0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خودشناسی
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب خودشناسی

مجموعه مدرسه زندگی
نویسنده:
آلن دوباتن
درباره خودشناسی

درباره کتاب خودشناسی

تلاش برای شناخت خود یکی از تلاش‌های همیشگی بشر است. کتاب خودشناسی آلن دوباتن به شما کمک می‌کند در راستای این تلاش همیشگی قدم بردارید و خودتان را بهتر بشناسید. برای بسیاری از افراد شناخت یک سیاره دیگر راحت‌تر از شناخت خودشان است. انسان برای این‌که بتواند به درک درستی درباره خود درست یابد، راه سختی را پیش رو دارد. اما این کتاب تکنیک‌هایی را به شما معرفی می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید این راه سخت را با موفقیت پشت سر بگذارید و درباره خودتان آگاهی بیشتری کسب کنید.

خودشناسی یک مفهوم کلی است که جزئیات فراوانی دارد. اگر بخواهید به لایه‌های عمیق ذهن‌تان قدم بگذارید، باید به لوازم شناخت مجهز باشید. کتاب خودشناسی (Self- knowledge) یکی از بهترین کتاب‌های خودشناسی و خودسازی است که می‌توانید برای شناخت خود بخوانید. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعه مدرسه زندگی است که به قلم نویسنده و فیلسوف سوئیسی، آلن دوباتن، نوشته شده است.

در کتاب پیش رو مفاهیم کاربردی‌ای درباره لزوم شناخت و راه‌های شناخت خود ارائه شده است. انسان وقتی می‌تواند درک درستی از جایگاه خود در جهان داشته باشد و تصمیم‌های درستی در ابعاد مختلف زندگی بگیرد، که اول خود را بشناسد. ذهن از دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه تشکیل شده است. ممکن است در بسیاری از مواقع دچار ناراحتی، ابهام و حتی خشم شوید، بدون این‌که علت آن را بدانید. تنها وقتی می‌توانید به علت این موارد پی ببرید که ناخودآگاه را به خودآگاه تبدیل کنید. این کتاب به شما در مسیر رسیدن به خودآگاهی کمک می‌کند تا بتوانید رابطه خود را با دیگران و با خودتان بهبود بخشید.

خودشناسی نه در مدرسه و دانشگاه و نه در محل کار به‌دست نمی‌آید. این راه مستلزم تلاش و ممارست است. کتاب خودشناسی علاوه‌بر ارائه تکنیک‌هایی برای شناخت خود، به شما درباره خطاهای شناختی در خودشناسی می‌گوید و هشدار می‌دهد که در دام این خطاها نیفتید. ذهن پیچیدگی‌هایی دارد که گاهی شما را غافل‌گیر می‌کند. اما شما می‌توانید با درک عمیق خود، از این گرفتاری رها شوید.

این کتاب به چندین زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی ترجمه شده است. نسخه حاضر با ترجمه «محمدهادی حاجی‌بیگلو» در دسترس خوانندگان قرار دارد. این نسخه را انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر کرده است. شما می‌توانید این اثر را از اپلیکیشن یا وب‌سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.

درباره آلن دوباتن، فیلسوف و نویسنده معاصر

آلن دوباتن (Alain de Botton) یکی از محبوب‌ترین چهره‌های معاصر است که در زمینه فلسفه روزمره می‌نویسند. این چهره محبوب جهانی، کتاب‌های متعددی نوشته که از جمله آن‌ها می‌توان به «تسلی‌بخش‌های فلسفه»، «جستارهایی در باب عشق»، «اضطراب موقعیت» و «معنای زندگی» » اشاره کرد. اکثر آثار او دربردارنده مفاهیم فلسفی درباره موضوعات مختلف جهان هستند که به زبانی ساده و صمیمی نوشته شده‌اند. دوباتن یکی از اعضای موسس مدرسه زندگی است که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. مدرسه زندگی در بسیاری از کشورهای دنیا فعالیت می‌کند.

کتاب خودشناسی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در حال تلاش برای درک خود هستید و می‌خواهید شناخت بیشتری نسبت به خودتان پیدا کنید، از مطالعه این کتاب لذت خواهید برد. هم‌چنین این اثر برای علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی و توسعه فردی مناسب است.

خواندن این کتاب چه کمکی به شما می‌کند؟

مطالعه کتاب خودشناسی، تکنیک‌هایی کاربردی برای شناخت روان در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به درون خودتان سفر کنید و لایه‌های پنهان وجودتان را بشناسید. با مطالعه این اثر و به‌کار بردن تکنیک‌های آن، به راحتی می‌توانید علت اضطراب‌ها، ترس‌ها، خشم‌ها و ناکامی‌های خود را دریابید و برای درمان آن‌ها اقدام کنید.

در بخشی از کتاب خودشناسی می‌خوانیم

جامعه تا حدی مارا تشویق می کند که اوقاتی را صرف ذهن‌مان کنیم و برهمین اساس اعتبار خاصی به مجموعه‌ای از رویه‌ها می‌دهد که عموما تحت مقوله‌ی «تعمق» قرار می‌گيرند. هواداران تعمق معمولا توصیه می‌کنند در یک وضعیت بدنی خاص بنشینیم و سعی کنیم آگاهی‌مان را از احساسات و تصورات درهم‌ریخته‌ی روزمره خالی کنیم. قرار است برای رسیدن به آرامش، آشفتگی‌های یک ذهن سرکش و بازی‌گوش را آرام کنیم؛ ذهنی که بودائیان برایش از تعبیرپرمعنای «ذهن میمون‌وار» استفاده می‌کنند. اما رویکرد دیگری وجود دارد که نه براساس اندیشه‌ی شرقی، بلکه مبتنی بر ایده‌هایی است که به واسطه‌ی سنت فلسفی غرب به ما رسیده. رویه‌ای که اساسا مبتنی براین فرض است که بخش اعظمی از مشکلات ذهنی‌مان از افکار و احساساتی ناشی می‌شوند که گره‌شان باز نشده، بررسی نشده و با دقت کافی به آن‌ها توجه نشده است. تعمق فلسفی باید در مواقعی از روز انجام شود که انتظار کار خاصی از ما نمی‌رود. برای مثال شاید روی تخت یا مبل دراز کشیده باشیم، در حالی که قلم و دفتری به دست داریم.

کلید ورود به تعمق فلسفی این سه پرسش مهم است:

  • هم اکنون بابت چه چیزی اضطراب دارم؟
  • هم اکنون بابت چه چیزی عصبانی‌ام؟
  • هم اکنون بابت چه چیزی هیجان دارم؟
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
723.۵۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
88 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۵۶:۰۰
نویسندهآلن دوباتن
مترجم محمدهادی حاجی بیگلو
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Self-knowledge
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۷۲۳.۵۵ کیلوبایت
۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 98 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
6 ٪
23 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

بنظرم خیلی سطحی داشت همه چی رو میگفت و ما رو با ربات اشتباه گرفته بود که حالا اگه این اتفاق افتاد برو این سوال و از خودت بپرس اگر اونطوری شد اون‌یکی سوالو از خودت بپرس ادبیاتشم یکم گنگ بود حقیقتا

5

کتاب خیلی جالبیه من ک شروع کردم دلم نمیومد زمین بگذارمش برای کسایی که به توسعه فردی علاقه دارن توصیه میکنم حتما اینو بخونن تعداد صفحات هم خوبه ، خیلی زیاد نیس و زیاده گویی نداره

3

كتابى ديگر از سرى مجموعه هاى مدرسه زندگى براى شناخت خويش و آشنايي با خطاهاى ذهنى و درك بهتر از معيارها وويژگى هاى درونى خود و تلاش براى بهبود شناخت ناهنحارهاى زندگى روزمره ودرك بهتر از عواطف وخصويات درونى

2

به نظرم ادبیاتش روان نیست.به شخصه چیزه زیادی ازش دستگیرم نشد.من به توصیه چند نفر برای شروع خودشناسی این کتاب رو خوندم ولی به دیگران خوندن این کتاب برای شروع توصیه نمیکنم

3

کتابی ساده و با متنی روان . به شخصه برای من بیشتر تلنگری بود که به این مبحث ( خود شناسی ) بیشتر اهمیت بدم.

5

کتاب به جنبه‌هایی کمتر دیده شده از وجودمون اشاره می‌کنه که توجه به اونها، کد‌هایی برای بهتر زیست کردن در اختیارمون میزارن. کتاب خوبیه، کم حجم و پر مغز؛ پیشنهاد میکنم.

2

من که چیزی ازش سر در نیاوردم یا پیچده حرف میزنه یا بریده بریده معلوم نیست از چی حرف میزنه

5

کتاب کوتاه و مختصری است درباره خودشناسی ولی به چشم مقدمه باید به اون نگاه کرد. بحث خودشناسی خیلی وسیعه.

4

کناب ساده و فابل فهم ، برای من مقدمه ای جالب و روشن برای خودشناسی

3

کتاب خوبیه ولی ترجمه اش بده و ادبیات خیلی سخت و پیچیده ای بکار برده در حالی که می تونست خیلی روان تر ترجمه کنه

نمایش 13 نقد دیگر
4.2
(99)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
26,000
٪40
15,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
خودشناسی
خودشناسی
آلن دوباتن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خودشناسی
٪40
خودشناسی
مجموعه مدرسه زندگی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.2
(99)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
26,000
٪40
15,600
تومان