روزنامۀ خاطرات یک آدم ناقابل (The Diary of a Nobody) رمان درام انگلیسی به قلم جورج گروسمیت و ویدون گروسمیت است. کتاب در سال 1892 منتشر شده است، و جزئیات زندگی حومه شهر انگلیسی را از طریق شخصیت مضطرب و حادثه خیز چارلز پورتر ارائه می‌دهد. دفتر خاطرات پورتر، روال روزانه او را شرح می‌دهد که شامل مهمانی‌های کوچک، شرمساری‌های جزئی، بهبود خانه و رابطه‌اش با یک پسر دردسرساز است. این دنیای حومه‌ای با ذهنیت‌های محدود اما اساساً مناسب و معقول که او در آن زندگی می‌کند، هم خنده‌دار است و هم به طرز دردناکی آشنا است. این نسخه شامل تصاویر و مقدمه‌ای است که در مورد زمینه اجتماعی داستان بحث می‌کند.

کتاب روزنامۀ خاطرات یک آدم ناقابل در سایت Goodread با نمره قابل قبول 3.7  از طرف خوانندگان این کتاب امتیاز داده شده است. همچنین در سایت Manybooks نمره 4.4 از 5 را دریافت کرده است و مخاطبان خود را راضی نگه داشته است.

این رمان به ترجمه شهلا طهماسبی توسط نشر نو در فیدیبو در اختیار علاقه مندان به رمان قرار گرفته است.

برادران گروسمیت

برادران گروسمیت هر دو نویسنده و بازیگر بودند و همچنین در نوشتن نمایشنامه نیز دستی داشتند.

والتر ویدون گراسمیت متولد 9 ژوئن 1854، معروف به ویدون گراسمیت، نویسنده، نقاش، بازیگر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی بود که بیشتر به عنوان نویسنده کتاب روزنامۀ خاطرات یک آدم ناقابل (1892) به همراه برادرش شناخته می‌شد. گراسمیت به عنوان یک نقاش آموزش دید، اما نتوانست با این شغل امرار معاش کند و عمدتاً به دلایل مالی روی صحنه تئاتر رفت. او به‌عنوان بازیگر موفق بود و چندین نمایشنامه نوشت. او به‌عنوان یک بازیگر، در نقش‌های کمدی تخصص داشت و شخصیت‌های معمولی‌اش، آزار دیده و نقشه‌کش، چنان با او همذات پنداری کردند که «بخش ویدون گراسمیت» به یکی از ویژگی‌های معمول تئاتر آن روزگار تبدیل شد.

جورج گروسمیت 9 دسامبر 1847 کمدین، نویسنده، آهنگساز، بازیگر و خواننده انگلیسی بود. دوران بازیگری وی بیش از چهار دهه به طول انجامید. به عنوان نویسنده و آهنگساز، او 18 اپرا طنز، نزدیک به 100 طرح موسیقی، حدود 600 آهنگ و قطعه پیانو، سه کتاب و انواع  قطعات جدی و طنز را برای روزنامه ها و مجلات تولید کرد.

از دیگر کتاب‌های معروف گروسمیت می‌توان به یک کمیسیون( A Commission) اشاره داشت.

چرا باید کتاب روزنامۀ خاطرات یک آدم ناقابل را بخوانیم؟

طنز این کتاب همچون شخصیت اصلی داستان، چارلز پوتر ساده، بی تکلف و بانمک و رنگین است به طوری که وقایعش لبخندی به لبان خواننده می‌آورد. همین موضوع این کتاب را خواندنی کرده است. همچنین این کتاب برای علاقه‌مندان به رمان‌های انگلیسی و همچنین کمدی بسیار کتاب ایده‌آلی است. این کتاب را به کسانی که میخواهند ساعاتی از هیاهوی دنیای واقعی و روزمره به دور باشند توصیه می‌کنم.

بخشی از کتاب روزنامۀ خاطرات یک آدم ناقابل

۶ نوامبر لوپین با من آمد شرکتمان و بعد از یک صحبت مفصل با رئیسمان آقای پرکاپ، به استخدام شرکت کارگزاری بورس و سهام جاب کلینندز و شرکا درآمد. اما بعدا خصوصی به من گفت: «این ها یک شرکت تبلیغاتی اند، خیلی رویشان حساب نمی کنم.» بهش گفتم: «آدم محتاج حق انتخاب ندارد.» باید یادش بدهم منصفانه فکر کند. به نظرم کمی شرمنده شد. عصر رفتیم خانه کامینگز تا یک کم آتش بازی کنیم. اما ناگهان باران گرفت و همه چی خراب شد. یکی از فشفشه های من هم هرچه کردم روشن نشد. گوینگ گفت: «پسر جون، بزنش به تخت کفشت تا در برود.» من هم چند بار کوبیدمش به تخت کفشم که یک مرتبه با صدای مهیبی منفجر شد و نوک انگشت هایم را به شدت سوزاند. بقیه فشفشه ها را دادم به پسر کوچولوی کامینگز تا روشنشان کند. بعد یک مصیبت دیگری به بار آمد که باعث شد من کلی فحش بخورم: کامینگز برای حسن ختام یک آبشار چرخان وصل کرد به تیرک چوبی حیاط. هی هم های و هوی می کرد که هفت شیلینگ بالایش پول داده. اولش روشن نمی شد. بعد هم که گرفت، چند بار فس فس چرخید و از حرکت افتاد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب روزنامۀ خاطرات یک آدم ناقابل

اگر از این سبک کتاب داستان و رمان خوشتان می‌آید و یا به دنبال مطالعات رمان‌های انگلیسی یا شبیه به این کتاب هستید، بهتر است به کتاب‌های زیر نیز نگاهی بیندازید:

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۸۷ مگابایت
تعداد صفحات
248 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۱۶:۰۰
نویسندهجورج گروسمیت
نویسنده دومویدون گروسمیت
مترجمشهلا طهماسبی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The diary of a nobody‭.
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
38,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۸۷ مگابایت
۲۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4.7
(3)
89,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روزنامۀ خاطرات یک آدم ناقابل
روزنامۀ خاطرات یک آدم ناقابل
جورج گروسمیت
نشر نو
4.7
(3)
89,000
تومان