0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
طرح بزرگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی طرح بزرگ

درباره طرح بزرگ

جهان از کجا آمده است؟ تنها یک سؤال ساده نیست، بلکه سؤالی مبهم است که از فلاسفه کهن تا دانشمندان امروز به دنبال پاسخ‌ دقیق آن هستند. هر یک از ادیان و جریان‌های فکری در طول تاریخ سعی کرده‌اند جوابی قانع‌کننده و اصولی به انسان ارائه کنند ولی همچنان این سؤال بی‌پاسخ مانده است. «استیون هاوکینگ» و «لئونارد ملودینو» از دانشمندان و استادان حرفه‌ای سده‌ی اخیر درزمینه‌ی فیزیک نیز به دنبال پاسخ این سؤال چالش‌برانگیز و مهم بودند و تمام زندگی‌شان را وقف مطالعه و اکتشاف کردند. آن‌ها در کتاب صوتی «طرح بزرگ» نظریه‌های پیرامون این موضوع را بازگو کرده‌اند.

درباره کتاب صوتی طرح بزرگ

کتاب «طرح بزرگ» The Grand Design نوشته‌ی «استیون هاوکینگ» و «لئونارد ملودینو» در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این اثر نظریه‌های مربوط به چگونگی پیدایش جهان را بررسی و روایت می‌کند و درباره‌ی نظریه‌ی ام صحبت می‌کند. کتاب صوتی «طرح بزرگ» پس از انتشار بسیار جنجال کرد و در طول چند هفته به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین آثار سایت آمازون معرفی شد. این کتاب طی چندین بخش مسائل عمیق کیهان‌شناسی را با زبانی قابل‌فهم ارائه می‌کند که عبارت‌اند از معمای وجود، حکومت قانون، واقعیت بیرونی چیست؟، تاریخچه‌های جایگزین، نظریه‌ی همه‌چیز، جهان‌مان را انتخاب کنیم، معجزه آشکار و طرح بزرگ.

«استیون هاوکینگ» پژوهشگر حوزه‌ی کیهان‌شناسی و گرانش کوانتومی، با دیدی عمیق و ژرف به دنبال پاسخی درست برای سؤال‌هایی بود که انسان‌ها قرن‌ها با آن‌ها درگیر هستند. او به دنبال نظریه‌ای کامل و همه‌جانبه برای تعریف و توجیه جهان هستی، سال‌ها تلاش کرد که بخشی از آن را می‌توان در کتاب صوتی «طرح بزرگ» شنید. این نویسنده و محقق سخت‌کوش در این کتاب نظریه‌های مرتبط با جهان هستی از زمان یونان تا حال را بازگو می‌کند و خواننده را با اثری علمی و فیزیکی که در بستری تاریخی قرار دارد روبه‌رو می‌کند.

درباره استیون هاوکینگ

«استیون هاوکینگ» Stephen Hawking نویسنده، محقق و یکی از اعضای انجمن سلطنتی بریتانیا در سال 1942 در آکسفورد به دنیا آمد. او در جوانی تحصیلاتش در رشته‌ی فیزیک دانشگاه آکسفورد را با نتایجی درخشان به سرانجام رساند و با بورسیه به دانشگاه کمبریج رفت. او از همین دوران درگیر بیماری سخت و طاقت‌فرسایی شد که به دلیل آن توان حرکتی‌اش را از دست داد. «هاوکینگ» باوجوداین بیماری هیچ‌گاه متوقف نشد و سال‌ها درزمینه‌ی فیزیک نظری و کیهان‌شناسی تحقیق و بررسی کرد. او برای مدتی مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود و به دلیل سال‌ها فعالیتش موفق به دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری، بزرگ‌ترین نشان غیرنظامی ایالات‌متحده آمریکا شد. «استیون هاوکینگ» پس از سال‌ها تلاش در عرصه‌ی علم در 76 سالگی در کمبریج درگذشت.

«لئونارد ملودینو» Leonard Mlodinow از دوستان و همکاران «استیون هاوکینگ» در سال 1945 در شیکاگو آمریکا به دنیا آمد. او دانشمندی سرشناس در علم فیزیک است و نظریه میدان‌های کوانتومی را ارائه کرده است. او تحصیلاتش را در دو دانشگاه برندایس و برکلی به سرانجام رسانده است و در حال حاضر در حوزه‌ی فیزیک ریاضی مشغول به فعالیت و پژوهش است.

ترجمه کتاب صوتی طرح بزرگ به زبان فارسی

کتاب صوتی «طرح بزرگ» نوشته‌ی «استیون هاوکینگ» را ناشر صوتی آوا نامه با صدای «اکرم پریمون» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. این اثر را «سارا ایزدیار» و «علی هادیان» به فارسی ترجمه کرده‌اند. «علی هادیان» نویسنده و مترجم کتاب‌های علمی تا امروز هم‌اندیشی و سخنرانی‌های زیادی درباره‌ی علم فیزیک و نظریات ارائه‌شده درباره‌ جهان، برگزار کرده است. از ترجمه‌های دیگر این دو مترجم می‌توان به «جهان‌های موازی» اثر «میچیو کاکو» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی طرح بزرگ می‌شنویم

افسانه‌های آفرینش از این قبیل همگی تلاش می‌کنند به پرسش‌هایی که در اين کتاب مطرح کرده‌ایم پاسخ دهند: چرا جهانی وجود دارد و چرا این‌گونه جهانی است؟ توانایی ما برای مطرح کردن چنین پرسش‌هایی به‌تدریج و طی قرن‌ها از دوران یونانیان باستان و به‌طور عمیق‌تری در چند قرن اخیر رشد کرده است. ما اکنون درحالی‌که به زمینه‌ای از فصل‌های پیش مجهز هستیم، آماده‌ایم تا پاسخی ممکن به آن پرسش‌ها پیشنهاد کنیم.

موضوعی که شاید حتی در دوران‌های اولیه هم آشکار بوده این است که يا جهان آفریده‌ای بسیار جدید است یا موجودات بشری فقط برای کسری کوچک از تاریخ کیهان وجود داشته‌اند. علت این است که نوع بشر در دانش و فناوری چنان به‌سرعت در حال رشد بوده است که اگر انسان‌ها برای میلیون‌ها سال اینجا بوده‌اند، می‌باید نوع بشر در اسرار جهان بسیار از این پیشتر رفته باشد.

براساس تورات، خدا آدم و حوا را تنها در شش روز خلق کرد. حتی اسقف آشر که از سال ۱۶۲۵ تا ۱۶۵۶ میلادی پیشوای سراسر ایرلند بود، خاستگاه جهان را بسیار دقیق‌تر و در ساعت نه صبح ۲۷ اکتبر سال ۴۰۰۴ پیش از میلاد تعیین کرد. ما دیدگاهی متفاوت اتخاذ می‌کنیم: این‌که انسان‌ها مخلوقاتی جدید هستند اما خود جهان بسیار پیشتر و حدود ۷ ۱۳/ میلیارد سال پیش آغاز شده است.

نخستین شاهد علمی واقعی برای این‌که جهان آغازی دارد در دهه ۱۹۲۰ میلادی ارائه شد. همان‌طور که در فصل ۳ گفتیم، آن دوران، دورانی بود که دانشمندان معتقد به جهانی ایستا بودند که هميشه وجود داشته است. شاهد خلاف این باور، غیرمستقیم و براساس مشاهدات ادوین هابل بود که به‌وسیله یک تلسکوپ ۱۰۰ اینچی بر فراز کوه ویلسون در ارتفاعات مشرف‌به پاسادنای کالیفرنیا انجام گرفت. هابل با تحلیل طیف نوری که کهکشان‌ها منتشر می‌کنند، تعیین کرد که تقریباً همگی کهکشان‌ها در حال دور شدن از ما هستند و هرچه دورتر باشند سریع‌تر حرکت می‌کنند. او در سال ‎۱۹۲٩‏ میلادی قانونی در ارتباط با نرخ دوررفت کهکشان‌ها نسبت به فاصله‌شان از ما منتشر کرد و نتیجه گرفت که جهان در حال انبساط است. اگر این امر حقیقت داشته باشد پس جهان باید درگذشته کوچک‌تر بوده باشد. درواقع، اگر گذشته دور را از روی قرائن قیاس کنیم، تمام ماده و انرژی در جهان می‌باید در ناحیه‌ای بسیار کوچک با چگالی و دمایی غیرقابل‌تصور متراکم شده باشد، و اگر به‌اندازه کافی به عقب برگردیم، باید زمانی بوده باشد که همه‌چیز آغاز شده است، همان رویدادی که اکنون آن را انفجار بزرگ می‌نامیم.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
350.۶۲ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۲۱:۳۵
نویسندهاستیون هاوکینگ
مترجمعلی هادیان
مترجم دومسارا ایزدیار
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۰۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۵۰.۶۲ مگابایت
۰۶:۲۱:۳۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 45 مخاطب
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
6 ٪
26 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب عالی است و به نظر من ترجمه ای که برای خواندن کتاب استفاده شده بهترین ترجمه بازار می باشد چون تمامی ترجمه هایی که از کتاب طرح بزرگ یا طرح باشکوه دیدم گنگ و نا سلیس بودند ولی نمی دانم چرا صدای خانم پریمون در این کتاب دلنشین نبود فکر می کنم دلیل اصلی آن روایت سریع ایشان بود درواقع تا بخواهی تأمل کنی که راوی چه می گوید مطلب جدیدی جای مطلب قبلی را می گیرد و رشته افکار را در هم می ریزد.(البته خالی از لطف نیست که کتاب های دیگری که ایشان روایت گر آن ها بودند و بسیار درخشان عمل کردند را هم نام ببریم مثل کتاب دو قرن سکوت کتاب تاریخچه همه چیز کتاب شاه اسماعیل و مذهب شیعه و...)

5

روایت خانم پریمون بسیار شنیدنی و با تسلط است. ایشان بسیار حرفه ای و با تجربه هستن و اولین کتابی هم نیست که در حوزه فیزیک روایت میکنن. خود کتاب هم عالی ست. بین کتاب هایی که من خوندم در حوزه فیزیک کوانتوم و یا کیهان شناسی این جز بهترین ها بوده و به شدت ذهن رو درگیر میکنه.

4

دوستان حق دارند که گوینده دربعضی جاها فقط روخوانی میکند، بدون اینکه آن را هضم کرده و لاجرم به شنونده عمیقاً تفهیم شود. این کار در متون ساده مهم نیست ولی در این مباحث پیچیده باید حرف را به شنونده با لحن مناسب و تاکیدات بجا فهماند که مطلب شهید نشود

5

راوی خانم اکرم پریمون هم حرفه ای هستند و هم صداشون خوبه نمیدونم چرا بعضی ها نوشتن که راوی خوب نیست😐 دوستانی که قصد خرید دارن میتونن نمونه رو گوش کنند و خودشون قضاوت کنند

5

دوستانی که نوشتن راوی یکنواخت میخونه خب کتاب علمی کلا ویژگیش اینه یه مقدار خسته کننده باشه باید واقعا علاقه مند باشید. اکرم پریمون فوق العاده میخونه ای کاش فقط کتاب فیزیک و نجوم بخونه به شخصه وقتی صداش رو گوش میدم تو ستاره ها هستم کلا :))

4

راوی یک مقدار سریع و یکنواخت کتابو خوندن. حتی یک جا متوجه شدم که مفهوم متنو متوجه نشدن و جایی که باید دو جمله رو به صورت پیوسته میخوندن، به نوعی مکث کردن که انگار جمله ی اول تموم شده و در نتیجه اون قسمت اصلا قابل درک نبود.

5

بقدری کتاب سنگین هستش که بجای ۶ ساعت تایم خوانش کتاب باید ۶۰ ساعت گوش بدی. چون مدام باید برگردونی عقب دوباره گوش کنی. بی نظییییره واقعا

5

کتاب فوق العاده ای است و توصیه می کنم حتما بارها گوش دهید. کتاب های خوب را ۱۰ بار هم بخوانیم کم است. هر بار به دلیل رشد فکری، نسبت به بار قبل اطلاعات جدیدی را درک می کنیم.

1

کتاب بدون شک جز بهترین کتاب های علمی هست، منتهی طرز بیان راوی متاسفانه بسیار ضعیف و از راوی بدتر، موسیقی ابتدا و انتهای هر بخش هست که بسیار بلندتر از صدای راوی می باشد.

5

کتاب خیلی پر بار و سنگینی بود دوستانی که گفتن راوی فلان بوده ما متوجه نمیشدیم بنظرم راوی کارش خوب بوده مشکل از سخت بودن مفاهیم هست که چند بار باید گوش داده بشه

نمایش 16 نقد دیگر
4.3
(45)
پربار 🌳 (1)
77,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
طرح بزرگ
طرح بزرگ
استیون هاوکینگ
آوانامه
4.3
(45)
پربار 🌳 (1)
77,000
تومان