0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
من گاهی دروغ می گویم

معرفی، خرید و دانلود کتاب من گاهی دروغ می گویم

نویسنده:
آلیس فینی
درباره من گاهی دروغ می گویم
من همیشه از سقوط آزاد میان خواب و بیداری لذت برده‌ام. یعنی همان چند ثانیه‌ی نیمه‌هشیار مغتنم پیش از باز کردن چشم‌ها،‌ هنگامی‌که به خودت می‌آیی و باور داری که شاید رؤیاهایت بی‌چون و چرا همان واقعیت تو باشد. لحظه‌ی پرشوری از عذاب یا لذت،‌ پیش از آن‌که حس‌هایت دوباره جان بگیرند و متوجهت کنند که کی، کجا و چه چیزی هستی. فعلاً،‌ و برای یک لحظه‌ بیش‌تر، از توهم خوددرمانی‌ای لذت می‌برم که به من اجازه می‌دهد تصور کنم می‌توانم هر کسی باشم،‌ امکان دارد هر جایی باشم و شاید کسی دوستم داشته باشد. نور را از پشت پلک‌هایم حس می‌کنم و حلقه‌ی پلاتین روی انگشتم توجهم را جلب می‌کند. انگار از قبل سنگین‌تر شده؛‌ به طوری که دارد مرا از پا درمی‌آورد. روی تنم ملافه‌ای کشیده شده که بوی ناآشنا و غریبی می‌دهد و باعث می‌شود احتمال بدهم در هتل هستم. هر خاطره‌ای از آن‌چه خواب دیده بودم،‌ از بین می‌رود. تقلا می‌کنم طاقت بیاورم، سعی می‌کنم کسی باشم و در جایی بمانم که نیستم،‌ ولی از عهده‌اش برنمی‌آیم. من حتی خودم هم نیستم و این‌جایم،‌ در همان مکانی که از پیش هم می‌دانم نمی‌خواهم باشم. دست و پاهایم تیر می‌کشد و به حدی خسته‌ام که مایل نیستم چشم‌هایم را باز کنم؛ تا این‌که یادم می‌آید نمی‌توانم.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۸ مگابایت
تعداد صفحات
390 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۰۰:۰۰
نویسندهآلیس فینی
مترجمشقایق قندهاری
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Sometimes I Lie, 2,018
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۱۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
58,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۸ مگابایت
۳۹۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 23 مخاطب
5
ستاره
43 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
8 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

خطر اسپویل فکر کنم ترجمه کتاب مشکل داره. من ترجمه اطلسی خرامانی از نشر آذر آباد رو خوندم. بعد اومدم این ترجمه رو هم چک کردم. جملات آخر دو ترجمه یکی نیست. در اون یکی آخر کتاب میگه من در کما بودم خواهرم در تصادفی غم انگیز مرد. من گاهی دروغ میگم. اما تو این ترجمه توی صفحه آخر جملات اول کتاب دوباره تکرار شده. یکی میشه بگه اینجا چه خبره؟؟؟؟

5

کتاب روایتی فوق العاده از جریان زندگی دارد. ذهن خواننده را به شدت درگیر داستان می کنه از مهترین ویژگی هاش این هست که ذات درونی انسان را به شیوه ای خاص به نمایش می گذاره. وجود روابطی که در عین سادگی ظاهری دارای پیچیدگی های عمیقی هستند.

3

داستان جالب و پیچیده ای داشت کمی ضد و نقیض تو کتاب بود که احتمال داره به خاطر ترجمه نامناسب باشه ولی نویسنده در طول کتاب خواننده رو فریب میده . غافلگیری هایی از این دست چندان مورد پسند من نیست.

1

زنی بر اثر تصادف، به کما فرو رفته. به خاطر ندارد چه رخ داده. کم کم خاطراتش برمی گردد. من متوجه نشدم آخر داستان چه اتفاقی می افتد. به طور کلی از داستان خوشم نیامد.

2

داستان معماگونه و تعلیقی بود ولی بجز ابنها هیچ نکته مثبت دیگری نداش و چندان تشابهی هم با زندگیهای افراد معمولی نداشت، در مجموع از کتاب چندان خوشم نیامد.

5

خیلی کتاب عجیبی بود خیلی،اصلا نمیشد حدس زد چی میشه نویسنده چه ذهنی داشته?ترجمه خوبی هم داشت

4

خیلی هیجان انگیزبودواحساسات کسی که درحال کمابودروخیلی خوب انتقال میدادرویهمرفته داستان پندآموزوجالبی بود.

3

همه کارهای فینی متوسط هستند. این هم خیلی شبیه بقیه است. برای خوندن در اتوبوس خوبه

4

خوب بود اما اخرش واقعا گیج کننده س نفهمیدم چی به چیه

5

کتاب به شدت معمایی و هیجانی بود و مغز مارو دائما بازی میداد

نمایش 4 نقد دیگر
3.8
(23)
93,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
من گاهی دروغ می گویم
من گاهی دروغ می گویم
آلیس فینی
نشر قطره
3.8
(23)
93,000
تومان