0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بنیاد دوم

معرفی، خرید و دانلود کتاب بنیاد دوم

سه گانه ی بنیاد کتاب سوم
درباره بنیاد دوم

کتاب بنیاد دوم نوشته آیزاک آسیموف، یک داستان ماجراجویانه از اندیشه‌هایی است که در سرتاسر کهکشان جاری شده‌اند، یک داستان برجسته از مبارزه انسان برای حفظ برافروخته نور در برابر تهدید تاریکی بی‌رحمانه خود. این کتاب درباره سیاره‌ ترمینوس، معروف به بنیاد نوشته شده است که قرار است بذری باشد که درخت امپراتوری دوم کهکشانی از آن رویش کند. اما ساکنان بنیاد فهمیده‌اند که جایی هم هست به نام بنیاد دوم، که دربرگیرنده دانشمندانی است که بر علومِ ذهنی تسلط دارند. بنیادی‌ها می‌ترسند اختیار زندگی‌شان روزی به دست ستمگرانی باشد که قدرت بازی‌دادن ذهن میلیاردها نفر را داشته باشند.. اما شایعه شده که جایی در انتهای کهکشان یک بنیاد دوم پنهان شده که حفظ دانش بشر را تضمین می‌کند. اکنون مسابقه ای ناامیدکننده بین بازماندگان بنیاد اول و موجودی بیگانه برای یافتن آخرین سوسو از گذشته درخشان بشریت و امید آینده آغاز شده است.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقه دارید حتما به دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو سر بزنید.

درباره آیزاک آسیموف

آیزاک آسیموف، شیمیدان و نویسنده آمریکایی در 2 ژانویه 1920 در کشور روسیه متولد شد. شهرت او به عنوان یکی از نویسندگان برجسته در حوزه‌ رمان‌های علمی-تخیلی و کتب علمی عمومی است. آسیموف در سن سه سالگی، همراه خانواده‌اش به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در شهر نیویورک بزرگ شد. تحصیلات خود را در دانشگاه کلمبیا آغاز کرد و در سال 1939 فارغ‌التحصیل شد. پس از پایان جنگ جهانی دوم، تحصیلات دانشگاهی خود را با اخذ مدرک دکترا در رشته‌ شیمی از دانشگاه کلمبیا تکمیل کرد. پس از اتمام تحصیلات، به دانشگاه بوستون رفت و به تحقیق و پژوهش مشغول شد.

از سال 1939 به بعد، آیزاک آسیموف نوشتن داستان‌های علمی-تخیلی برای مجله‌های مختلف را شروع کرد. در سال 1940، به تألیف مجموعه‌ای از داستان‌های مرتبط با موضوع روبات‌ها پرداخت. در اواخر دهه‌ 1950، برای مدتی از نوشتن داستان‌های علمی-تخیلی کناره‌گیری کرد و به نوشتن مقالات علمی و غیرداستانی، همچنین کتاب‌های غیرداستانی پرداخت. آیزاک آسیموف از سال 1972 به نوشتن داستان‌های علمی-تخیلی بازگشت و تا آخر عمر خود در این ژانر فعالیت کرد. او در 6 آوریل سال 1992 درگذشت.

از دیگر کتاب‌های مطرح و معروف آیزاک آسیموف عبارتند از:

ü    کتاب عزازیل: عزازیل شخصیتی است خلق شده به قلم آیزاک آسیموف. این موجود دو‌سانتی که آسیموف به تناوب آن را ابلیس و گاهی فرازمینی معرفی می‌کند، از یک نام انجیلی گرفته شده است و حتی در یکی از داستان‌ها (آخرین داستان این مجموعه) آن را روح می‌خواند.

ü    کتاب غارهای پولادین: این کتاب داستانی را از زندگی انسان در شهرهای زیرزمینی به تصویر می‌کشد و واقعات داستانی آن به دورانی هزار ساله در آینده اشاره دارد.

ü    کتاب خورشید برهنه: قتلی در سیاره‌ سولاریا رخ می‌دهد، اما به دلیل اینکه ساکنان این سیاره به صورت منزوی زندگی می‌کنند و تنها از طریق فرآیند مشاهده‌ سه‌بعدی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، هیچ تجربه‌ای از جرم و جنایت ندارند. به همین دلیل، کارآگاه آلایجا بیلی از کره‌ زمین به همراه دنیل آلیوا، یک ربات انسان‌نما از سیاره آرورا، دعوت می‌شوند تا پرده از راز این قتل بردارند.

جهت مشاهده سایر آثار آیزاک آسیموف کلیک کنید.

چرا باید کتاب بنیاد دوم را بخوانیم

کتاب بنیاد دوم نوشته‌ آیزاک آسیموف، یکی از آثار معروف و تأثیرگذار در دسته‌ کتاب‌های علمی-تخیلی است. این کتاب دنیای پیچیده‌ای را به تصویر می‌کشد که شامل سیاست، اجتماع، علم، و فلسفه است، دنیای خیالی و تأمل‌برانگیز. بنیاد دوم در یک دوره‌ آینده‌نگرانه قرار دارد که جامعه‌ها و امپراطوری‌ها در حال فروپاشی هستند. داستان به شیوه‌ای متفاوت و جذاب، در مورد تلاش‌ها برای حفظ دانش و فرهنگ در میان فضایی عظیم روایت می‌شود. آسیموف در کتاب‌های خود به تکنولوژی و پیشرفت علمی نیز توجه دارد. این کتاب نیز به بررسی نقش علم و تکنولوژی در تغییرات اجتماعی می‌پردازد. اگر شما هم به کتاب‌های علمی-تخیلی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب بنیاد دوم می‌خوانیم

سیاره‌ ترمینوس، معروف به بنیاد، قرار است بذری باشد که درخت امپراتوری دوم کهکشانی از آن بروید. اما ساکنان بنیاد فهمیده‌اند که جایی هم هست به نام بنیاد دوم، شامل بر دانشمندانی که بر علوم ذهنی تسلط دارند. بنیادی‌ها می‌ترسند اختیار زندگی‌شان روزی در دست ستمگرانی باشد که قدرت بازی‌دادن ذهن میلیاردها نفر را داشته باشند.

دانشمندان بنیاد دوم اعتقاد دارند که تنها هدف‌شان خدمت به طرح سلدون است و کمک به بنیاد برای برپایی امپراتوری کهکشانی. ساکنان بنیاد اول باید مکان بنیاد دوم را پیدا کنند و نابودش کنند. ساکنان بنیاد دوم می‌دانند که باید پیدا شوند ولی...

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب بنیاد دوم

اگر شما هم از جمله علاقمندان و دوست‌داران کتاب‌های داستان و رمان هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.

ü    کتاب صوتی کیمیاگر نویسنده پائولو کوئلیو

ü    کتاب صوتی پوست نارنج نویسنده صمد بهرنگی

ü    کتاب صوتی کشتی پهلو گرفته نویسنده سید مهدی شجاعی


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۱ مگابایت
تعداد صفحات
327 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۵۴:۰۰
نویسندهآیزاک آسیموف
مترجمحسین شهرابی
ناشرانتشارات کتابسرای تندیس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Secibd foundation
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۰۷
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
98,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۱ مگابایت
۳۲۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
84 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این مجموعه واقعا فوق العاده است . سه گانه ای کم نظیر از آسیموف. بعد از این می تونید کتاب های خوبی مثل تلماسه و سری مترو که اولیش مترو ۲۰۳۳ است رو بخونید و لذت ببرید . این کتاب های که معرفی کردم واقعا علمی تخیلی های خوبی هستند . چقدر خوبه که جا بیافته که هر کس بعد از خواندن یه کتاب ، بیاد و تو نظرات کتاب های خوب تو همون ژانری که اون کتاب رو خونده معرفی کنه تا دوستان بتونن تو انتخاب کتاب بعدی راحت تر انتخاب کنمن.

5

اگر به ایزاک اسیموف علاقه دارین حتما این سه گانه رو بخونید مخصوصا با ترجمه عالی حسین شهرابی

5

سه گانه ای بی نظیر در ژانر علمی-تخیلی

4.8
(13)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بنیاد دوم
بنیاد دوم
سه گانه ی بنیاد کتاب سوم
انتشارات کتابسرای تندیس
4.8
(13)
80,000
تومان