0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خون بر برف

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خون بر برف

نویسندگان:
یونسبو
،
یو نسبو
درباره خون بر برف

کتاب صوتی خون بر برف نوشته یونسبو که برای اولین بار در سال 2015 منتشر شد اولین بخش از کتاب خورشید نیمه‌شب است. این اثر یک رمان جنایی و هیجان‌انگیز است که دنیای قاچاقچیان موادمخدر در نروژ را روایت می‌کند. داستان از دید قاتلی به نام اولاف یونهانسن روایت می‌شود که در خدمت یکی از بزرگترین گروه‌های تبهکاری اسلو در دهه ۱۹۷۰ است.

این داستان پر از تنش و ماجراهای پیچیده است. اولاف در مواجهه با یک جرم پیچیده و قتلی مرموز، درگیر یک سلسله از رخدادها و تصمیم‌گیری‌های دشوار می‌شود که زندگی او را تغییر می‌دهد.

این کتاب توانسته است با توصیف جامع و شخصیت‌پردازی عالی، خواننده را به دنیای تاریک و خطرناک قاچاقچیان موادمخدر در نروژ بکشاند و تا سال‌ها پس از انتشارش، همچنان یکی از محبوب‌ترین رمان‌های جنایی باقی‌مانده است.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقمند هستید به دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو سر بزنید.

درباره یونسبو

یو نسبو، نویسنده و موسیقیدان مشهور اهل نروژ است که در 29 مارس سال ۱۹۶۰ متولد شد. در دوران نوجوانی، عاشق ورزش فوتبال بود، اما به دلیل آسیب زانویش، نتوانست به علاقه خود ادامه دهد. بعد از اتمام سربازی، به دانشکده اقتصاد رفت و همراه با دوستانش یک گروه موسیقی راک را تأسیس کرد. او به عنوان کارگزار بورس نیز فعالیت می‌کرد. نسبو دو آلبوم موسیقی منتشر کرد که منجر به شهرت وی در عرصه موسیقی شد. او به طرز عجیبی موسیقی و ادبیات را در کنار یکدیگر پیش برد و اوقات فراغت خود را به نوشتن داستان‌هایش می‌گذراند. یو نسبو بنیان‌گذار یک موسسه خیریه به نام "قهرمان محبوب کتاب‌هایش، هری هول" است که به تحصیل و سوادآموزی کودکان محروم کمک می‌کند.

گفتنی است تا سپتامبر ۲۰۰۸، بیش از یک و نیم میلیون نسخه از رمان‌های او در نروژ به فروش رفت و آثارش به بیش از چهل زبان ترجمه شده است. نسبو تاکنون نامزد و برنده جوایز متعددی شده است، که از جمله آن‌ها به جایزه ادگار در سال ۲۰۱۰، جایزه کتاب کودکان آرک در سال ۲۰۰۷، و جایزه پیر گینت در سال ۲۰۱۳ می‌توان اشاره کرد.

کتاب‌های مطرح و معروف دیگر از یونسبو عبارتند از:

  •  کتاب خفاش: خفاش اولین اثر یو نسبو است که در سال 1997 منتشر شد. این کتاب داستان کارآگاهی به نام هری هول را روایت می‌کند که ماموریت دارد برای بررسی پرونده ی قتل به سیدنی برود.
  • کتاب خورشید نیمه شب: این کتاب از آثار دیگر نسبو است که در سال 1998 منتشر شد. ماجرای انی کتاب به قتل سفیر نروژ در تایلند می‌پردازد. بازرس هری مول مامور رسیدگی به پرونده این قتل می‌شود که در جریان تحقیقات خود متوجه می‌شود داستان خیلی فراتر از یک قتل است.
  •  کتاب پسر: این اثر مهیج روایت زندگی مردی به نام سانی لوفتوس است که حدود نصف عمرش را به خاطر جرایمی که انجام نداده در زندان گذرانده است. سانی بعد از پی بردن به ماجرای خودکشی پدرش، از زندان می‌گریزد و به دنبال افرادی می‌گردد که زندگی خودش و پدرش را تباه کرده‌اند.

جهت مشاهده سایر آثار یونسبو کلیک کنید.

چرا باید کتاب صوتی خون بر برف را بشنویم

کتاب صوتی خون بر برف یکی از آثاری است که از خواندن و شنیدن آن، لذت بردن تا حدی پایان‌ناپذیر را تجربه خواهعید کرد. یک داستان پر از تنش، رازآلود، و مواجهه با شخصیت‌های پیچیده، که شما را به دنیای تاریک و خطرناک قاچاقچیان موادمخدر در نروژ می‌برد. اگر علاقه‌مند به رمان‌های جنایی و ماجراهای پلیسی هستید، این کتاب را حتماً بخوانید؛ زیرا دارای داستانی مهیج است و تمام اجزایی که یک رمان جذاب و خواندنی باید داشته باشد، را در خود دارد.

در بخشی از کتاب صوتی خون بر برف می‌شنویم

نمی‌دانم وقتی با هم بودند، ماریا هم مصرف می‌کرده یا نه، یا اینکه دنبال راهی برای مطیع بودن می‌گشته یا نه، اما به هر حال او دیگر کاملاً سرحال به نظر می‌رسید، دست کم آن موقع. در سوپرمارکت کوچکی مشغول به کار شد. من هم گاهی به آنجا سر می زدم تا ببینم اوضاع روبه راه باشد و سروکله دوست پسر مفنگی‌اش پیدا نشده باشد تا دوباره همه چیز را به هم بریزد. بدیهی است طوری به او سر می زدم که مرا نبیند، در تاریکیِ بیرونِ فروشگاه می‌ایستادم و به داخل که خیلی پرنور بود، نگاه می‌کردم. می‌دیدم پشت صندوق نشسته و کالاها را در کیسه می‌گذارد و اگر مشتری با او حرف می زد، به یکی از کارکنان دیگر اشاره می‌کرد.


پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب صوتی خون بر برف

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
204.۵۱ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۴۲:۰۳
نویسنده یونسبو
نویسنده دومیو نسبو
مترجم نیما م اشرفی
راویایوب آقاخانی
ناشرواوخوان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۰۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۰۴.۵۱ مگابایت
۰۳:۴۲:۰۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 31 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (2)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
67 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
19 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
گیرا 🧲

یه جنایی-روانشناختی پرکشش با شخصیت‌پردازی درست و همچنین پایان بندی مناسب. ▫️"اولاف" برای مردی به نام "دنیل" حسابرسی میکنه. تو ادبیات کتاب، حسابرسی یعنی کلک بقیه رو کندن. بله، اولاف یه قاتله. هر اسمی که از طرف دنیل میاد رو میکشه و البته همه در دسته آدمهای کثیف و فاسد قرار میگیرن و اولاف با کشتن چنین آدمهایی مشکلی نداره، گذشته اولاف توضیح میده چرا. ماموریت جدید اولاف کشتن زن دنیل هست. اولاف طبق معمول همیشه، به زیر نظر گرفتن چند روزه "کرینا" به عنوان سوژه جدید مشغول میشه. کرینا زنی با جذابیت های بسیار برای مردانه و نظر اولاف رو هم به خودش جذب میکنه. زمانی که اولاف متوجه میشه کرینا از طرف یه غریبه در عذابه، ورق رو برمیگردونه و تصمیم جدیدی میگیره که برخلاف خواسته رئیسش دنیل هست. ▫️اینجا ما یه قاتل بی احساس نداریم، قاتلی داریم که اصول اخلاقی خودش رو داره، به زن ها اهمیت میده و این به گذشته تلخش برمیگرده، آدم باهوشیه ولی یه سری توانایی‌های معمولی دیگران، مثل نوشتن یه نامه چند خطی خوانا و قابل فهم رو نداره چون واژه‌پریشه و خیلی ویژگی‌های دیگه که اولاف رو منحصربه‌فرد میکنه. به عنوان یک انسان اولاف قابل پذیرشه، به عنوان یه قاتل هم قابل درکه و همینطور در کارش تحسین برانگیز، چون نویسنده ویژگی‌های شخصیتی و وقایع زندگی اولاف رو به درستی کنار هم چیده. ▫️من از خوندنش لذت بردم و بنظرم پایان بندیش واقعا تاثیرگذار بود. ▫️نمیدونم چقدر خشونتش زیاد بوده، ولی طبق نظرات دوستان کمی خشن بوده پس به این نکته قبل از خوندن دقت کنید. ▫️پیشنهاد میکنم نسخه صوتی رو با صدای جناب ایوب آقاخانی گوش بدید. من خیلی از اجراشون لذت بردم.

5

داستان کناب فوق العاده بود و بسیار مهیج، کمتر داستانی منو این اندازه حذب خودش کرد بسیار روان و به دور از حاشیه و ایجاد توقف و کسالت،و اما آقای ایوب آفاخانی بدون اغراق، بهترین ، مسلط ترین، خوش صداترین گوینده و راوی بودن که تا به حال دیدم فراز و فرود صدا هیجان ومکث ها جدیت و شوخ طبعی نرمش و خشونت با صدای گرم ایشون شنونده را به عمق داستان میبره گویا اونجا حضور داره واقعا خسته نباشید میگم بهشون و در آخر به نظر من این داستان بی نظیر قابلیت ساخت یه فیلم سبنمابی فوق العاده رو داره

5

سلام نثر داستان و ترجمه فوق العاده عالیست نویسنده به جزئیات به درستی اشاره کرده گویی که انگار در حال تماشای فیلم سینمایی هستیم آقای ایوب خانی هم که معرکه هستن تفاوت هنرمند تحصیلکرده و کار بلد با سایرین در این کار کتابخوانی به وضوح قابل لمس هستش

5

کتاب خوب و دوست‌داشتنی بود. شخصیت‌پردازی عالی داشت، سیر وقایع خوب بود و اتمسفر کلی اثر رو هم پسندیدم. صدای راوی عالی بود و خسته نباشید می‌گم. کتاب به شکل مطلوبی صوتی شده بود و شنیدن نسخه‌ی صوتی رو به جای مطالعه‌ی نسخه‌ی فیزیکی یا دیجیتالی به شما پیشنهاد می‌دم ✌

5

به نظرم اگه همین فایل های صوتی رو بدون ترجمه برای نویسنده بفرستن میگه عجب داستانی نوشتم ... راوی بهترینه .... این بزرگمرد فوق العاده اس ..روایت، افت و خیز صدا، وقفه ها و .... بسیار بجا است و یکتا

5

خیلی رمان خوبی بود. رمانی مدرن از سرزمین نروژ با توضیح پیچیدگی‌های ابعاد شخصیت یک فرد و البته بدون توصیف‌های کنسل کننده و طولانی. اجرای آقای آقاخانی مثل همیشه بسیار خوب بود.

5

داستان پلیسی جنایی روان با روایتی جذاب و سینمایی، اجرای آقای آقاخانی هم بسیار دلنشین و جذابه و بیشتر شبیه نمایش رادیویی است تا کتاب صوتی. 👌🏻

5

داستان عالی،ایوب خانِ آقاخانی هم مثل همیشه عالی و بی نقص.توصیه میشه به شدت

4

لطفا به انتخاب نمونه بیشتر کنید که داستان رو اسپویل نکنه کل جذابیت یک سوم ابتدایی کتاب از بین رفت برام

3

بعنوان سر گرمی کتاب خوبی ست و راوی هم با مهارت این رمان جنایی رو روایت میکند

نمایش 10 نقد دیگر
4.5
(34)
اجرای روان 🎙️ (2)
43,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
خون بر برف
خون بر برف
یونسبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خون بر برف
خون بر برف
یونسبو
واوخوان
4.5
(34)
اجرای روان 🎙️ (2)
43,500
تومان