0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پشت درهای بسته

معرفی، خرید و دانلود کتاب پشت درهای بسته

نویسنده:
بی ای پاریس
ناشر:
نشر خوب
درباره پشت درهای بسته

«ما زبان را ننگریم و قال را                          ما روان را بنگریم و حال را»

نقد و بررسی کتاب الکترونیکی «پشت درهای بسته»

کتاب پشت درهای بسته Behind Closed Doors توسط بی. ای. پاریس نوشته شده‌است. این کتاب در سال 2019 به زبان انگلیسی در انگلستان به چاپ رسید. این کتاب اولین کتاب از این نویسنده است که به شهرت جهانی دست یافت. کتاب پشت درهای بسته توسط روزنامه نیویورک تایمز به عنوان پرفروش‌ترین کتاب انتخاب شد. به علاوه این کتاب در زمان انتشار به فروش بیش از یک میلیون نسخه در انگلستان دست یافت. داستان کتاب پشت درهای بسته داستان خود را در چندین فصل به نام‌های گذشته و حال روایت می‌کند. روای این رمان زن جوانی به نام گریس است. داستان این کتاب به گونه‌ای که خواننده را به سمت خود می‌کشد.

کتاب «پشت درهای بسته» یک تریلر روانشناسی محسوب می‌شود. درون داستان و شخصیت‌های این کتاب داستان‌ها و رموزی نهفته است که باعث رشد ذهن و روان انسان می‌شود. داستان درکنار آموزه‌های روانشناختی، ژانری ترسناک دارد. داستان کتاب پشت درهای بسته از یک زوج عاشق و موفق به نام‌های گریس و جک آغاز می‌شود. در آغاز داستان زندگی این زوج به تصویر کشیده شده‌است. زندگی بی‌نقص، مملو از عشق، موفقیت، احترام و آرامشی که با برانگیخته شدن حسادت در همگان می‌شود. زندگی آن‌ها آنقدر بی‌نقص و دوست داشتنی است که ناخودآگاه احساس غبطه خوردن در خواننده ایجاد می‌شود. پس از گذشت اندکی از داستان، دو شخصیت به نام استر و میلی وارد زندگی این زوج می‌شوند. استر دوست، جک و گریس است. میلی نیز خواهر کم سن و سال گریس است. استر و میلی با کنجکاوی بسیار متوجه مسائل پنهان شده‌ای در زندگی این زوج می‌شوند. با گذشت اندک زمان، چرک‌های پنهان شده در زندگی این زوج سرباز می‌کنند و آن همه خوشبختی به یکباره نابود می‌شود. زمانی که نقاب‌ها برداشته می‌شوند، چهره‌های واقعی خود را نشان می‌دهد. فضای این داستان در ظاهر آرام است. اما در واقع فضایی ترسناک و هیجان‌انگیز دارد. نویسنده با نوشتن داستان این کتاب به تفاوت ظاهر و باطن انسان‌ها اشاره می‌کند.

افراد بسیاری نقد و بررسی‌های متفاوتی از این داستان ارائه داده‌اند. یکی از آن‌ها «سانفرانسیسکو» است. او در مورد این کتاب نوشت:« پشت درهای بسته، یک داستان کلاسیک را در دنیایی مدرن روایت می‌‌کند. این کتاب یکی از ترسناک‌‌ترین تریلرهای روانشناسانه‌ای است که تا به حال خوانده‌ام. با خواندن هر فصل بیشتر درگیر داستان می‌شوید و بیشتر احساس شخصیت داستان، گریس، را درک می‌کنید؛ استیصال از اینکه هیچ‌ کس تو را باور نمی‌کند و تو باید بجنگی تا عزیزترین آدم زندگی‌ات از آسیب مصون بماند.»

ترجمه کتاب الکترونیکی «پشت درهای بسته» به زبان فارسی

کتاب پشت درهای بسته تاکنون در ایران بارها ترجمه شده‌است. از مترجمان این کتاب می‌توان به آرزو امیر رضایی، ارغوان اشتری و شهناز رافعی اشاره کرد. کتاب پیش‌رو توسط شهناز رافعی ترجمه شده‌است. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی پشت درهای بسته به قلم بی. ای. پاریس، ترجمه‌ی شهناز رافعی و انتشارات نشر چشمه را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه کنید.

شهناز رافعی در سال 1342 چشم به جهان گشود. او زاده‌ی شهر تهران است. قلم این مترجم روان و ساده است. خانم رافعی با برطرف کردن خلاء‌های دو زبان ترجمه‌ای را ارائه می‌دهد که خواننده ایرانی به آن علاقه‌مند است. از آثار این مترجم می‌توان به همه نت‌های نواخته شده، نزدیک خانه، اگر اکنون می‌توانستی مرا ببینی و ... اشاره کرد.

درباره‌ی نویسنده کتاب الکترونیکی «پشت درهای بسته»، بی‌. ای. پاریس

برنادت مک دوگل Bernadette MacDougall در سال 1958 چشم به جهان گشود. او زاده‌ی انگلستان است. امضای برنادت مک دوگل در تمامی کتاب‌هایش بی. ای. پاریس B. A. Paris است. کتاب‌های بی. ای. پاریس تاکنون در بارها در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفته است. کتاب‌های او تاکنون به چهل زبان ترجمه شده‌است. رمان پشت درهای بسته اولین رمان این نویسنده بود. این رمان به سرعت در سراسر جهان منتشر شد. به علاوه با استقبال بسیار خوبی نیز روبرو شد. کتاب پشت درهای بسته و فروپاشی به فروش یک میلیون نسخه در انگلستان دست یافت. بی. ای. پاریس تاکنون پنج کتاب منتشر کرده‌است. سه کتاب از او به نام‌های فروپاشی، پشت درهای بسته و مرا بازگردان تاکنون به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. کتاب‌های نام برده هم به صورت الکترونیکی و هم به صورت صوتی در فیدیبو موجود هستند. بی. ای. پاریس چند سالی است که تمام وقت خود را به نویسندگی اختصاص داده‌است. او و همسرش که سال‌ها در فرانسه زندگی می‌کردند، به تازگی به انگلستان بازگشته‌اند. بی. ای. پاریس در سال 2020 اعلام کرد که پنجمین رمان او در سال 2021 منتشر خواهد شد. این نویسنده بریتانیایی تاکنون جوایز بسیاری از جمله جایزه آدیو Audie برای بهترین رمان ژانر وحشت در سال 2018 و جایزه بهترین رمان ژانر وحشت به انتخاب گودریدز در سال 2016 را بدست آورد.

بخشی از کتاب الکترونیکی «پشت درهای بسته»

بعد از دیدن میلی، در راه برگشت به خانه به جک می‌گویم که می‌خواهم قبل از روز جمعه به دایان تلفن کنم و قرار ناهار را با او و استر به هم بزنم. می‌گوید:«برعکس، فکر می‌کنم بهتره بری.» چون قبلاً هم چندین بار این حرف را زده می‌دانم هیچ معنایی ندارد. ادامه می‌دهد:«آخه تو دو بار دیگه هم قرارت رو کنسل کرده‌ی.» حتی این کلمات هم نمی‌تواند به من امیدواری بدهد. اما صبح جمعه وقتی می‌گوید زیباترین لباسم را بپوشم. ناخودآگاه از خودم می‌پرسم نکند زمانی که منتظرش بوده‌ام بالاخره رسیده. ذهنم آن قدر سریع جلو می‌رود که مجبورم تمام دفعاتی را که ناامید شده‌ام، به خودم یادآوری کنم. حتی وقتی در ماشین کنار جک می‌نشینم. هنوز نمی‌توانم باور کنم ممکن است این اتفاق بیفتد. ولی وقتی تمام راه را تا شهر رانندگی می‌کنیم، ناخودآگاه باور می‌کنم و با بی‌قراری شروع به نقشه کشیدن می‌کنم. می‌ترسم آن لحظه را از دست بدهم. اما وقتی جک ماشین را کنار خیابان بیرون رستوران پارک می‌کند و پیاده می‌شود. تازه متوجه می‌شوم فریب خورده‌ام.

دایان و استر آن جا نشسته‌اند. دایان دستش را تکان می‌دهد و من به سمتشان می‌روم. ناامیدی تلخم را لبخندی پنهان می‌کند، درحالی که حواسم هست که جک دستش را پشتم گذاشته.

دایان می‌گوید:«خوشحالم تونستی بیایی.» به سرعت بغلم می‌کند و ادامه می‌دهد:«جک چقدر کار خوبی کردی که اومدی یه سلامی بکنی. ساعت ناهارته؟»

جک می‌گوید:«امروز صبح از تو خونه کارهام رو انجام دادم، و از اون جایی که تا بعد از ظهر مجبور نیستم تو دفتر باشم، امیدوار بودم من رو هم بدون دعوت تو ناهارتون بپذیرین؛ البته درعوض مهمون من باشین.»

دایان می‌خندد و جواب می‌دهد:«در این صورت با کمال میل می‌تونی به ما ملحق بشی، مطمئنم اضافه کردن یه صندلی دیگه اشکالی نداره. به خصوص که این میز چهارنفره ست.»

استر به شوخی می‌گوید:«فقط مشکلش اینه که دیگه نمی‌تونیم راجع به تو حرف بزنیم.»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۱ مگابایت
تعداد صفحات
280 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۰:۰۰
نویسنده بی ای پاریس
مترجمشهناز رافعی
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Behind closed doors
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۱/۳۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
45,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۱ مگابایت
۲۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
28 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
21 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
7 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

یه رمان جنایی خیلی ساده. با یک تعلیق دم دستی و پایانی کاملا قابل پیش بینی . داستان درباره ی زوجی است که به ظاهر زندگی بی نقص و کاملی دارن اما این فقط ظاهر ماجراست

5

خیلی خوب بود،بعد مازوخیسمی داستان خیلی جالب بود و اگر حوصله ی عذاب کشیدن و خواندن عداب کشیدن دارید برای خواندن این کتاب شک نکنید و البته پایان کتاب هم به شدت جذاب و دوست داشتنی هست.

4

خب این چه کاریه. این کتاب قبلا از ۲ ناشر دیگه توی فیدیبو موجود شده. کتاب جدید بیارین لطفا

5

داستان جالبیه و فکر کنم اغراق نشده و آدم‌های باشن که سادیسم دارن و از ترس و آزار دیگران لذت میبرن

3

کتاب جذاب و خوبیه با تعلیق مناسب و حجم کم . مثل یک زنگ تفریح عالی وسط بقیه کتابای جدی

4

خیلی کتاب مسخره ای بود تمام کتاب اگر شاید مثل اینکه بود کلا تمام کتاب فقط حدث و گمان مسخره

5

درسته پایان رمان معلوم بود ولی واقعا داستان مریضی داشت واقعا اذیت شدم تا تموم شد

5

جالب بود

4

باید در رو ببینم

4

چرت

3.6
(14)
22,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پشت درهای بسته
پشت درهای بسته
بی ای پاریس
نشر خوب
3.6
(14)
22,000
تومان