0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پایان دموکراسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب پایان دموکراسی

ناشر:
نشر نو
درباره پایان دموکراسی

دموکراسی چگونه پایان خواهد یافت؟ و چه چیزی جایگزین آن خواهد شد؟ کتاب پایان دموکراسی در دسته‌بندی کتاب‌های علوم اجتماعی قرار گرفته و از زبان یک دانشمند برجسته علوم سیاسی به بررسی گذشته، حال و آینده یک فلسفه سیاسی و پاسخ به سوالات می پردازد.

از پایان جنگ جهانی دوم، گستردگی دموکراسی در سراسر جهان غیرقابل‌اجتناب به نظر می‌رسید. بااین‌حال، امروز، حتی در برخی از باثبات‌ترین دموکراسی‌های جهان، اوضاع سیاسی به‌شدت در خطر به نظر می‌رسد.

دیوید رانسیمن در کتاب چگونه دموکراسی پایان می‌یابد، استدلال می‌کند که ما در دام ایده‌های منسوخ قرن بیستم درباره شکست دموکراتیک گرفتار شده‌ایم. ما با تثبیت بر کودتا و خشونت، بر تهدیدات نادرست تمرکز می‌کنیم. جوامع ما بسیار مرفه، بسیار مسن و بیش از حد شبکه‌ای هستند که نمی‌توانند مانند گذشته از هم بپاشند. ما به روش‌های جدیدی برای اندیشیدن به چیزهای غیرقابل‌تصور نیاز داریم. چشم‌انداز قرن بیست و یکم از پایان دموکراسی، و اینکه آیا فروپاشی آن ممکن است به ما اجازه دهد به سمت چیزی بهتر حرکت کنیم.

کتابی تأثیرگذار از یک فیلسوف سیاسی بزرگ، چگونه دموکراسی پایان می‌یابد، سخت‌ترین پرسش‌هایی را مطرح می‌کند که زیربنای الگوهای نگران‌کننده زندگی سیاسی معاصر ما هستند. این کتاب روایتی جذاب و خواندنی برای مخاطب است که توسط حسین پیران ترجمه شده و انتشارات نشر نو آن را منتشر کرده است.

معرفی نویسنده

رانسیمن در انگلستان و شمال لندن به دنیا آمد و در آنجا بزرگ شد. پدرش، گری رانسیمن، یک جامعه‌شناس سیاسی و دانشگاهی بود و مادرش، روث رانسیمن، رئیس سابق کمیسیون سلامت روان بریتانیا، بنیان‌گذار اصلاحات زندان و رئیس سابق صندوق ملی ایدز است. پدر، مادر، و پدربزرگ و جد پدری او همگی در کمبریج حضور داشتند. او در کالج ایتون، یک مدرسه دولتی تمام پسران در برکشایر، تحصیل کرد و در آنجا بورسیه تحصیلی نیوکاسل را دریافت کرد.

رانسیمن (ransimen) در طول فعالیتش هشت کتاب منتشر کرده است. او در سال‌های 2014 و 2018 کتاب‌هایی بسیار مهم در حوزه سیاست منتشر کرد که کتاب سیاست و پایان دموکراسی نام این کتاب‌هاست. در سال 2021 او «مقابله با لویاتان» تاریخ ایده‌ها را منتشر کرد که به برخی از مهم‌ترین متفکران و ایده‌ها در سیاست مدرن نگاه می‌کرد.

رانسیمن پادکستی به نام Talking Politics از سال 2016 تا 2022، با همراهی پروفسور هلن تامپسون راه‌اندازی کرد. او در این پادکست در مورد امور جاری و سیاست صحبت کنند. این برنامه در مارس 2022 پس از بیش از 300 قسمت و 26 میلیون شنونده و دنبال‌کننده به پایان رسید.

3 دلیل برای خواندن کتاب پایان دموکراسی

کتاب چگونه دموکراسی پایان می‌یابد نگاهی به چشم‌انداز سیاسی غرب دارد و به ما نشان می‌دهد که چگونه تشخیص دهیم دموکراسی ممکن است در معرض تهدید قرار بگیرد. این نشانه‌ها در چهار بخش عمده در کتاب تنظیم شده است:

  • نگاهی به نقش کودتا در پایان‌دادن به دموکراسی، یونان مدرن و باستان در این فرایند بررسی می‌شود.
  • چگونه فجایع بزرگ جهانی می‌تواند دموکراسی را از بین ببرد، خواه جنگ هسته‌ای یا بحران آب‌وهوا.
  • رانسیمن نگاهی به جامعه در حال تغییر ما می‌اندازد، به‌ویژه از نظر فناوری و اینکه چگونه ظهور هوش مصنوعی می‌تواند به‌زودی مشکل‌ساز شود.

پایان دموکراسی توانسته رتبه 3.7 از 5 ستاره در وب‌سایت goodreads' و 4.4 از 5 ستاره در آمازون را کسب نماید. اندرو راونزلی نیز در گاردین نوشت که این کتاب باعث شد او "احساس مثبتی بیش از آنچه فکر می‌کردم داشته باشم.

در بخشی از کتاب پایان دموکراسی می‌خوانیم

مشکلات دموکراسی که موضوع این کتاب است، از چندین جهت قابل‌مطالعه است. نخست دموکراسی در یک دوره صدساله در کشورهای غربی و برخی نقاط دیگر جهان بسیار خوب عمل کرده است. در هفتاد سال گذشته برای این کشورها صلح و امنیت و رفاه اقتصادی پدید آورده؛ دشمن بزرگ خود یعنی کمونیسم را شکست داده؛ و کشورهای کمونیستی را به‌سوی خود یعنی دموکراسی سوق داده است. اما ظاهراً پر طاووس دشمن جانش شده و پس از سه نسل صلح و امنیت و رفاه در بالاترین سطح، انتظارات مردم را بالا برده است. کمبود منابع جهانی و وضعیت ژئوپولیتیک دنیا اجازه نمی‌دهد این انتظارات برآورده شود؛ بنابراین مردم ناراضی می‌شوند و چون وجود و تداوم دموکراسی را فرض می‌گیرند، جذب صداهایی می‌شوند که علاوه بر دموکراسی وعده‌های شیرین نیز می‌دهند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

کتاب چگونه دموکراسی به پایان می‌رسد یک مطالعه کامل درباره دموکراسی و آزمایش‌ها و مشکلات آن در است. کتاب چگونه دموکراسی پایان می‌یابد که با نثری شفاف و بدون اصطلاحات علمی سیاسی دانشگاهی ارائه شده است، کمکی بسیار زیاد به خوانندگان برای درک جهان امروز خواهد کرد. مطالعه کتاب یکی از اساتید برجسته سیاست در بریتانیا که چشم‌انداز سیاسی غرب را بررسی می‌کند به ما کمک می‌کند تا نشانه‌های جدید یک دموکراسی در حال فروپاشی را پیدا کنیم.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۳ مگابایت
تعداد صفحات
260 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۰:۰۰
نویسندهدیوید رانسیمن
مترجمحسین پیران
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۳ مگابایت
۲۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
پربار 🌳 (1)
95,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پایان دموکراسی
پایان دموکراسی
دیوید رانسیمن
نشر نو
5
(2)
پربار 🌳 (1)
95,000
تومان