0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفه سیاسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفه سیاسی

مقالاتی منتخب
نویسنده:
لئو اشتراوس
درباره فلسفه سیاسی

کتاب فلسفه سیاسی اثر لئو اشتراوس، یک مجموعه شامل ده مقاله، سخنرانی، و شانزده نقد کتاب است که بین سال‌های ۱۹۴۳ تا ۱۹۵۷ تألیف شده است. این مجموعه شامل برخی از مهم‌ترین نوشته‌های اشتراوس در زمینه علوم سیاسی است و به طور صریح به بحث‌ها و مضامین معروف او در این زمینه می‌پردازد. از میان مقالات این کتاب، مقاله اول به تعریف اشتراوس از معنای فلسفه سیاسی می‌پردازد، و مقالات دیگر به موضوعاتی مانند تاریخ فلسفه سیاسی، فلسفه سیاسی در قرون وسطی غیرمسیحی، و مدرنیته کلاسیک اروپا است.

لئو شموئلویچ اشتراوس کیست

لئو اشتراوس در ۱۹۰۸، وین، اتریش متولد شد. اشتراوس یکی از نام‌آورترین فیلسوفان و پژوهشگران فلسفه سیاسی قرن بیستم بوده است. او به خصوص برای مطالعاتش در زمینه تفسیر فلسفه کلاسیک، به ویژه افکار افلاطون و ارسطو، شناخته می‌شود. اشتراوس تدریس در دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه شیکاگو و دانشگاه استانفورد را به عهده داشته و تأثیر بزرگی بر نظریه‌پردازی در حوزه فلسفه سیاسی داشته است.

خرید کتاب روانشناسی استبدادی در فیدیبو

تعدادی از کتب دیگر لئو اشتراوس:

1. التیمه و جهان ایرانی: مجموعه مقالات تاریخی (Eternity and Time: A Study of Persian History and Society)

2. تفسیر فیلسوفان: افلاطون تا فردینانت ابوس (The Rebirth of Classical Political Rationalism: An Introduction to the Thought of Leo Strauss)

3. فیلسوف و حیوانات (The Philosopher and the Animals)

4. نیچه به عنوان فیلسوف: یک مقدمه به فلسفه نیچه (Nietzsche as Philosopher: An Original Study)

چرا باید کتاب فلسفه سیاسی  را بخوانیم

کتاب فلسفه سیاسی برای افرادی که به دنبال درک عمیق‌تر از فلسفه سیاسی هستند، به عنوان یک منبع ارزشمند تاریخی و تئوری‌ای توصیه می‌شود. لئو اشتراوس به شیوه‌ای بی‌مثال مفاهیم و مسائل مهم فلسفه سیاسی را بررسی کرده و تفسیرهای جدیدی ارائه می‌دهد. این کتاب به خوانندگان امکان می‌دهد تا از دیدگاه‌های پیچیده و عمیق اشتراوس درباره مسائلی مانند حکومت، عدالت، و حقوق انسانی آگاهی یابند. همچنین، این کتاب برای دانشجویان و پژوهشگران در زمینه فلسفه سیاسی و تاریخ فکر سیاسی بسیار ارزشمند است. اشتراوس به طور عمیق در این زمینه تحقیق کرده و ارائه‌های او تحول‌آفرین هستند.

در بخشی از کتاب فلسفه سیاسی می‌خوانیم

سخنرانی‌ها در کتاب توسیدیدس با آن جدیت اخلاقی و فوریتشان ما را فرامی‌خوانند که له یا علیهشان موضع بگیریم، و بااین‌حال هر خواننده‌ای می‌بایست تقابل میان صراحت این سخنرانی‌ها و توداری خود توسیدیدس را دریابد. او قطعاً قضاوت‌های صریحی دارد. اما او در اغلب موارد به ما نمی‌گوید که در مورد شهرهای درگیر جنگ و رهبرانشان، یا در مورد بسیاری از سخنرانی‌ها و اعمالی که او به هم نسبت می‌دهد، چه فکر کنیم. بااین‌حال این خموشی بدین معنا نیست که او بی‌تفاوت است، یا آن‌چنان که ما را برمی‌انگیزد تا با تأیید یا رد، به انسان‌ها و رویدادها پاسخ بدهیم، خودش پاسخی ندارد. در عوض این نشان می‌دهد که او یک مربی سیاسی ماهر است. زیرا جدیت اخلاقی ای که او در ما می‌پروراند، نابالغ باقی می‌ماند و برای ارتقای بهروزی اجتماعات ما کافی نیست - سعادتی که ضرورتاً می‌خواهد ارتقا پیدا کند مگر آنکه توسط حکمت سیاسی هدایت شده یا به آن منتهی گردد و ازآنجاکه حکمت سیاسی اساساً قضاوت خوب در مورد موقعیت‌های خاص بی‌سابقه است، آن‌قدر که مهارتی است که باید از رهگذر عمل بسط یابد، موضوعی نیست که تدریس شود.

پیشنهادهایی به دوست‌داران کتاب فلسفه سیاسی

·      معرفی، خرید و دانلود کتاب هنر جنگ

·      معرفی، خرید و دانلود کتاب ایران،جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر

·      معرفی، خرید و دانلود کتاب ما چگونه، ما شدیم

·      معرفی، خرید و دانلود کتاب معمای اشغال سفارت آمریکا در ایران

 

 

 



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۳۰ مگابایت
تعداد صفحات
257 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۴:۰۰
نویسندهلئو اشتراوس
مترجمفرهنگ رجایی
ناشرانتشارات علمی و فرهنگی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
What is Political Philosophy?: And Other Studies. :
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۲۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۳۰ مگابایت
۲۵۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

شماره صفحه مشخص نیست

5

بصیرت‌دهنده

4
(2)
110,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفه سیاسی
فلسفه سیاسی
مقالاتی منتخب
انتشارات علمی و فرهنگی
4
(2)
110,000
تومان