0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنس ضعیف
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جنس ضعیف

درباره جنس ضعیف

کتاب صوتی جنس ضعیف نوشته اوریانا فالاچی یک گزارش جامع از وضعیت زنان در مناطق مختلف جهان است، که با یک روایت مستند و روان تجسم شده است. نویسنده در این کتاب به بررسی و تحلیل نقش و وضعیت زنان در جوامع متنوعی که از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند، پرداخته است.

او برای این منظور به کشورهایی چون پاکستان، هند، اندونزی، سنگاپور، هنگ‌کنگ، ژاپن و آمریکا سفر می‌کند و در طی این سفرها، مشاهده و مصاحبه‌های خود را با زنان محلی و نهادهای مرتبط با حقوق زنان جمع‌آوری می‌کند. هدف اصلی او این است که پی ببرد که زنان چه نقشی در این جوامع ایفا می‌کنند و چگونه در اقتصاد، اجتماع، و فرهنگ جامعه‌های مختلف تأثیرگذار هستند.

فالاچی در طول این پژوهش‌ها و تالیف کتابش به این نتیجه می‌رسد که رنج‌ها و مشکلاتی که زنان تجربه می‌کنند، تنها به کشورهای در حال توسعه محدود نمی‌شود؛ بلکه حتی در جوامع پیشرفته مانند ژاپن و آمریکا هم، سنت‌های قدیمی و باورهای اشتباه نه تنها بر زنان بلکه بر جامعه به طور کلی تأثیرگذار هستند. او موضوعاتی چون نقش زنان در خانواده و جامعه، مسائل مرتبط با ازدواج، توانمندی‌های زنان، و مسائل پوشش زنان را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های علوم اجتماعی علاقمند هستید به دسته‌بندی علوم اجتماعی در فیدیبو سر بزنید.

درباره اوریانا فالاچی

اوریانا فالاچی، نویسنده، روزنامه‌نگار و مصاحبه‌گر سیاسی ایتالیایی در ۱۹۲۹ در ایتالیای موسولینی به دنیا آمد. فالاچب در دهه‌های مختلف زندگی‌اش به عنوان یک شخصیت برجسته شناخته شده است. او در دوران نوجوانی و جوانی به جنبش مقاومت ضدفاشیستی پیوست و بعداً به عنوان یکی از معروف‌ترین روزنامه‌نگاران جهان شناخته شد. فالاچی به قصد تحصیل در رشته پزشکی یا شیمی وارد دانشگاه فلورانس ایتالیا شد اما بعد از آن تصمیم گرفت تا در رشته ادبیات تحصیل کند. او این رشته را نیز به پایان نرساند و تحصیل در دانشگاه را برای همیشه کنار گذاشت.

فالاچی بعد از ترک دانشگاه وارد حرفه روزنامه‌نگاری شد و بعد از مدتی توانست پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کند و به یکی از روزنامه‌نگاران موفق و مشهور دنیا تبدیل شود. فالاچی سرانجام پس از ابتلا به بیماری سرطان و دست و پنجه نرم کردن با آن، در سال ۲۰۰۶ در ۷۷ سالگی درگذشت.

از دیگر کتاب‌های مطرح و معروف اوریانا فالاچی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

ü   کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد: داستان این کتاب از زاویه‌ دید اول شخص است و داستان نامه‌هایی که یک زن جوان به نوزادی که در شکم او است نوشته را روایت می‌کند. نویسنده در این نامه‌ها، سعی دارد افراد را از  مشکلات و ناهمواری‌های دنیا و بی‌رحمی‌های زندگی آگاه سازد.

ü   کتاب گفت وگوهای اوریانا فالاچی: در این کتاب مصاحبه‌های نویسنده با رهبران برجسته جهانی ارائه شده است که مخاطبان را با دیدگاه‌ها و تجربیات اوریانا فالاچی در دنیای سیاست و رسانه‌ها آشنا می‌کند. این اثر ممکن است به درک عمیق‌تری از مسائل جهانی کمک کند.

ü   کتاب پنه لوپه به جنگ می رود: این داستان درباره زنی ۲۶ ساله از ایتالیا است که برای کار به آمریکا سفر می‌کند و درگیر روابط پیچیده عاشقانه می‌شود.

جهت مشاهده سایر آثار اوریانا فالاچی کلیک کنید.

چرا باید کتاب صوتی جنس ضعیف را بشنویم

این یک اثر استثنایی است که به شما فرصتی منحصر به فرد برای درک و تفکر درباره وضعیت زنان در جوامع مختلف جهان می‌دهد. نویسنده با استفاده از روایت مستند و جذاب خود، به بررسی نقش و وضعیت زنان در کشورها و مناطقی چون پاکستان، هند، اندونزی، سنگاپور، هنگ‌کنگ، ژاپن و آمریکا می‌پردازد، که از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با یکدیگر تفاوت‌های چشمگیری دارند.

این کتاب با توجه به تحقیقات دقیق و مصاحبه‌های انجام شده توسط نویسنده، به شما این امکان را می‌دهد تا عمیق‌ترین نگرش‌ها و تأثیرات زنان در این جوامع را بشناسید.

یکی از جنبه‌های جالب این کتاب، ابراز این نکته است که مشکلات زنان تنها در کشورهای در حال توسعه محدود نمی‌شوند؛ بلکه حتی در جوامع پیشرفته مانند ژاپن و آمریکا هم، سنت‌های قدیمی و باورهای اشتباه تأثیرگذار هستند. این اثر به شما فرصت می‌دهد تا در مورد مسائلی از قبیل نقش زنان در خانواده و جامعه، مسائل ازدواج، توانمندی‌های زنان، و مسائل پوشش زنان از زوایای مختلف تفکر کنید و افکار خود را گسترش دهید.

در بخشی از کتاب صوتی جنس ضعیف می‌شنویم

شنیدن حرفای این زن درباره‌ی چیزایی که از اونا بی‌خبر بودم – یا به خاطر محافظه‌کاری اربابای کاغذبازی نتونسته بودم از نزدیک تجربه‌شون کنم – برام با ارزش بود! برای همین چند بار به اون خونه‌ی بالای تپه رفتم و هربار «هان سوین» اطلاعاتی بهم داد که خیلی تو نوشتن این بخش گزارش کمکم کرد!

نشر صوتی آوانامه با همکاری انتشارات نگاه، نسخه صوتی کتاب جنس ضعیف را با ترجمه یغما گلرویی و با صدای فریبا فصیحی منتشر کرده است.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب صوتی جنس ضعیف

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های علوم اجتماعی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.

ü   کتاب صوتی معماری توسعه سه شنبه ها با موری نویسنده علی اشرف افخمی

ü   کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه نویسنده الیف شافاک

ü   کتاب صوتی توهم آگاهی نویسنده استیو اسلومن، فیلیپ فرنباخ


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
526.۸۹ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۲۳:۱۷
نویسندهاوریانا فالاچی
مترجمیغما گلرویی
راویفریبا فصیحی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۲۷
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۲۶.۸۹ مگابایت
۰۶:۲۳:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
5 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب خوبی بود. چون یک گزارش از زنان کشورهای شرقی مختلف بود، دید جالبی به آدم می‌داد. ولی به عنوان کسی که از اوریانا فالاچی خیلی کتاب خونده و نویسنده مورد علاقه‌اش هم هست باید بگم به نظر من این کتاب رتبه آخر رو بین همه نوشته‌هاش داره. به عنوان مثال کتاب «زندگی، جنگ و دیگر هیچ» هم یک گزارشه و توی سبک همین کتابه ولی ده‌ها پله از این کتاب بهتره. خوانش گوینده رو دوست نداشتم. صداشون خیلی خوب بود ولی عامیانه تلفظ کردن لغات اصلا جالب نبود! من کتاب رو دارم و متن رو چک کردم. کتاب هم نسبتا عامیانه نوشته شده ولی دیگه نه این که هزاران رو نوشته باشه هزارون! و امثالهم. ما حتی تو حرف زدن عادی روزانه هم کلمات رو اینجوری به کار نمی‌بریم که گوینده تلفظ می‌کرد. در کل رتبه خوبی نداشت این کتاب به نظرم. ولی البته خوندن و شنیدنش رو به همه طرفداران برابری حقوق زن و مرد پبشنهاد می‌کنم. چون جزو کتاب‌هاییه که حتما این افراد باید خونده باشن.

1

یه گزارش آشفته، بی نظم و پر از سوگیری. تکلیف نویسنده اصلا مشخص نیست. اول می گه برم ببینم زن های عالم خوشبختن یا نه، بعد هر جا زن ها از زندگیشون راضی هستن تهمت غیراصیل بودن بهشون می زنه، هر جا هم که یه زن قدیمی و به قول خودش اصیل پیدا می کنه تهمت خسته کننده بودن. واقعا از اول تا آخر معلوم نیست چه پرسشی رو قراره جواب بده و به چه حقی یه گزارشگر اینهمه سوگیری و قضاوت داره نسبت به همه چیز. خدا بیامرزتش اما این کتابش واقعا بد بود

5

بهترین استفاده از وقتی که برای شنیدن این کتاب صرف شد ! چقدر حیف که از قلم این خانم توانمند در عصر حاضر بیشتر از این نمیشه استفاده کرد و چقدر جالب که با بیشرفت سریع تکنولوژی هنوز هم شنیدن این کتاب کاملا قابل درک و انتباق هست. کتاب علی رغم داکیومنتری گسترده ای که استفاده شده مسیر داستانی خیلی گیرایی داره. فصل اخر به زیبایی هرچه تمام تر نتیجه گیری و تمام شده. صدای خانم " فریبا فصیحی " بسیار زیبا و گویاست. با تشکر از فیدیبو

3

بعضی جاهاش ترجمه گنگ بود و از یه ترجمه دیگه استفاده کردم تا فهمیدمشون، اطلاعات کتاب هم اگر خوب بود برا زمانی که الان ما هستیم دیگه به درد نمی خورن چون تو این پنجاه و خورده ای که از چاپ این کتاب گذشته اون رفتارها و سنت ها منسوخ شدن

5

دنبال پرسش همیشگی نقش زن و در انتها با این نتیجه میرسه که زنها بردی خودشون زندگی نمی کنن. کتاب جالبی بود

5

اصلا از راوي راضي نبودم، جذابيت كتاب رو برام به حداقل رسوند

4
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
پربار 🌳

خیلی جالب بود از نظر آشنایی با فرهنگ کشورها و اقوام مختلف.

5

فوق العادست محشرررررره عالی ❤❤❤

5

کتاب خوبیه ?

5

عالی بود

نمایش 1 نقد دیگر
4.3
(19)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
77,000
٪30
53,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
جنس ضعیف
جنس ضعیف
گزارشی از وضعیت زنان جهان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنس ضعیف
٪30
جنس ضعیف
اوریانا فالاچی
آوانامه
4.3
(19)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
77,000
٪30
53,900
تومان