0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختری از بروکلین

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دختری از بروکلین

نویسنده:
گیوم موسو
درباره دختری از بروکلین

هنگامی که یک رابطه شکل می‌گیرد و پیشرفت می‌کند، عنصری که بیش از هر چیزی باید تقویت شود اعتماد است، دوست داشتن و عشق بدون وجود اعتماد، فایده‌ای ندارد و تبدیل به موجودی شکننده می‌شود اما اگر دو نفر به اعتماد دست پیدا کنند، رابطه‌شان به‌سادگی دچار خلل نخواهد شد. به‌دست‌آمدن اعتماد بسیار دشوار و فروریختن آن بسیار ساده است، گیوم موسو، نویسنده‌ی مشهور فرانسوی در کتاب دختری از بروکلین، از عشق و اعتماد می‌گوید و از رازهایی که آدم‌ها در زندگی‌شان از آن‌ها محافظت می‌کنند.

کتاب دختری از بروکلین، عشق و جنایت

دختری از بروکلین که در زبان انگلیسی به نام broklyn girl شناخته می‌شود اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این داستان، مخلوطی از یک داستان عاشقانه و یک ماجرای جنایی است که از زبان نویسنده‌ای به نام رافائل بارتلمی روایت می‌شود. داستان با مقدمه‌ای از زبان رافائل آغاز می‌شود و با همراهی شخصیتی که دوست او و افسر بازنشسته‌ی پلیس است ادامه پیدا می‌کند. کل ماجرای داستان در سه روز اتفاق می‌افتد، سه روزی که رازهایی را برملا می‌کند که سال‌ها برای حفظشان تلاش شده است. ماجراهای این سه روز به ۲۲ بخش تقسیم شده‌اند که گاهی راوی رافائل است و گاهی داستان از زبان سوم‌شخص گفته می‌شود. یکی از جالب‌ترین خصوصیات این کتاب این است که هر بخش با یک سخن معروف از بزرگان آغاز می‌شود، سخنی که با ماجراهای کتاب گره‌خورده است و کنجکاوی خواننده را هرچه بیشتر تحریک می‌کند.

داستان کتاب گیوم موسو، ریشه در یک داستان واقعی دارد، داستان دختری به نام ناتاشا کامپوش که به مدت ۸ سال ناپدید شده بود. موسو از داستان این دختر جوان استفاده کرده و با آمیختن آن با یک داستان عاشقانه اثری خلق کرده است که افراد زیادی آن را تحسین کرده‌اند. موسو دختری از بروکلین را به زبان فرانسوی نوشت اما این کتاب در زمان کوتاهی به انگلیسی و سپس به چند زبان دیگر برگردانده شد. دختری از بروکلین به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب فرانسه در تابستان ۲۰۱۶ شناخته می‌شود.

خلاصه داستان دختری از بروکلین

دختری از بروکلین داستان عاشقانه‌ی دختری به نام آنا و مردی به نام رافائل است. رافائل که ازدواج اولش شکست‌خورده، پسری دارد که خودش او را بزرگ کرده و به‌تازگی با زنی به نام آنا آشنا شده است. آن‌ها در مدت زمانی کم که به‌سختی به شش ماه می‌رسد تصمیم گرفته‌اند در یک مراسم بسیار کوچک و خصوصی شروع زندگی مشترکشان را جشن بگیرند و زن و شوهر شوند اما همه چیز به این سادگی نیست. چیزی در گذشته‌ی آنا وجود دارد، چیزی که او از آن حرف نمی‌زند اما سایه‌‌ی سنگین آن آن‌قدر گسترده است که رافائل را رها نمی‌کند، سرانجام رافائل به بخشی از این راز پی می‌برد اما این باعث آرامشش نیست، این آغاز از دست دادن آنا و درگیرشدن رافائل با یک سؤال مهم است، هویت واقعی زنی که دوستش دارد چیست؟

درباره گیوم موسو، نویسنده کتاب هایی که نمی‌توانید زمین بگذارید

ما در سال‌هایی زندگی می‌کنیم که نویسندگان جوان زیادی دست به قلم شده‌اند و توانمندی‌هایشان را به نمایش گذاشته‌اند. داستان‌های معمایی و جنایی در گذشته چندان موردتوجه نبودند و نویسندگان محدودی به سراغشان می‌رفتند اما این روزها نام‌های زیادی را می‌بینید که داستان‌های هیجان‌انگیزی را نوشته‌اند که در تمام جهان خواننده دارد. یکی از این نام‌ها گیوم موسو، نویسنده‌ی فرانسوی است.

گیوم موسو متولد سال ۱۹۷۴ است. او هم مانند بسیاری از جوانان نسل خودش کارهای مختلفی انجام داده است، روزگاری بستنی‌فروش بود و پس از گرفتن مدرک اقتصاد در مدرسه تدریس می‌کرد. شهرت او به سال ۲۰۰۱ و با انتشار رمانی که درباره‌ی سرقت تابلوی مونالیزا از موزه لوور پاریس نوشته بود شروع شد.

او در سال ۲۰۰۳ تصادف بسیار سختی داشت و باتوجه‌به آن داستان «و بعد» را نوشت. داستانی که بیش از یک میلیون نسخه از آن در کتاب‌فروشی‌های سراسر دنیا فروخته شد و فیلمی هم از روی آن ساختند. او جایزه بهترین رمان برای آثار سینمایی را در سال ۲۰۰۴ و جایزه رمان عاشقانه ایتالیا را در سال ۲۰۰۵ به دست آورده است.

گیوم موس تا امروز او داستان‌های بسیار زیادی نوشته است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ترجمه و انتشار دختری از بروکلین در ایران

گیوم موسو یکی از نویسندگانی است که کارهایش در سال‌های گذشته در ایران موردتوجه قرار گرفته‌اند. کتاب دختری از بروکلین هم خیلی زود جایش را در بازار کتاب ایران باز کرد. این کتاب را اولین‌بار انتشارات البرز و با ترجمه‌ی آریا نوری منتشر کرد. این ترجمه بسیار روان و ساده است و هرکسی می‌تواند آن را بخواند. آوانامه نسخه‌ی صوتی دختری از بروکلین را برای کسانی که این شیوه‌ی مطالعه را ترجیح می‌دهند منتشر کرده است. آرمان سلطان‌زاده گوینده‌ی معروف و خوش‌صدای کشورمان در کنار امید تقوی و سحر بیرانوند، گویندگان این کتاب دوست‌داشتنی هستند.

چرا باید کتاب صوتی دختری از بروکلین را شنید؟

کتاب دختری از بروکلین کتابی پر از جزئیات خواندنی است و کشش بسیار زیادی دارد. نویسنده مهارت خود را به کار گرفته و شخصیت‌هایی چندبعدی ساخته است که به‌راحتی می‌توانید هرکدام را باور کنید و همراهشان شوید. ریتم داستان دختری از بروکلین سریع است و هرگز خسته‌کننده نمی‌شود. این داستان معمایی به‌قدری نکات جالب و ریز دارد که نمی‌توانید حتی از چند لحظه از داستان بگذرید و بهتر است تمام حواستان را برای شنیدن جزئیات بگذارید. صدای آرمان سلطان‌زاده، امید تقوی و سحر بیرانوند که هرکدام خوانش بخشی از این داستان را برعهده داشته‌اند، آن را بسیار شنیدنی‌تر کرده و باعث شده است هرچه بهتر می‌توانید با شخصیت‌های کتاب و ترس‌ها و دلهره‌هایشان روبه‌رو شوید. دختری از بروکلین کتابی است که اگر شنیدنش را شروع کنید، متوقف کردن آن کار ساده‌ای نخواهد بود. این کتاب یک کتاب عالی برای تمام بزرگسالانی است که از معما لذت می‌برند و یک روش عالی برای لذت بردن از یک عصر تابستانی است.

پس از دختری از بروکلین چه بخوانیم؟

اگر به داستان‌های نفس گیر و پر هیجان علاقه دارید و از خواندن دختری از بروکلین لذت برده‌اید ابتدا سری به کتاب‌های خود گیوم موسو بزنید، ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول، همین حالا و سنترال پارک می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای پس از این کتاب باشند. همچنین می‌توانید به سراغ آثار نویسندگانی مانند آگاتا کریستی، روث ور، پائولا هاپکینز و شاری لاپنا بروید و از دنیای تریلرها لذت ببرید.

در بخشی از کتاب صوتی دختری از بروکلین می‌شنویم

شنبه، بیست و هشت مه سال ۲۰۰۵، کلر کارلایل، دختر نوجوان چهارده‌ساله اهل نیویورک، بعدازظهر به همراه پنج نفر از دوستانش برای گردش به بوردو رفته بود. دختران باهم غذا می‌خورند، پیاده‌روی و خرید می‌کنند و در نهایت به گردش در محله سنت پیر می‌پردازند.

ساعت هجده و پنج دقیقه، کلر راهی ایستگاه سن ژان می‌شود تا به خانه خانواده لاریویر بازگردد، خانه‌ای که تعطیلات آخر هفته را در آن سپری می‌کرد. اولیویا مندلسن، یک دانش‌آموز آمریکایی دیگر که در مدرسه آنا درس می‌خواند نیز او را همراهی می‌کرد. قطار ساعت هجده و سی و چهار دقیقه وارد ایستگاه می‌شود.

یک دوربین امنتی تصویر دو دختر نوجوان را درحالی‌که پنج دقیقه بعد سوار قطار می‌شوند، ضبط کرده است. کلر و اولیوا پس از پیاده شدن در خیابان گالینی، چند دقیقه‌ای باهم پیاده می‌روند تا اینکه درنهایت در یک تقاطع از هم جدا می‌شوند.

پس از آنکه اولیویا چند قدمی راه می‌رود، صدای فریادی را شنیده و بازمی‌گردد. چشمش به مردی حدوداً سی‌ساله با موهای بلوند می‌افتد که دوستش را به‌زور سوار ماشین می‌کند. سپس به‌سرعت از محل دور می‌شود. آن‌قدر حواسش جمع بود که شماره ماشین را برداشته و بلافاصله پلیس را خبر کند. نیروهای پلیس بلافاصله ستاد مرکزی تشکیل داده و سر راه همه مسیرهای اصلی نیروهای گشت قرار دارند. پس از آن بر اساس توصیف اولیویا، تصویری ابتدایی از آدم‌ربا تهیه شد. پلیس خیلی سریع موفق شد رد خودرو را پیدا کند. خودرویی که صدالبته مسروقه بود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
483.۲۰ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۴۷:۳۴
نویسندهگیوم موسو
مترجمآریا نوری
راویآرمان سلطان زاده
راوی دومسحر بیرانوند
راوی سومامید تقوی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۲
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۸۳.۲۰ مگابایت
۰۸:۴۷:۳۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 103 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (11)
اجرای روان 🎙️ (8)
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
1 ٪
60 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

این تقریبا اولین کتابی بود که من از این ژانر گوش دادم و چون کتاب جنایی و پلیسی زیادی نخوندم نمی‌تونم تشخیص بدم چه اندازه ماهرانه نوشته شده بود، ولی برای من کشش زیادی داشت. پایان پیش‌بینی‌نشده‌ای داشت و چون کم بود من توی دو روز تمومش کردم. البته به نظرم اینکه با وجود این همه قتل و جنایت، شخصیت‌های اصلی ساکت بشینن و بذارن مثلا یک قاتل رییس جمهور بشه، فقط چون جون خودشون براشون مهم بوده، جالب نبود. صدای یکی از گویندگان رو نمی‌پسندیدم. مخصوصا برای فصل آخر. جایی که جملات باید با احساس و آروم و جذاب بیان بشن، همه جملات حالت خبری داشتن. در کل داستان جالبی بود و گویندگان هم نسبتا خوب بودن.

4

موضوع داستان بسیار جذاب بود و سیر داستان به گونه ای پیش می رفت که خواننده را در انتظار و عطش برای شنیدن اتفاقات بعدی قرار می داد. کتابی جذاب که صدا و خوانش آرمان سلطان زاده جذابیتش رو چند برابر میکنه. ترک آخر داستان بسیار تاثیرگذار بود جایی که دختر برای پدرش یادداشتی توی دفترچه نوشته بود.

2

من خیلی خوشم نیومد،نتونستم با شخصیت ها ارتباط برقرار کنم شاید چون زیاد بودن.بنظرم اصلا ترسناک نبود،سیاسی نبود...برخلاف نظر بعضی دوستان و منو جذب نکرد. من به این ژانر علاقه دارم رمان های جنایی زیاد خوندم و رمان های روث ور و مهمانی شکار لوسی فولی رو پیشنهاد میدم.

5

واقعا لذت بردم،کتاب فوق العاده جذاب و جالبی بود،کشش داستان بسیار زیاد،به طوری که شنوده را بسیار مشتاق برای شنیدن میکند،البته هنرجناب هرمان سلطان زاده و دیگر همکاران وی نیز زیبایی داستان را صدچندان کرده اند،قویا پیشنهاد میشود??

2

داستان درجه سوم و تجاری جنایی. سعی کرد که خیلی پیچش و سورپرایز درست کنه ولی خب چهارچوب تکراری داستانهای این سبک رو داره و همه چی قابل حدسه.. حیفه واقعا توان و کیفیت کار راوی صرف کتابهای تجاری اینچنین بشه.

5

من در ساعات خاصی در روز کتاب صوتی گوش میدم و هرروز منتظر روز بعدی بودم تا ببینم انتهای داستان چی میشه. بسیار پرکشش و جذاب بود با یه پایان غافلگیرکننده. با این کتاب به حوزه جنایی معمایی علاقمند شدم.

5

یه کتاب عالی از هر نظر پرکشش، داستانی متفاوت، روندی خوب، پر از غافلگیری و.... و پایانی زیبا در تمام مدت خوندن نمیتونستم کتاب رو زمین بذارم با اینکه تا حالا تو این سبک کتاب نخونده بودم ولی عالی بود

4

چقدر اسامی شخصیتها زیاد بود!!!!! تعریف و تمجید از این رمان زیاده که خب با توجه به ترجمه و احتمالاً محدودیتها و سانسورها، بنظر من یک رمان خیلی خیلی معمولی با چند نکتهٔ گنگ و مبهمه ....

2

روایت بسیار بسیار متوسطی بود، به جهت منطق تصمیماتی که داستان را پیش می رد، روایت کاملا بی چفت و بست بود و جنبه هنری یا حتی معمایی جذابی نداشت.

4

صدای راوی رو دوست داشتم موضوع هیجان انگیز بود ولی اسامی زیادی در قصه بود که گیج میکرد دوما برای ریاست جمهوری کمی غلو بود اما در مجموع هیجان انگیز بود

نمایش 50 نقد دیگر
4.3
(104)
سرگرم‌کننده 🧩 (11)
82,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
دختری از بروکلین
دختری از بروکلین
گیوم موسو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختری از بروکلین
دختری از بروکلین
گیوم موسو
آوانامه
4.3
(104)
سرگرم‌کننده 🧩 (11)
82,000
تومان