0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درباره علاج عشق

درباره‌ی کتاب

عشق در زمره عمیق ترین عواطف آدمی است. شباهت‌های زیادی میان عشق و اعتیاد وجود دارد کتاب به این موضوع می پردازد که وقتی کسی گرفتار عشق می شود از چه راه‌هایی می‌تواند خودش را خلاص یا علاج کنند. دیوبلیوس اوویدیوس ناسو با لحنی واقع‌بینانه و در عین حال طنزآمیز به خواننده یاد می‌دهد که چگونه می‌توان با کمترین میزان درد و رنج از شر وابستگی به طرف مقابل نجات پیدا کرد. چگونه می‌توان خاطره فرد مورد نظر را از ذهن پاک کرد و راه دیگری در پیش گرفت. تمرکز کتاب بر عشق دنیایی و جسمی است نه عشق روحانی و معنوی در عین حال نویسنده برای تبیین مفاهیم و راهکارهای مورد نظر خود شواهد بسیاری از اساطیر یونان و روم باستان آورده لذا مباحث کتاب علاج عشق از طرفی با مینولوژی در آمیخته است و از طرف دیگر دارویدیوس با رویکرد طبیبی که در پی علاج بیمار خود است سعی می‌کند روش‌های مؤثری برای درمان بیماری عشق ارائه دهد.


خواندن کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مخاطبان این کتاب علاقه مندان متون روانشناسی، عشق، متون شاعرانه و ادبیات کلاسیک هستند.


درباره نویسنده

پوبلیوس اوویدیوس ناسو متولد ۴۳ پیش از میلاد و متوفی به سال ۱۷ پس از میلاد و شاعر رومی است که به ویژه به خاطر آثاری چون «مسخ‌ها» و «فن عشق» معروف است. از دیگر آثار او عبارت‌اند از: علاج عشق، نامه‌های زنان، فن آرایش زنان، تقویم و اندوه که مضمون مشترک اکثر آنها «عشق» است. اشعار موجود اووید همگی در قالب غنایی و قصیده‌ای یا الگی (elegy) سروده شده‌اند به طوری که او را استاد سرودن الگی (یا سوگ سروده) می‌دانند. او آخرین شاعر دورۀ طلایی ادبیات روم به شمار می‌آید و در این قلمرو هیچ شاعری باروری تخیل و شادابی بیان او را ندارد.


جملاتی از کتاب

واجب است که با هنرم به تو بیاموزم از چه دورى گزینی و در پی چه باشی. گفتن آن دردناک است، اما با شاعرانى که ترانه عشق مى‌سرایند میانه‌اى نداشته باش. من با ذکر این نکته در اصل تیشه بر ریشه خود مى‌زنم و فرزندان طبعم را از حق تولد محروم مى‌کنم. اما باید بگویم، از کالیماخوس بگریز چون او دشمن عشق نیست و تونیز اى شاعر جزیره کاس، حاصل کار تونیز مانند کالیماخوس چیزى جز تشدید بیمارى نیست. یقین می‌دانم که سافو تو را نسبت به دلبرت مهربانتر می‌کند و شاعر تئوس چندان سختگیر نخواهد بود که مایه جدایی‌ات شود. کیست که اشعار تیبولوس یا پروپرتیوس (که تنها اثرش سینتیا بود) را بخواند وبه خطر نیفتد. کیست که آثار کالوس را بخواند ومتأثر نکردد، ودر اشعار من نیز چنان مایه‌اى از نفوذ وتأثیر هست که نمى دانم چیست ولى عشق رادر وجود آدمى بر می‌انگیزد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
100.۴۹ کیلوبایت
مدت زمان
۰۱:۴۷:۱۱
نویسندهمحمداسماعیل فلزی
نویسنده دومپوبلیوس اوویدیوس ناسو
راویبهمن وخشور
راوی دومافسانه فدایی
راوی سومنگین بایرامپور
راوی چهارمسینا عبدالملکی
راوی پنجمحسین حق پرست
ناشرآوای چیروک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۰۳
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۰.۴۹ کیلوبایت
۰۱:۴۷:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
علاج عشق
علاج عشق
محمداسماعیل فلزی
آوای چیروک
0
(بدون نظر)
35,000
تومان