0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کوچک شکرگزاری

معرفی، خرید و دانلود کتاب کوچک شکرگزاری

نویسنده:
ملودی بیتی
درباره کوچک شکرگزاری

«زندگی پرمشغله و شتاب‌زده‌ی ما انسان‌ها می‌تواند وسوسه‌ی تمرکز بر ناکامی‌ها و نداشته‌هایمان را در ما تقویت کند. دام و وادی فزون‌خواهی ما را از عزیزان و همچنین از نیروی برترمان دور می‌کند. پیوند دوباره با آنچه در زندگی‌مان اهمیت دارد، شاید تنها و به سادگی با برقراری ارتباط با نیروی شکرگزاری امکان‌پذیر شود. با تمرین و ممارست و تغییر مسیر تمرکزمان از مشکلات عظیم و دلهره‌آور به نعمات و رحمات کوچک زندگی که همیشه حضور و تداوم دارند، این خواسته به وقوع می‌پیوندد.» این جملات از کتاب کوچک شکرگزاری به همه‌ی افرادی که هنوز به قدرت عظیم شکرگزاری دست پیدا نکردند می‌آموزد که شکرگزاری همان قدردانی داشته‌ها و نداشته‌هایمان است. ملودی بیتی در این کتاب با دعاهای کوچک و زیبایی شکرگزاری از تمام بخش‌ها و انفاقات و داشته‌های زندگی را بیان می‌کند.

درباره کتاب کوچک خوشبختی

کتاب کوچک خوشبختی نوشته ملودی بیتی کتابی است کوچک، آرامش‌بخش که با قلم روان و لحن دل‌نشین ملودی بیتی نزدیکی به خدا و مراقبت از روح و ایمان را به ما یادآور می‌شود. او در این کتاب مناجاتی کوتاه آورده است و ضمن هر کدام اهمیت شاکر بودن و نحوه آن را توضیح می‌دهد. به عنوان مثال بیتی می‌گوید: «شاکر بودن حائز اهمیت است؛ اما گاهی سرکوب عواطف و بازگو نکردن احساسمان درخصوص موضوعی، خود نوعی تلاش برای احاطه یافتن بر اوضاع جاری محسوب می‌شود. ما تصور می‌کنیم اگر نفس را در سینه حبس کنیم، شکایت نکنیم و کارها را به درستی انجام دهیم، کائنات خواسته‌هایمان را با خیراندیشی پاسخ خواهد داد.»

دعاها، نکته‌ها و آموزش‌های بیتی در باب شکر گرازی این کتاب را به کتاب کوچکی تبدیل کرده است که می‌توان آن را هر روز مرور کرد و به خود یادآوری کرد که خداوند همیشه در کنار ماست. این کتاب مناسب گروه سنی بزرگسال است و نسخه چاپی آن 106 صفحه است که در سال 1391 از سوی انتشارات لیوسا با ترجمه‌ی نسرین سلامت منتشر شده است.

درباره ملودی بیتی  نویسنده کتاب کوچک شکرگزاری

ملودی بیتی  Melody Beattie یکی از نویسندگان موثر و مطرح نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر دنیاست. او در سال در سال 1948 سنت پاول، مینه سوتا به دنیا آمد. بیتی در زمینه خودیاری به افراد زیادی کمک کرده است. مدت‌ها هم به عنوان مربی در جلسات بهبود و روانشناسی اعتیاد حضور فعال داشته است. یکی از کتاب‌های او که با فروش بسیار خوی بعد از انتشار رو به رو شد وابستگی متقابل بود که  در سال 1986 باعث شهرت او شد. این کتاب به قدری برای او شهرت و محبوبیت آورد که بسیاری از افراد در کشورهای مختلف تبدیل به مخاطبان سرسخت او شدند. شاید این بیت از سعدی که: به زخم خورده حکایت کنم ز دست جراحت که تندرست ملامت کند چو من بخروشم مصداق بارز همین موضوع باشد. چون بیتی سال‌ها خود گرفتار مشکلاتی مثل اعتیاد بوده است و همه‌ی این سختی‌ها را تجربه کرده است. همین هم باعث شده تا میلیون‌ها خواننده به سخنان و راهنمایی‌های او اعتماد کردند و از او تاثیر گرفتند.

بیتی  از دوره کودکی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد. بیتی زمانی که نوزاد بوده پدرش او را ترک می‌کند و از آن زمان به بعد بیتی دیگر با مادربزرگش زندگی می‌کند؛ اما مشکلات تنها به نبود پدر و مادر او ختم نمی‌شود. بیتی زمانی که چهار سال داشت توسط غریبه‌ای ربوده می‌شود. هرچند که همان روز نجات پیدا می‌کند، اما این حادثه باعث کودک‌آزاری می‌شود. 

مشکلات بیتی در دوره نوجوانی و جوانی او را به سمت اعتیاد به الکل و مواد مخدر می‌کشاند. تا جایی که زندگی او مختل می‌شود؛ اما همیشه یک روشنی در زندگی است و کافی است تا آن روشنایی را ببینیم. بیتی هم یک روز دریچه‌ای از نور را می‌بیند. او به یک بیداری معنوی می‌رسد و تصمیم می‌گیرد انرژی خود را صرف امور مثبت زندگی کند.

بعد از هشت ماه مراقبت و درمان بیتی پاک و هوشیار زندگی تازه‌ای را شروع می‌کند. او ازدواج می‌کند و تشکیل خانواده می‌دهد. او با یک مشاور برجسته که خود قبلا به مصرف الکل اعتیاد داشته ازدواج می‌کند.

ملودی بیتی سال‌ها با مشکلات و فراز و نشیب‌ها زندگی خود را گذراند. او در طول این سال‌ها سعی می‌کند تا با وجود مشکلات فرد خوش‌بینی باشد و همیشه شکرگزار باشد. او دست به قلم می‌شود و شروع به نگارش کتاب‌های متفاوت در حوزه خودیاری می‌شود. بیتی در طول 24 سالی که مشغول نویسندگی بوده پانزده کتاب نوشت که به بیست زبان در سراسر جهان ترجمه شده‌اند. مقالات او هم درخشان و تاثیرگذار بودند و در مجلات و روزنامه‌های مطرح منتشر شده‌اند. بیتی در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی و همایش‌ها حضور داشته است.

در ایران کتاب وابستگی متقابل از او مشهور است که در سال 1386 با ترجمه‌ی «نسرین سلامت» از سوی انتشارات «لیوسا» در ایران منتشر شد. کتاب دیگری هم از بیتی در بازار با عنوان «وابستگی متقابل 2» منتشر شد که ادامه‌ی کتاب وابستگی متقابل است که آن را بعدها نوشت.

در بخشی از کتاب کوچک شکرگزاری می‌خوانیم

خداوندا، به من آرامشی را که پذیرش به دنبال می‌آورد ارزانی بدار.

خداوندا، کمکم کن تا فراز و نشیب‌های مسیرم را بپذیرم.

در رویارویی با تمامی حوادث مطلوب و نامطلوبی که در مسیرم قرار می‌گیرند یاری‌ام فرما.

وقتی به شدت خواستار تغییر همسرمان، شغلمان یا دوستمان هستیم، درگیر وسواس و جدال با خود می‌شویم و درنتیجه تعادل خود را از دست می‌دهیم و به هزارتویی بی‌انتها سقوط می‌کنیم.

اجازه ندهید نیازها و تمایلات شما، عنان اختیار شما را در دست گیرند. بلی، شور و هیجان پدیده‌ای فوق العاده است؛ پس خواسته‌های خود را شناسایی و سپس آن‌ها را رها کنید، آنگاه از خداوند سؤال کنید که چه می‌بایست می‌آموختید.

ما می‌توانیم طلب کنیم، دعا کنیم و امیدوار باشیم که خواسته‌هایمان برآورده می‌شوند اما واقعیت این است که رقم خوردن رویدادها در حیطه‌ی اختیارات ما نیست. به جای صرف وقت و انرژی برای رسیدن به هدفی دیگر، می‌توانیم درس خود را بیاموزیم و از زیبایی‌های زندگی که به ما ارزانی شده لذت ببریم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
308.۲۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
106 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۳۲:۰۰
نویسندهملودی بیتی
مترجمنسرین سلامت
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Gratitude: inspirations
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۱/۲۱
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۰۸.۲۸ کیلوبایت
۱۰۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کاملا صدای یک فرد هستیا را می‌شنوید. برای تقویت احساس آرامش و رضایت، عمل کردن به توصیه ها را پیشنهاد میکنم.

5

خیلی زیباست برای این که تمرین کنیم به خودمراقبتی و نزدیک شدن به خدا

3

کتاب ۵۶ صفحه است... در مورد شکر گزاری و دعاهای خوبی دارد.

5

اگه نسخه pdf هم داشته باشه دیگه معرکست

5

خیلی کتاب خوبیه

5

فوق العاده ست

5

خوب

4.7
(12)
17,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کوچک شکرگزاری
کوچک شکرگزاری
ملودی بیتی
انتشارات لیوسا
4.7
(12)
17,000
تومان