0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بر اُستخوان های مردگان

معرفی، خرید و دانلود کتاب بر اُستخوان های مردگان

درباره بر اُستخوان های مردگان

بر استخوان‌های مردگان شاهکار ادبی الگا توکارچوک به زبان اصلی سال 2009 منتشر شد. بعد از انتشار برگردان انگلیسی کتاب در سال  2018 موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات شد. توکارچوک اولین زن لهستانی‌ست که جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرده است. همچنین در سال 2019 به عنوان بهترین اثر داستانی از نظر نشریه تایم انتخاب شد. بر استخوان‌های مردگان، در یک دهکده‌ی کوچک لهستانی در نزدیکی مرز جمهوری چک رخ می‌دهد. شخصیت اصلی داستان یعنی یانینا دوشئیکو معلم مدرسه و سرایدار خانه‌های تابستانی‌ست. او ستاره‌شناسی می‌داند و خواندن و ترجمه‌ی اشعار ویلیام بلیک را دوست دارد. حیوانات برای یانینا عزیزند و همه تلاشش را می‌کند تا از آنها در برابر شکارچیان محافظت کند. این داستان جنایی و اسرارآمیز در دهکده‌‌ای به ظاهر آرام و بی اتفاق آغاز می‌شود.  پاگنده، همسایه‌ی خانم دوشئیکو در کابینش مرده پیدا می‌شود، در حالی که به نظر می‌رسد استخوانی در گلویش گیر کرده است. اما آیا این یک مرگ تصادفی‌ست یا پاگنده به قتل رسیده است؟ یانینا در خانه‌ی او یک عکسی پیدا می‌کند و آن را برمی‌دارد.

این کتاب با ترجمه‌ی کاوه میرعباسی توسط نشر چشمه منتشر شده است و شما می‌توانید نسخه الکترونیک کتاب را هم‌اکنون از فیدیبو بخوانید و لذت ببرید.

الگا توکارچوک را بیشتر بشناسیم

الگا توکارچوک 29 ژوئیه سال 1962 در لهستان متولد شد. او در دانشگاه ورشو رشته روانشناسی خواند و نوشتن را از سال 1997 آغاز کرد. منتقدان و مخاطبین زیادی معتقدند او یکی از برترین نویسندگان حال حاضر جهان است.  در کارنامه‌ی ادبی اولگا توکارچوک افتخارات فراوانی به چشم می‌خورد؛ دریافت شاخص‌ترین جایزه‌ی ادبی لهستان، موسوم به «نیکه»؛ و همچنین، موفقیت در کسب جایزه‌ی معتبر و بین‌المللیِ «من بوکر». از دیگر آثار او به بچه‌های سبز می‌توان اشاره کرد.

چرا باید بر استخوان‌های مردگان را بخوانیم؟

اگر به داستان و رمان های جنایی- معمایی علاقه دارید خواندن بر استخوان‌های مردگان را از دست ندهید. ما با یک کتاب داستان معمایی به آن معنای مرسوم و متداول مواجه نیستیم؛ این کتاب اثری‌ست چند وجهی که وام‌دار ژانرهای گوناگون است؛ فانتزی، کارآگاهی و روانشناختی از جمله مولفه‌هایی‌ست که در پیرنگ پیچیده این کتاب وجود دارد.

بخش هایی از کتاب

بُردبار و در مسیرِ خطر رهسپار، می‌پیمود وادیِ مرگ را استوار، مردِ راست‌کردار. دیگر به سنی رسیده‌ام و وضع سلامتی‌ام طوری است که باید حواسم باشد قبل از خواب حتماً پاهایم را درست‌وحسابی بشورم؛ یک وقت دیدی لازم شد نصفه‌شب من را با آمبولانس ببرند. اگر آن روز غروب به سال‌نمای نجومی مراجعه کرده بودم تا ببینم در آسمان چه می‌گذرد، محال بود اصلاً به بستر بروم. ولی بی‌خبر از همه‌جا، خیلی عمیق خوابم برده بود، چون جوشانده‌ی رازک نوشیده بودم، همراه دو حَبِ سُنبل‌الطیب. همین بود که وقتی نصفه‌شب با تقه‌هایی به در محکم و یک‌بند و بی‌هیچ ملاحظه‌ای، یعنی قطعاً بدخبر ــ بیدار شدم، نتوانستم فوراً هوش‌و‌حواسم را جمع کنم. از جا پریدم و به تخت‌خواب تکیه دادم و به‌زحمت توانستم تعادلم را سرپا حفظ کنم، زیرا بدنِ کرخت و لرزانم قادر نبود از معصومیتِ خواب به عرصه‌ی بیداری خیز بردارد. احساس ضعف کردم و تلوتلو خوردم، انگار بخواهم از هوش بروم.

پیشنهادهایی برای کسانی که بر استخوان‌های مردگان را دوست دارند

اگر کتاب بر استخوان‌های مردگان را دوست داشتید شما را به خواندن چند کتاب دیگر نیز دعوت می‌کنیم و امیدواریم لذت ببرید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۶ مگابایت
تعداد صفحات
294 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۴۸:۰۰
نویسندهلگا توکارچوک
مترجمکاوه میرعباسی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Prowadź swój pług przez kości umarłych
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۳۰
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
105,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۶ مگابایت
۲۹۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
82 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
0 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب فوق‌العاده خوب و جانانه ایه جهان بینی و وسعت و عمق بینشی که به جهان و موجودات روی اون داره خیلی جالبه جملات عمیق و تامل برانگیزی داره

5

یکی از بهترین رمان هایی که خوندم

5
آرامش‌بخش 🌱
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

رمان بسیار زیبایی بود واقعا لذت بردم

4

کتاب خاص و قشنگی بود .

5

عالی بود با ترجمه ای فوق العاده

نمایش 1 نقد دیگر
4.6
(18)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
66,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بر اُستخوان های مردگان
بر اُستخوان های مردگان
لگا توکارچوک
نشر چشمه
4.6
(18)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
66,000
تومان