0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وابستگی متقابل 2
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب وابستگی متقابل 2

هم وابستگی
نویسنده:
ملودی بیتی
درباره وابستگی متقابل 2

در واقع بسیاری از افراد بیشتر زمان خود را صرف نگرانی درباره آینده می‌کنند. آینده‌ای که از کنترل آن‌ها خارج است. این افراد توانایی نه گفتن ندارند و معمولا دیگران را بر خود مقدم می‌شمارند. این رفتار به مرور باعث سرکوب شدن احساسات و انرژی‌های منفی نسبت به خود فرد می‌شود. این نوع از وابستگی متقابل به شدت مخرب است؛ اما را‌ه‌ها و روش‌های متفاوتی برای حل این مسئله وجود دارد. ملودی بیتی در کتاب وابستگی متقابل 2 توضیح می‌دهد که چطور می‌توان مرز محدودیت‌ها را شکست و فراتر رفت.

درباره کتاب وابستگی متقابل ۲

کتاب وابستگی متقابل 2 نوشته‌ی نویسنده‌ی پرفروش ملودی بیتی است که در سال 2008 منتشر شد. این کتاب درباره‌ی نحوه‌ی مراقبت کردن از خودمان در شرایط مختلف است. این‌که می‌گوییم مراقبت از خود منظور مراقبت از روح و روان و رفتارهایمان است. این کتاب در واقع یک راهنمای کامل برای یادگیری بودن ما است و به ما ابزارهای لازم برای پس گرفتن زندگی را با کنار گذاشتن شیوه‌های ناسالمی که تا قبل به کار می‌بردیم، می‌دهد.

این کتاب شامل 4 بخش است که نویسنده در هر بخش یک مرور کلی و یک سری فعالیت‌های مربوط به یک رفتار خاص را ارائه می‌دهد. مراقبت، کنترل، انکار، سرکوب و ... از جمله این رفتارها هستند. در واقع این کتاب این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا راهنمایی گام به گام برای شخصی‌سازی سلامت خود داشته باشیم.

کتاب حاضر با عنوان هم‌وابستگی، نگاهی تازه است که برای نسل امروز نوشته شده است. این کتاب در ادامه کتاب وابستگی متقابل است که در سال 1986 منتشر شده بود. این کتاب در عین حال که مکمل کتاب وابستگی متقابل است، مطالب تازه‌ای دارد که به تنهایی هم قابل استفاده هستند.

کتاب وابستگی متقابل 2 در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد و مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 352 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 17 روز بخوانید.

کتاب وابستگی متقابل 2 جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع روانشناسی است. این کتاب برای افرادی که زمان کافی برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی روانشناسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است. انتشارات لیوسا کتاب وابستگی متقابل 2 را با ترجمه‌ی نسرین سلامت عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

نگاهی بر فصل‌های کتاب وابستگی متقابل 2

بخش یک: شکستن حد و مرزها و بازگشت مجدد به آنها

بخش دوم: رهایی از دام کنترل و رسیدن به برکت الهی

بخش سوم: ارتباطی آگاهانه با خودتان برقرار کنید

بخش چهارم: بگیرید و رها کنید

بخش پنجم: راهنمای مشکل‌گشایی

این کتاب را چه افرادی باید بخوانند؟

کسانی که توانایی نه گفتن را ندارند.

معتادان مبتلا به هم‌وابستگی نهفته، به ویژه معتادانی که به دلیل بیماری‌شان نیاز دارند خودشان را ببخشند.

افرادی که مشکلاتشان خود و دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مردان، زنان و کودکانی که از نظر عاطفی، جسمی و جنسی با آن‌ها رفتار بدی شده است.

و در آخر افرادی که نیاز دارند زندگی خود را تغییر دهند و مدام احساس مسئولیت نسبت به دیگران نداشته باشند.

‌درباره‌ی ملودی بیتی نویسنده‌ی کتاب وابستگی متقابل 2

سال‌هاست که ملودی بتی در دنیای کتاب‌های خودیاری مشهور شده است. او بعد از گذراندن دوره‌ای سخت و عذاب‌آور از اعتیاد و رنج‌های دیگر، تصمیم گرفت تا الهام‌بخش میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا شود و داستان خود را به منظور کمک به دیگران برای تغییر وضعیت آن‌ها به اشتراک گذاشت. اشتیاق او به نویسندگی منجر به پانزده کتاب شد.

ملودی بیتی همچنین به عنوان روزنامه‌نگار در مجله‌هایی از جمله Time و People همکاری داشته است. او در سال 1948 سنت پاول، مینه سوتا متولد شد. کتاب پرفروش بیتی وابستگی متقابل در سال 1986 باعث شهرت او شد. این شهرت هزاران نفر را در کتاب بعدی او یعنی وابستگی متقابل 2 به کتاب‌فروشی‌ها کشاند. بیتی در طول زندگی خود تجربیات سخت و آزاردهنده‌ای داشته است. او در چهارسالگی توسط غریبه‌ای مورد آزار جسمی و روحی قرار می‌گیرد که در دوره نوجوانی او تاثیر می‌گذارد. بیتی در دوران جوانی مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد و بعد از آن اعتیاد به الکل و مواد مخدر زندگی او را مختل می‌کند.

بعد از چند سال اعتیاد، بیتی به یک بیداری معنوی می‌رسد و تصمیم می‌گیرد انرژی خود را صرف امور مثبت زندگی کند.

بعد از هشت ماه درمان، بیتی پاک و هوشیار بیمارستان را برای دستیابی به اهداف جدید ترک می‌کند و از آن پس به دیگران کمک می‌کند تا هوشیار باشند، ازدواج کنند و یک خانواده از خود داشته باشد. ملودی بیتی با یک مشاور برجسته که خود قبلا به مصرف الکل اعتیاد داشته ازدواج می‌کند.

بیتی در سال 191 پسر دوازده‌ساله‌اش را در حادثه‌ای در اسکی از دست داد که این موضوع باعث افسردگی کوتاه‌مدت او شد؛ اما در نهایت دوباره خود را احیا کرد و با کوهنوردی و خودباوری سعی کرد به زندگی برگردد.

از ملودی بیتی کتاب دیگری با عنوان «کتاب کوچک شکرگزاری» با ترجمه‌ی «نسرین سلامت» در سایت فیدیبو قرار دارد.

‌در بخشی از کتاب وابستگی متقابل 2 می‌خوانیم

زنی برایم نوشت: «وقتی دوران بهبودی را آغاز کردم، توانستم در عرض نود روز در نود جلسه شرکت کنم اما اکنون غیرممکن به نظر می‌رسد و بسیاری از جلسات منحل شده، آیا بهبودی از وابستگی در شرف انحطاط است؟» جواب دادم: «درست برعکس. در ابتدا ما فقط جلسات انجمن معتادان گمنام را داشتیم که برای افراد تحت تأثیر اعتیاد بود، همین‌طور جلسات وابستگان گمنام. حالا می‌توانیم گروه‌هایی حمایتی متشکل از افرادی که از دیگران پرستاری می‌کنند، پیدا کنیم - نه تنها برای افرادی که درگیر رفتارهای نابهنجار و اعتیاد هستند، بلکه برای افرادی که عزیزانشان مبتلا به سرطان، آلزایمر، آسیب‌دیدگی ستون فقرات و تومور مغزی هستند. برای هر مشکلی که تصور کنید جلسات متعدد وجود دارد و در آن افرادی هستند که این دردمندان را دوست بدارند و از آنان مراقبت کنند.»

هم‌اکنون حتى جلسات گروه‌های توفیق مضاعف (۲) برای افرادی که هم‌زمان به مسأله ی اعتیاد به هم‌وابستگی می‌پردازند، تشکیل می‌شود. امکاناتی که در گذشته بدون تشکیل جلسات دوازده قدم وجود خارجی نداشت. ما هنوز هم جلسات معتادان گمنام، فرزندان والدین معتاد و وابستگان گمنام را داریم. ما جلسات دوازده قدم را برای افرادی تحت تأثیر هرگونه اعتیاد، از شرط بندان گرفته تا بدهکاران گمنام و معتادان به رابطه‌ی جنسی، داریم.

نیازی نیست که انسان‌ها به تنهایی با مشکل خود دست و پنجه نرم کنند، همچنین افرادی که در ارتباط عاطفی با آن‌ها هستند. هم‌اکنون می‌توان حتی بدون خارج شدن از خانه و از طریق اینترنت به گروه‌های حمایتی ملحق شد. اگر یکی از عزیزانمان گرفتار اعتیاد باشد، مشکل او مشکل ما نیز محسوب می‌شود.

هم‌وابستگی درواقع از میان نرفته است و صرفا با اشکال و اسامی جدیدتر عنوان می‌شود. هم‌وابستگی از مسیرهای دیگری هم به اینجا کشیده شده است، اولین وابستگان در حال بهبودی والدینی داشتند که در بحران اقتصادی و جنگ‌های جهانی اول و دوم زندگی می‌کردند و از آن فجایع و بلايا آسيب شدیدی دیده بودند. والدین این نسل نیز تحت تأثیر شرایط دیگری واقع شده بودند. در آن زمان اطلاعات مشخصی در دست نبود. نه اسمی برای این مشکلات وجود داشت و نه راه حلی.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب وابستگی متقابل 2 اثر ملودی بیتی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۹ مگابایت
تعداد صفحات
352 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۴:۰۰
نویسندهملودی بیتی
مترجمنسرین سلامت
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The new codependency: help and guidance for today’s. generationl
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۹ مگابایت
۳۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
22 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
22 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

برای من خیلی مفید بود، بیشتر بدرد افرادی میخوره که زندگیشون رو بر پایه نیازها و خواسته های نزدیکانشون بنا کردن و نیازها و خواسته های خودشون رو فراموش کردن و فک میکنن که برای حال خوبشون نیاز دارن که اون شخص رو کنترل کنن

3

من خیلی کتاب رو نپسندیدم، راهکار موثری برای وابستگی به فرد نداشت، و بیشتر کلی بود یا درمورد وابستگی به اعتیاد و مواد مخدر

3

من جلد ۱ رو خریدم ولی مقدمه راهنما جلد ۲ با ۱ فرقی نداره احتمال دادم تکراری باشه لطفا بعتر راعنمایی کنید

5

من جلد اول این کتاب رو دارم لطفا راهنمایی بفرمایید وابستگی متقابل ۲ادامه جلد اول است یا مثل هم هستن؟

1

نسخه چاپی ۲۲۵۰۰تومن هست بعد الکترونیکیش ۴۴تومن؟؟؟؟؟؟!!!

3.8
(10)
53,000
٪50
26,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
وابستگی متقابل
وابستگی متقابل
ملودی بیتی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وابستگی متقابل 2
٪50
وابستگی متقابل 2
هم وابستگی
انتشارات لیوسا
3.8
(10)
53,000
٪50
26,500
تومان